TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Starachowice ruszyły z seryjną produkcją nowego lwa
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.06.2019 13:00:08
MAB Bus Starachowice z produkcją seryjną nowego lwa

23 maja, w zakładzie MAN Bus Starachowice, wystartowała seryjna produkcja nowej generacji autobusów miejskich MAN Lion`s City.

Jak informują starachowiccy związkowcy - w chwili obecnej fabryka produkuje dziennie 1 lub 2 autobusy z nowej generacji. Planowo - we wrześniu br. - nowa seria przejmie połowę produkcji, czyli co drugi pojazd opuszczający bramy polskiego zakładu MAN Bus będzie reprezentował nową generację lwa. Pod koniec 2019 roku fabryka ma już produkować około 80% nowych Lion`s City. Z okazji rozpoczęcia produkcji autobusów nowej generacji wszyscy pracownicy firmy otrzymali białe koszulki z okolicznościowym logo.

Przypomnijmy, że zgodnie wcześniejszymi zapowiedziami koncernu, seryjna nowej generacji MAN miała ruszyć w sierpniu 2018, czyli cały ten proces został przesunięty o rok.

Nowy standard

Można powiedzieć, że nowy miejski lew wyznacza nowe standardy pod wieloma względami. Najnowsza generacja opracowana została całkowicie od zera i widać tutaj wyraźny nacisk na wydajność, komfort i ergonomię. Do tego mamy nową stylistykę, która nawiązuje do wcześniej wprowadzonego na rynek autokaru Lion`s Coach.

Nowinki techniczne to nowy, 9-litrowy silnik D15 o zakresie mocy od 280 do 360 KM, który w połączeniu z opcjonalnym układem hybrydowym MAN zmniejsza zużycie paliwa nawet o 16 procent. Zgodnie z zasadą downsizingu jednostka ta będzie stosowana w zarówno w wersji MIDI - Lion`s City M, jak i `s City, a nawet Lion`s City G. Docelowo - w II etapie - wyposażone zostaną w nią także pojazdy międzymiastowe. Oprócz jednostki napędowej na tak świetny wynik wpłynęła też redukcja masy pojazdy (w wersji 12-metrowej o ok. 1,1 t) oraz wykonanie głównych reflektorów i świateł tylnych w technologii LED. Do tego dochodzi niezależne zawieszenie przedniej soi i nowa technologia amortyzatorów. Wnętrze nowego Lion`s City zyskało bardziej przestronny wygląd dzięki m.in. nowym uchwytom i poręczom oraz nowym kolorom i wykończeniom. Do tego dochodzi większa ergonomia i bezpieczeństwo na stanowisku kierowcy. Tyle w skrócie, a teraz detale.

Lwi design

Z zewnątrz nowy autobus miejski MAN Lion`s City posiada szereg przyciągających wzrok elementów, w tym charakterystyczne reflektory (z pasem LED, który działają też jako światła do jazdy dziennej) oraz typowy czarny przedni panel MAN z chromowanymi wykończeniami, a także duże boczne okna. Nadają one pojazdowi nie tylko bardziej dynamicznego charakteru. Także tył pojazdu jest bardzo charakterystyczny i jednocześnie to kolejny element łączący autobus MAN Lion's City z autokarem MAN Lion's Coach. Jak to wszystko razem wygląda i jakie są różnice z poprzednią generacją - zobaczcie sami na filmie:

Lżejszy i efektywniejszy

Nowy 12-metrowy MAN Lion's City zmniejszył swoją wagę o około 1130 kg w porównaniu do swojego poprzednika, co w połączeniu z silnikiem D20 spowodowało także zmniejszenie zużycia paliwa. Osiągnięto poprzez między innymi przeprojektowaną klapę komory silnika, która nie wymaga stalowej ramy, a także cieńszą tylną ścianę i zoptymalizowaną pod względem ciężaru dach, wykonany z polipropylenu wzmocnionego włóknem naturalnym.

Kolejne kilogramy lew zgubił dzięki nowemu, lżejszemu silnikowi D1556 LOH, który jest już zgodny z normą emisji Euro 6d, która zacznie obowiązywać od 1 września 2019 r.

Innowacją jest tu zastosowanie tylko technologii SCR (Selective Catalytic Reduction), co w połączeniu z system filtrowania MAN CRT (Continuously Regenerating Trap) oznacza, że ​​recyrkulacja spalin (EGR) nie jest już konieczna. Mniejszy 9-litrowy silnik dostępny jest w wersjach o mocy 280, 330 i 360 KM i jak najbardziej spełnia typowe wymagania w zakresie eksploatacji autobusów miejskich.

