TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Stagecoach kupuje 434 nowe autobusy!
STAGECOACH Aleksander Kierecki - Opublikowano: 02.09.2009 08:27:23 1 komentarz
Stagecoach kupuje 434 nowe autobusy!

Pod koniec lipca br. transportowy koncern Stagecoach potwierdził rekordową sumę inwestycji (71 mln funtów) w nowy tabor autobusowy. W czerwcu br. przewoźnik zakupił także autokary Van Hool Astromega do obsługi trasy Oxford –Londyn.

Koncern Stagecoach Group jest międzynarodową grupą przewoźników transportu publicznego, funkcjonującą w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Firma zatrudnia ok. 30.000 osób i działa w branży autobusowej, kolejowej i tramwajowej. Jej brytyjski oddział Stagecoach UK dysponuje flotą ok. 7000 autobusów, które operują od Islandii poprzez Szkocję do południowo-zachodniej Anglii. To daje wynik ok. 2 milionów pasażerów dziennie. Pod koniec lipca br. transportowy gigant potwierdził rekordową sumę inwestycji w nowy tabor autobusowy. 71 mln funtów. Wszystkie zostaną wykonane przez angielskich producentów z częściowym zastosowaniem podwozi takich firm jak Scania (100 szt.), MAN (100 szt.) i Volvo (45 szt.). W sumie angielski oddział koncernu zamówił 434 nowych pojazdów, które mają być dostarczone w 2009 i 2010 r. Zostaną one skierowane do obsługi połączeń w Szkocji, Anglii i Walii. Zamówienie obejmuje zarówno autobusy miejskie (389 szt.), jak i międzymiastowe (45 szt.). Wszystkie pojazdy będą spełniać normy emisji spalin Euro 5, które na Wyspach weszła w życie w dniu 1 września. Ten rekordowy kontrakt Stagecoach w szczegółowym rozbiciu wygląda następująco:

- 100 szt. dwupokładowych autobusów Alexander Dennis Enviro 400 na podwoziach Scania;

- 100 szt. dwupokładowych autobusów Alexander Dennis Enviro 400 integralne;
- 15 szt. autobusów Alexander Dennis Enviro 300 integralne;
- 100 szt. autobusów Alexander Dennis Enviro 300 na podwoziach MAN;

- 33 szt. midibusów Alexander Dennis Enviro 200;
- 9 autobusów międzymiastowych Plaxton Profile na podwoziach Volvo;
- 7 autobusów międzymiastowych Plaxton Panther na podwoziach Volvo (12.3 m)
- 29 autobusów międzymiastowych Plaxton Panther na podwoziach Volvo (15 m)
- 10 midibusów Optare Versa;
- 1 minibus Optare Solo.

„Zamówione autobusy będą posiadały ekologiczne silniki, co przyniesie znaczne korzyści dla pasażerów i środowiska w lokalnych społecznościach –powiedział Les Warneford, szef Stagecoach UK. – To nasz obowiązek wprowadzać innowacyjny i komfortowy tabor. Wierzymy, że podróż takimi autobusami to kluczowy element rozwiązania rosnącego problemu korków w naszych miastach. To ogromna szansa, aby przyciągnąć więcej ludzi podróżujących samochodami do naszych ekologicznych i coraz lepiej zorganizowanych linii autobusowych.”Warto tutaj przytoczyć badania Stagecoach`a, które wykazały, że podróż autobusem może być nawet do 80% tańsza niż dojazdy samochodem osobowym (pełen zapis tych badań dostępy jest na TUTAJ: http://www.stagecoachgroup.com/scg/media/press/pr2008/2008-08-29/. Oprócz nowoczesnej floty kluczem tutaj do sukcesu jest niewątpliwie także dostęp online do zakupu okresowych biletów, które obowiązują w całej międzymiastowej i miejskiej sieci Stagecoach. Dzięki temu klienci mogą otrzymać większe rabaty oraz dokładnie poznać koszty ich podróży. Szczegóły tego systemu dostępne są na stronie www.buymymegarider.com

Stagecoach inwestuje także w Van Hoole

W czerwcu br. Stagecoach potwierdził także dużą inwestycję w nowy tabor do obsługi „Oxford Tube”–czyli połączenia BRT na trasie Londyn –Oxford. Do ich obsługi koncern zakupi flotę 26 nowych dwupiętrowych autokarów Van Hool T927 Astromega, których jednostkowa cena wyniosła ponad 350.000 funtów. Ich pojemność to 87 pasażerów. Wszystkie pojazdy zostaną wyposażone w silniki DAF Euro 5, klimatyzację, WC, rozkładane siedzenia, pasy bezpieczeństwa, gniazdka z prądem, systemy GPS do śledzenia pozycji autobusu na plazmowych ekranach. Ponadto pojazdy mają mieć dolny pokład dostępny dla wózków inwalidzkich. Dostawy nowych autobusów powinny zakończyć się na początku października br.

Oxford Tube to linia szybkiego autobusu zapoczątkowana w 1987 roku –wówczas z częstotliwością kursowania co 30 minut. Od 1993 roku trasa obsługiwana jest przez 24 godziny na dobę (w tym także w Boże Narodzenie i Nowy Rok!). Roczna liczba pasażerów wzrosła z 230 000 w 1987 r. do ponad 2 milionów w 2009 r. Aktualny takt kursowania autobusów to 10 minut. Rocznie flota Oxford Tube pokonuje 3,4 milionów mil rocznie. –„Tegoroczny zakup belgijskich autobusów to trzecia całkowita wymiana naszego taboru na tej trasie. Ostatnią wykonaliśmy 10 lat temu. Chcąc utrzymać naszych klientów cały czas inwestujemy wyższą jakość”–powiedział Les Warneford. I na koniec ciekawska –czy wiesz, że flota Oxford Tube pokonuje tygodniowo odległość odpowiadającą trzykrotnemu okrążeniu kuli ziemskiej, a jej pojemność umożliwia przewóz 6000 osób dziennie? Szczegółowy opis systemu na  www.oxfordtube.com

Dane techniczne

TD927 Astromega UK &IRL        

 

Długość

14 200 mm         

Szerokość

2 550 mm

Wysokość

4 000 mm            

Pojemność pasażerska –górny pokład

max. 63 miejsca

Pojemność pasażerska –dolny pokład

24 miejsca + kierowca lub 20 miejsc + kierowca + wózek

Pojemność luków bagażowych

max. 7 m3           

Silnik     

PACCAR EEV    typ MX340 U2   

Pojemność

12 902 cm3

Skrzynia

ZF AS-Tronic 12-AS2301

Podwozie

integralne, trzyosiowe Van Hool ze sterowaną tylną osią

 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Van Hool
Londyn
Stagecoach
Alexander Dennis
Plaxton
Optare
  • irizar – 08.09.2009

    Ja mam tylko takie pytanie. Dlaczego w UK jest tyle brzydkich autobusow i autokarow? Chodzi mi o to, ze w wiekszosci panstw europejskich, producenci robia autobus od poczatku do konca. W UK za to, prawie wszystkie autobusy maja ichniejsze brzydkie nadwozia? To jest jeszcze jakas pamiec po Imperium Brytyjskim, aby miec inne wyrozniajace sie pojazdy w stosunku do Europy. Gdy tylko w UK zobacze jakas ladna Setre albo Volvo 9700, to od razu rejestracja na takim autokarze, jest albo polska, albo niemiecka...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....