TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Stopiątki to już tylko 40% floty Tramwajów Warszawskich
InfoTram.pl - Opublikowano: 03.10.2019 15:28:02 2 komentarze
Stopiątki to już tylko 40% floty Tramwajów Warszawskich

44 lata minęły jak jeden dzień! A dokładniej, na przełomie września i października 1975 Warszawa wzbogaciła się o pierwsze wagony typu 105N, które w kolejnych wersjach można zobaczyć prawie w każdym polskim mieście z tramwajami.

To najbardziej popularny model tramwaju w Polsce. Zbudowano go w aż 3565 egzemplarzach. Klasyczne stopiątki to już tylko 40% floty przewoźnika. Najstarsze z nich pochodzą z przełomu lat 80. i 90.

Wkrótce zastąpi je nawet 213 niskopodłogowców od Hyundaia, na które Tramwaje Warszawskie podpisały umowę w czerwcu 2019 roku. Warszawie będzie wtedy miała nawet 500 wagonów z niską podłogą, przyjaznych osobom z niepełnosprawnościami i rodzicom z dziećmi w wózkach. A dla stopiątek przewoźnik szykuje miejsce w swojej historycznej kolekcji…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Tramwaje Warszawskie
105Na
  • Michał Paweł Łukasz – 03.10.2019

    jak dla mnie to dalej duża liczba, ale co się dziwić, skoro takie pojazdy były produkowane to się je eksploatuje, plus dochodzi przeciągnięty przetarg na nowe tramwaje :)

  • Adam Tomasz Miałczyński – 03.10.2019

    dużo

  • Mateusz Sikorzyński – 03.10.2019

    Przynajmniej nie są byle jakiej jakości, tylko TW dbają o jak najbardziej możliwy stan techniczny

  • Daniel Mrotek – 03.10.2019

    105tki to dobre wagony...

  • Łukasz Ekman – 03.10.2019

    Za mało, niestety :(

  • Robert Myrcha – 03.10.2019

    W Gdańsku się pospieszyli, i nie ma czym jeździć : D

  • PetKo – 03.10.2019

    Warto zwrócić uwagę, że dostawy kolejnych wersji 105ek trwały w Warszawie przez całe lata 90 i ostatnie dostarczono w początkach XXI wieku, a więc mają obecnie mniej niż 20 lat. Większość polskich miast zakończyła zakupy 105ek z początkiem lat 90. To, w połączeniu z ogólnie dobrym poziomem utrzymania pojazdów powoduje iż te tramwaje prezentują się lepiej niż w większości pozostałych miast z sieciami tramwajowymi.

  • Mikołaj Michalski – 04.10.2019

    I tak jeszcze długo pojeżdżą.

  • Combino – 05.10.2019

    @Robert Myrcha: szukasz przyczyny nie tu gdzie trzeba. 105-ki nie wjadą ani na AK ani na Nowolipie,czyli już odpadają linie 2,3,4,6,7,10,11 i 12; zostają 5,8 i 9,ale wtedy na 9-ce muszą być do końca remontu dwukierunki,a poza tym Stogi i Przeróbka (zwłaszcza Stogi!) zaczynają biadolić po całym mieście jak to się ich traktuje jak mieszkańców drugiej kategorii i że oni też mają prawo do nowoczesnych tramwajów i takie tam...). Czyli akwariów by i wystarczyło,ale nie można wszystkich akwariów puścić na 5,8 i 9,bo pasażerowie tych linii się zagotują. @PetKo: dokładnie. W pozostałych miastach (poza Szczecinem,w którym i N-ki najdłużej przetrwały,nie licząc półhistorycznej linii w Bytomiu) akwaria w zasadzie już sięgnęły wieku naturalnej wymiany taboru; w Warszawie jeszcze im do tego brakuje,a przecież jeszcze są Hipolity

  • Armin Wittner – 09.10.2019

    Stopiątki technicznie były jakie były, morze atramentu o tym wylano, Cokolwiek by jednak o nich nie powiedzieć, jest to przykład dobrego, polskiego wzornictwa przemysłowego. Zwróćcie uwagę, że one się wizualnie wcale tak nie postarzały (a na tym m.in. polega dobre wzornictwo). Nie straszą potopem jak 13N czy 102Na. Oczywiście nie jest to linia obecnych tramwajów, ale też nie wygląda na ulicy jak pterodaktyl, w przeciwieństwie np. do czeskich T3. Czy wygląd wozów PESY oprze się upływowi czasu? Nie są chyba też jakieś straszne...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....