TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Super-trolejbusy Solarisa dla Gdyni. Co i jak?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.12.2019 16:00:09
Super-trolejbusy Solarisa dla Gdyni. Co i jak?

Solaris przygotowuje nowość w swojej elektromobilnej ofercie. Na wiosnę producent dostarczy do Gdyni sześć pojazdów Solaris Trollino 12 Electric. Nazwa nieco przewortna? Jak najbardziej. W końcu pojazdy, które nazwaliśmy super-trolejbusami łączą w sobie cechy trolejbusu i elektrobusu. Ale bliżej im raczej będzie do tego drugiego.

Zakupowa historia
O umowie gdyńskiego PKT i Solarisa pisaliśmy w marcu. Można przeczytać o tym tutaj. Solaris zaoferował zaawansowaną wersję Nowego Trollino 12. Producent z Bolechowa zaproponował dostawę tych pojazdów w cenie 16 656 660 PLN brutto. To dawało cenę jednostkową za "turbo-jamnika na szelkach" w wysokości 2 257 000 PLN netto. 

W Gdyni kolejny raz postawiono producentom poprzeczkę bardzo wysoko. PKT jasno zaznaczyło czego oczekuje i na jakich warunkach, a nierespektowanie tego przez dostawcę jest obwarowane zostało bardzo wysokimi karami. 

Trollino czy jednak Electric?
Nazwa łącząca "Trollino" i "Electric" może na pierwszy rzut oka wydawać się bez znaczenia. W końcu każdy trolejbus jest elektryczny, więc po co podkreślać ten fakt dodatkowym wyróżnikiem? Nowo przygotowany projekt polega jednak na połączeniu elektrycznego autobusu elektrycznego Urbino 12 i trolejbusu Solaris Trollino. A zasadzie można powiedzieć, że więcej będzie tego pierwszego.

Można argumentować, że taka kombinacja już istnieje w postaci trolejbusu z bateriami, ale te zwykle mają ograniczony zasięg, który wynika z pojemności energetycznej zasobników. Nowy produkt Solarisa jest oparty na autobusie elektrycznym Urbino 12 wyposażonym w akumulatory dużej mocy przeznaczone do szybkich ładowań o wysokiej mocy. 

Super-trolejbusy dla Gdyni będą miały baterie LTO o pojemności 87 kWh. W porównaniu do autobusu elektrycznego na dachu znajdzie się dodatkowym box z aparaturą elektryczną charakterystyczną dla trolejbusów. Gdyńskie super-trolejbusy będą ładowane z trolejbusowej sieci trakcyjnej (tzw. in motion charging) podczas ruchu i postoju, a także poprzez złącze plug-in.

Linia do elektryfikacji
Dostawa sześciu "jamników" Gdyni spodziewana jest na wiosnę 2020 r. Pojazdy powinny zastąpić autobusy na linii 170. Dzięki pojemniejszemu akumulatorowi będą mogły pokonać nawet połowę trasy bez konieczności poboru prądu z sieci trakcyjnej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
PKT Gdynia
Solaris
trolejbus
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....