Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SuperPKS wjedzie na giełdę!

infobus
19.04.2018 11:43
0 Komentarzy

Spółka Teroplan S.A., twórca i właściciel serwisu e-podróżnik.pl, rozważa w tym roku debiut na giełdzie. W lutym br. spółka przeprowadziła prywatną emisję akcji, z której pozyskała 2,3 mln zł na dalszy rozwój biznesu.

-„Plan debiutu na NewConnect mamy zamiar zrealizować do końca tego roku – mówi Andrzej Soroczyński, jeden z założycieli, akcjonariusz i prezes zarządu Teroplan S.A. – Z prywatnej emisji akcji zrealizowanej w lutym br. planowaliśmy pozyskać ok. 2 mln zł jednak zainteresowanie inwestorów naszymi akcjami okazało się tak duże, że wyznaczyliśmy wyższą cenę emisyjną i pozyskaliśmy ok. 2,3 mln zł – dodaje Soroczyński.

Rynek, na którym działa Teroplan jest bardzo perspektywiczny. Środki pozyskane z emisji akcji spółka zamierza inwestować w rozwój w Polsce i za granicą.

– Chcemy przyciągać kolejnych przewoźników i partnerów. Każdy z nich może współpracować z nami na kilku poziomach. Może używać naszego oprogramowania do publikowania rozkładu jazdy na platformie e-podróżnik.pl nieodpłatnie. Może też skorzystać z wyższego poziomu usług, używając naszego oprogramowania do sprzedaży biletów, w tym do optymalizacji przychodów przez odpowiednią dynamiczną kalkulację cen biletów. Jest to system doskonale znany i stosowany przez linie lotnicze, gdzie bilety w zależności na przykład od popytu mają różne ceny. Już wielu przewoźników się na to zdecydowało – mówi Soroczyński.

Nie tylko Polska

Teroplan rozwija działalność poza Polską. Obecnie ma dwie spółki zależne – na Ukrainie i w Serbii. W tym ostatnim kraju sprzedaje już bilety 22 przewoźników. Bardzo perspektywiczny, jest rynek ukraiński, ponieważ wielu tamtejszych mieszkańców podróżuje do Polski do pracy.

Kolejnym obszarem rozwoju firmy Teroplan jest opracowanie możliwości bezpośredniej sprzedaży biletów w pojeździe.

– Teraz jesteśmy w stanie optymalizować procesy sprzedażowe w kanale online, natomiast chcielibyśmy też dodać rozwiązania, które można stosować na pokładzie autobusu lub pociągu w czasie rzeczywistym tak, aby były zsynchronizowane z tym, co się dzieje w sieci. Trwa wdrożenie u pierwszego klienta – mówi Soroczyński.

Większość akcji spółki Teroplan S.A. (ponad 80%) jest w posiadaniu zarządu i pracowników spółki. Znaczącym akcjonariuszem jest także fundusz GPV (Giza Polish Ventures), który ma ponad 10% akcji.

Teroplan oprócz portalu e-podróżnik jest właścicielem marki SuperPKS, która działa na zasadzie franczyzy. Firma rozwija także transport „door to door”. Jest to tzw. „demand responsive transport”, czyli kombinacja pomiędzy transportem prywatnym i publicznym. Polega na przewozach pasażerów na trasach nieobsługiwanych przez innych przewoźników. Na przykład z południa Polski nad morze do konkretnych miejscowości i do ośrodków sanatoryjnych na północy Polski. To perspektywiczny projekt R&D, na który Teroplan pozyskał dofinansowanie z grantu w wysokości ok. 3 mln zł, a w jego rozwoju pomagają spółce eksperci z Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Komentarze