TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Stop-Start DIWA.6 przetestowany. Większe korzyści?
InfoBus.pl - Opublikowano: 24.05.2016 14:33:18 1 komentarz
fot. Voith

Systemy Stop-Start, które już zadomowiły się we współczesnych samochodach osobowych, obecnie stanowią skuteczne rozwiązanie redukujące zużycie paliwa i emisję szkodliwych substancji w autobusach komunikacji miejskiej.

Automatyczna skrzynia biegów DIWA.6 firmy Voith umożliwia zastosowanie układu Stop-Start, gdy odpowiedni silnik pracuje na biegu jałowym, co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa o 5 - 10%. W lipcu ubiegłego roku technologia Stop-Start została zastosowana w ponad 100 autobusach w Wielkiej Brytanii i dotychczasowe wyniki z eksploatacji wskazują na skuteczność tego rozwiązania.

W normalnych warunkach pracy, na przystankach, na czerwonym świetle oraz przy dużym natężeniu ruchu, autobusy miejskie stoją nawet do 40 procent czasu pracy. W tym okresie automatyczna skrzynia biegów DIWA.6 firmy Voith umożliwia autobusom wyłączenie układu napędowego w celu redukcji zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji. Zaprojektowana do miejskiego ruchu drogowego DIWA.6 wspiera zatrzymanie pracy silnika na czas do 60 sekund bez żadnego wpływu na gotowość autobusu do dalszej jazdy. W zależności od cyklu pracy, przekłada się to na oszczędność paliwa rzędu 5 - 10 %.

W momencie, gdy większość dostępnych na rynku technologii odłączania napędu jest wciąż na wczesnym etapie rozwoju Stop-Start DIWA.6 firmy Voith już dowiodła swoich zalet. Od lipca 2015 roku ponad 100 autobusów pracuje w kilku brytyjskich miastach; kolejne 150 pojazdów wyposażonych w system Stop-Start DIWA będzie gotowych lada dzień.

Na życzenie przewoźnika, Voith oferuje szczegółową analizę danych eksploatacyjnych gromadzonych w sterowniku ECU skrzyni biegów opisujących czasy i częstotliwości postojów. Informacje te mogą być wykorzystane do indywidualnego określenia korzyści wynikających z systemu Stop-Start w danych warunkach miejskich.

Większa atrakcyjność transportu publicznego

Poza niższymi kosztami eksploatacyjnymi system Stop-Start DIWA.6 nadaje większą wagę sektorowi autobusów jako głównemu elementowi sieci transportu publicznego. W kontekście oszczędzania paliwa redukuje również emisję dwutlenku węgla, tlenków azotu, zanieczyszczeń i hałasu. Ponieważ technologia ta wnosi bezpośredni wkład w czyste miasta, toruje przewoźnikom drogę do spełnienia dyrektyw środowiskowych lub uzyskania funduszy rządowych.

Jednym z przykładów jest Brytyjskie Ministerstwo ds. Energetyki i Zmian Klimatycznych, które przeznaczyło w Planie Węglowym? (tzw. ?Carbon Plan?) na zakup autobusów o niskiej emisji węgla w latach 2010?2015 fundusze w wysokości 112,5 miliona euro (88 milionów funtów). Oddano do użytku już ponad 100 autobusów wyposażonych w technologię Stop-Start DIWA.6 firmy Voith.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Voith
skrzynie biegów
program Start-Stop
  • Zbigniew Rusek – 09.06.2016

    Więcej zaoszczędziłoby się paliwa, gdyby w miastach wyeliminowano plagę "czerwonej fali" dla autobusów, czyli trafiania autobusów na czerwone światła pod rząd. Autobusy powinny mieć wyeliminowane czerwone światła (powinny sobie generować zielone, kosztem innych uczestników ruchu, nawet tramwaju), ponieważ gdy się autobus zatrzyma, to musi ponownie ruszyć a przepełniony przegubowiec podczas ruszania z miejsca spala dwudziestokrotnie więcej paliwa niż podczas jazdy. Autobus jest naoszczędniejszy tam, gdzie nie ma sygnalizacji (na autostradzie) i powinien mieć takie warunki lub być pojazdem uprzywilejowanym (ustępować pierwszeństwa TYLKO KARETCE POGOTOWIA). Za dużo jest sygnalizacji świetlnych, często dla byle przejścia dla pieszych (światła trzeba dawać tramwajom, gdyż one hamując zwracają prąd do sieci).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....