MAN EfficientHybrid

Opcjonalnie nowy silnik D15 można uzupełnić o moduł MAN EfficientHybrid, który jeszcze bardziej zmniejsza zużycie paliwa - nawet o 16% (!). Do tego dochodzi funkcja Start-Stop, która zapewnia mniejszą emisję spalin i hałasu podczas zatrzymania na przystankach i światłach. Sercem systemu jest generator przy wale korbowym, która zamienia energię mechaniczną w energię elektryczną podczas hamowania. Odzyskaną energię magazynowana jest w module UltraCap na dachu pojazdu, który jest znacznie lżejszy i bardziej kompaktowy w porównaniu z bateriami o podobnej pojemności. Energia zmagazynowana w UltraCap umożliwia wyłączenie silnika w czasie postoju pojazdu z pełnym zasilaniem w energię urządzeń pokładowych. Poprzez odwrócenie działania generatora, silnik D15 może zostać uruchomiony ponownie w ciągu kilku chwil i wspomagany przez funkcję doładowania podczas przyspieszania.

Zawieszenie, drzwi i światła

Nowy MAN Lion's City posiada też - jako pierwszy miejski autobus marki MAN - niezależne zawieszenie osi przedniej. Do tego dochodzą nowe, hydrauliczne amortyzatory PCV (Premium Comfort Valve), które umożliwiają optymalne dopasowanie podwozia pod względem komfortu jazdy i stabilności w typowych miejskich zastosowaniach, jak start czy hamowanie.

MAN wprowadził dalsze ulepszenia także w zakresie drzwi wejściowych. Są one teraz o 10 cm szersze i oferują bardziej harmonijny, szybszy ruch drzwi. Dostępne są zarówno pneumatyczne, jak i elektryczne - otwierane na zewnątrz, jak i do środka.

Jak już pisaliśmy nowy MAN Lion's City posiada lampy LED z przodu i z tyłu. To nie tylko światła do jazdy dziennej, ale także główne reflektory, które stanowią część standardowego wyposażenia. Nowe lampy nie tylko podkreślają charakterystyczny wygląd nowego MAN Lion's City, ale także przyczyniają się do bezpieczeństwa i obniżenia kosztów eksploatacji. Oprócz wysokiej efektywności energetycznej, lampa LED charakteryzuje się długą żywotnością - do 10 000 godzin pracy i wysoką niezawodnością, eliminując potrzebę kosztownej wymiany. Jednocześnie poprawia się widoczność dla kierowcy: światła mijania i światła drogowe są o około 50% jaśniejsze niż halogeny. Ponadto światło LED jest bardziej rozproszone, a jednocześnie ma znacznie większy zasięg.
Wnętrze wykorzystuje również nowoczesną technologię oświetleniową, które w kolorze ciepłej bieli daje wnętrzu nowoczesny i dynamiczny charakter. Inżynierowie MAN zadbali też o to, aby zminimalizować odblaski przeszkadzające pracy kierowcy.

Nowy uchwyty i adaptery

Kolejne zmiany w przestrzeni pasażerskiej to m.in. nowy wspornik fotela i zamocowaniem siedzeń na bocznych szynach, co nie tylko daje więcej miejsca, ale także ułatwia czyszczenie pojazdu. Standaryzowana rama siedziska jest teraz przymocowana za pomocą dwóch szyn na bocznej ścianie. Pojawiły się też nowe uchwyty o owalnym przekroju, które zapewniają pasażerom bardziej ergonomiczny chwyt.

Co dla kierowcy?

W nowym MAN Lion's City również miejsce pracy kierowcy poddano kilku optymalizacyjnym zabiegom. Drzwi kabiny są teraz designersko zaokrąglone i otwierane z przodu. Pulpit ma zmienione rozmieszczenie przełączników. Sterowanie jest teraz podzielone na trzy strefy - w zależności od częstotliwości użycia. Opcjonalna strefa z prawej strony umożliwia wyposażenie kokpitu np. w monitory monitorujące.

Kierowców na pewno ucieszy uchwyt na napoje i port USB, które znajdują się w bocznym panelu. Dostępne są też dodatkowe schowki. Dodatkowo fotel kierowcy można teraz ustawić poziomo, aby uzyskać więcej ergonomii dzięki optymalnej pozycji siedzącej. Tak jak do tej pory , tablica rozdzielcza porusza się synchronicznie z ruchem kierownicy, a standardowy wbudowany 4-calowy kolorowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości zapewnia również dobrą widoczność.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
fabryka
MAN
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....