TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Super-trolejbusy dla Gdyni od Solarisa? Oferta ponad budżetem
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.12.2018 17:00:37
Super-trolejbusy dla Gdyni od Solarisa? Oferta ponad budżetem

Do dziś, 12 grudnia gdyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej czekało na oferty w przetargu na dostawę sześciu ciekawych pojazdów klasy MAXI. Mowa o hybrydach łączących w sobie cechy trolejbusów i elektrobusów. Czy dostarczy je Solaris?

Przypomnijmy, że Gdynia jest jednym z piątki miast, które skorzystają z nowego rozdania programu GEPARD. Dzięki temu wsparciu miasto chce zrealizować projekt o wartości nieco ponad 15,1 mln PLN. W ten sposób flota gdyńskiego PKT wzbogaci się o sześć wyjątkowych pojazdów klasy MAXI z napędem elektrycznym.

Pojazdy te, które są połączeniem walorów użytkowych trolejbusów i elektrobusów będą jeszcze bardziej innowacyjne, gdyż umożliwią obsługę ponad połowy obsługiwanej trasy bez dostępu do sieci trakcyjnej. Dzięki wydłużeniu czasu jazdy na bateriach pozwolą na wprowadzenie wielu zmian, oczekiwanych przez gdynian. Poprawią one komunikację z odległych dzielnic do centrum miasta, a mieszkańcy Fikakowa będą w godzinach szczytu krócej czekać na trolejbusy linii 29, do którego zdążyli się już przyzwyczaić.

Przetarg na dostawę- jak je określiliśmy- super-trolejbusów gdyńskie PKT ogłosiło w połowie października. O jego warunkach formalnych pisaliśmy tutaj. Zamówienie obejmuje dostawę sześciu fabrycznie nowych w pełni niskopodłogowych, jednoczłonowych trolejbusów standardowych z nadwoziami o długości 11,5 - 13,5 m. Każdy oczywiście będzie przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Napęd będzie oparty na sterowaniu impulsowym oraz bateriach LTO o pojemności min. 84 kWh, ładowanych z trolejbusowej sieci trakcyjnej podczas ruchu i postoju. Dostawy mają się zakończyć w ciągu maksymalnie 12 miesięcy od podpisania umowy. Więcej o wymaganiach przewoźnika dla super-trolejbusów pisaliśmy tutaj.

Dziś upłynął termin składania ofert. PKT na zakup arcyciekawych pojazdów dysponowało budżetem w wysokości 15 510 300 PLN brutto. To oznacza, że spółka wraz z miastem koszt nabycia jednego super-trolejbusu oszacowała na poziomie niespełna 2 101 667 PLN netto. Jedyna oferta, którą dzisiaj otwarto nieznacznie przewyższa te szacunki.

Przedstawił ją Solaris, który zaoferował oczywiście zaawansowaną wersję Nowego Trollino 12. Producent z Bolechowa proponuje dostawę tych pojazdów w cenie 16 656 660 PLN brutto. To daje cenę jednostkową za "turbo-jamnika na szelkach" w wysokości 2 257 000 PLN netto. Zagadką pozostaje natomiast część techniczna oferty oraz okresy gwarancji na poszczególne elementy trolejbusów.

W Gdyni kolejny raz postawiono producentom poprzeczkę bardzo wysoko. PKT jasno zaznaczyło czego oczekuje i na jakich warunkach, a nierespektowanie tego przez dostawcę jest obwarowane bardzo wysokimi karami. I w tym kontekście należy stwierdzić, że różnica między gdyńskim budżetem a ceną zaproponowaną przez Solarisa jest naprawdę niewielka. I to w sytuacji wymogu zaoferowania produktu wybitnie "szytego na miarę".


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKT Gdynia
Solaris
trolejbus
elektrobus
GEPARD
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....