TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Stadtwerke Munster testowało wodorowego Solbusa
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.05.2017 11:10:20 4 komentarze
Stadtwerke Munster testowało wodorowego Solbusa

W 2016 r. Lider Trading podjął współpracę z holenderską firmą HyMove w zakresie produkcji autobusów wodorowych. W efekcie powstał Solbus SM12FC na ogniwa paliwowe, który trafił do Arnhem w ramach dwuletniego testu. Holenderski sprawdzian – realizowany przez firmę Syntus na trasie na trasie do Apeldoorn – kończy się w tym roku. Prawdopodobnie w czerwcu. Cały projekt został dofinansowany w postaci grantu na kwotę 760 tys. euro ze środków budżetowych regionu Geldrii, a także pozwoli na bieżące utrzymanie pojazdu.

Z kolei pod koniec kwietnia br. polsko-holenderska konstrukcja przeszła udany test w mieście Münster. Na gościnne występy do Niemiec, niebiesko-zielony autobus z wysokim dachem pojechał pod koniec kwietnia 2017 r. Jak podkreślają wszyscy jego użytkownicy, jego największa zaletą jest niski poziom hałasu, bezemisyjność i pokładowa produkcja własnej energii elektrycznej z wodoru. W związku z tym, może być eksploatowany znacznie dłużej – podobnie jak autobusy z silnikami wysokoprężnymi. Różnica tkwi w tym co wydostaje się z rury wydechowej – w przypadku wodorowego napędu to tylko czysta para wodna zamiast spalin.
Zdaniem Stadtwerke Münster, dzienny zasięg pojazdu to ponad 350 km i jest to wystarczająco, aby taki autobusami obsługiwać linię przez cały i tankować w nocy. Dla porównania, elektrobusy testowane przez Munster przejeżdżają bez ładowania maksymalnie około 50 kilometrów.

Pojazd testowany był na wielu trasach. Kierowca, który prowadził autobus były pod wrażeniem stylu jazdy. Niemiecki serwis również nie miał zastrzeżeń co do pojazdu – jak podkreśla niemiecka spółka, ważne jest tutaj szkolenie z wysokiego napięcia, aby móc wykonywać obsługę serwisową. Munster ma to za sobą dzięki eksploatacji pojazdów hybrydowych. Problemem było oczywiście tankowanie wodorem – przewoźnik nie posiada własnej stacji i pojazd musiał jeździć na stację koło Amelsbüren, gdzie działa profesjonalna stacja z wodorem - osobno dla samochodów ciężarowych i autobusów. Udało się jednak tak ułożyć linie, aby nie miało to negatywnego wpływu na test.

Jak na koniec informuje Stadtwerke Münster, firma bardzo chciałaby mieć na początku 2018 roku nabyć nawet dwa nowe autobusy napędzanych ogniwami paliwowymi. Czy będą to Solbusy? Zobaczymy. W Holandii Syntus i HyMove testują także autobus marki VDL z tą technologią, także konkurencja jest spora.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solbus
wodór
Niemcy
Holandia
  • Bartek – 23.05.2017

    A czy Solbus działa? produkują coś? bo z tego co wiem po raz kolejny upadłość się szykuje...

  • Great – 23.05.2017

    Uwaga bo się spali, jak tam sprawa w prokuraturze w Częstochowie ?

  • Tragedia – 23.05.2017

    Oj Boże. To to jeszcze się toczy ???

  • fromex – 24.05.2017

    "Niemiecki serwis również nie miał zastrzeżeń co do pojazdu..."Może jak za dawnych lat: "W tej hali produkujemy na eksport. A tam pod płotem magazynujemy nadwyżki dla odbiorców krajowych" :D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....