TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Stadler i FNM zaprezentowali makietę FLIRT-a dla Lombardii
InfoRail.pl - Opublikowano: 02.10.2019 12:31:24 2 komentarze
Stadler i FNM zaprezentowali makietę FLIRT-a dla Lombardii (źródło: FNM)

Wraz z FNM firma Stadler przedstawia dziś (2 października) makietę nowego elektryczno-dieslowskiego Flirta dla Lombardii.

W listopadzie 2018 r. obie firmy podpisały umowę ramową na maksymalnie 50 sztuk takich jednostek. Jednocześnie złożono wstępne zamówienie na 30 pojazdów. Dziesięć miesięcy po podpisaniu umowy Stadler i FNM zaprezentowali na EXPO Ferroviaria 2019 w Mediolanie makietę pociągu. Odwiedzający targi będą mogli po raz pierwszy spojrzeć na ten model demonstracyjny w oryginalnym rozmiarze, do którego można wsiąść, tak, jak wsiada się do pociągu.

Zgodnie z umową dostawa pierwszych pojazdów planowana jest na koniec 2021 r. Zamówienie to oparte jest na programie zakupu nowych pociągów, zatwierdzonym i sfinansowanym przez Regione Lombardia. 

Nowe pociągi zostały opracowane ze szczególnym naciskiem na zrównoważony rozwój środowiska. Pociąg jest napędzany przez zespół napędowy zawierający cztery niskoemisyjne silniki diesla najnowszej generacji (V generacja z katalizatorem SCR) i dwa zestawy akumulatorów. Dzięki akumulatorom i trakcji spalinowo-elektrycznej nowy pociąg może kursować na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych.

Oczekuje się, że zużycie paliwa będzie o 30 procent niższe niż w przypadku obecnej floty, co odpowiada szacunkowej oszczędności wynoszącej 3 miliony euro rocznie. Emisje CO2 zostaną również zmniejszone o 12 400 ton rocznie. Jest to odpowiednik 8600 samochodów na drogach! Ponadto położenie silników w środku pociągu zapewnia wysoki komfort dla pasażerów, ponieważ hałas i wibracje nie są przenoszone na skład.

 Więcej informacji o pociągach

Pociągi trzyczłonowe mają długość 66,8 metra i oferują miejsce dla 328 pasażerów, z siedziskami dla 168 z nich. Maksymalna prędkość wynosi 140 kilometrów na godzinę. Oprócz toalety, oświetlenia LED i Wi-Fi, pojazdy są wyposażone w gniazda 220 V, złącza USB i system informacji pasażerskiej. System lampek ostrzegawczych informuje pasażerów o otwarciu i zamknięciu drzwi. Dostępność dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej ułatwiają przesuwne stopnie, które kompensują odległość między drzwiami a platformą. W pociągach są też miejsca na rowery i bagaż.

Jesteśmy dumni, że możemy wspierać FNM w ciągłym rozwoju i modernizacji floty poprzez zakupy innowacyjnych pojazdów. Prezentacja makiety podkreśla naszą konstruktywną współpracę z FNM. Cieszymy się, że przyszli pasażerowie mogą teraz po raz pierwszy zobaczyć pociąg jako model demonstracyjny – podkreślił Maurizio Oberti, regionalny dyrektor ds. Sprzedaży i marketingu Stadlera.

 Kontynuujemy działania mające na celu odnowienie floty pociągów - powiedział prezes FNM Andrea Gibelli. Możliwe jest dzięki finansowaniu i wskazaniom Regione Lombardia. Nadal dążymy do zapewnienia najlepszej obsługi ponad 800 000 osób, które codziennie korzystają z regionalnych usług kolejowych – dodał.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Stadler
Włochy
Flirt
  • zeus04 – 02.10.2019

    Bardzo ciekawe prace nad zasobnikami akumulatorowymi prowadzi Politechnika Warszawska. Mgr inż. Maciej Wieczorek i dr hab. inż. Mirosław Lewandowski opisali różne warianty takich zasobników dla tramwaju zdolnego przejechać do 2 km bez użycia pantografu. Najefektywniej wypadł zasobnik hybrydowy tzn. akumulatorowo-superkondensatorowy o masie 1003 kg i koszcie budowy 113754 USD + 25000 USD kosztu przekształtników o masie 125 kg. Masa całego pojazdu bez pasażerów = 45288 kg. Moc silników 500 kW. Napięcie 600 V. Przy liczbie 8 przejazdów dziennie, mocy potrzeb własnych tramwaju = 5kW i przy liczbie sześciu opuszczeń pantografu na trasie przejazdu - uzyskano żywotność baterii: ok. 2,5 roku dla długości odcinka bez zasilania w okolicach 500 metrów. < niż 5 lat dla długości odcinka w ok. 250 metrów.ok. 15 lat dla długości odcinka krótszego niż 100 metrów.Wnioski: ...

  • mechanik – 03.10.2019

    @zeus04 To są tylko teoretyczne rozważania nt. stosowanych technik w oparciu o bibliografię, przykład: "Stąd pojawia siępytanie, którą z wartości prądu przyjąć w badaniu długości życiaakumulatorów, maksymalną czy skuteczną? Wyniki zaprezentowane przez Simon F. Schuster i innych (..) " Realnie, to obecnie są w produkcji pojazdy mające umożliwić przejazd 3km bez trakcji, przygotowywane przez producenta mającego bogate doświadczenie w stosowaniu napędu elektrycznego. Różnica kolosalna.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....