TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Stacja Zielona Góra z zadaszonymi przejściami
InfoRail.pl - Opublikowano: 15.10.2019 12:45:32
Stacja Zielona Góra z zadaszonymi przejściami (foto: PKP PLK)

Na stacji w Zielonej Górze podróżnych będą chroniły stalowo-szklane wiaty nad łącznikiem przy Centrum Przesiadkowym – podały PKP PLK.

Ponad 1000 m2 osłon, to kolejne udogodnienia, które powstanie do końca roku. Przedsięwzięcie za ok. 23,5 mln zł. realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we współpracy z Miastem. Dla podróżnych szykowane jest zadaszenie nad łącznikiem między peronem nr 3 a Centrum Przesiadkowym. Na stalowych podporach wiat układane jest pokrycia ze szkła. Wkrótce zacznie się rozbiórka betonowych osłon nad zejściami do przejścia podziemnego. Zastąpi je nowoczesna wiata, wpisująca się formą w charakter otoczenia. Bezpieczeństwo podróżnych zwiększy jasne oświetlenie, dzięki lampom, które zostaną podwieszone pod wiatami. Na peronie ustawione będą ławki oraz nowe oznakowanie. Komfort korzystania ze stacji zapewnia już wiata nad peronem nr 1. Modernizacja stacji przebiega zgodnie z harmonogramem. Do końca roku na całej stacji zamontowane zostanie ponad 1000 m2 zadaszenia, zapewniającego ochronę przed deszczem i słońcem.

PKP PLK podają, że w Zielonej Górze do pociągu można już łatwo wejść z wyższych, zmodernizowanych, peronów z antypoślizgową nawierzchnią. Jest nowe oświetlenie i monitoring, a podróż ułatwia też informacja głosowa i wizualna. Większą liczbę połączeń z jednej z największych stacji w województwie lubuskim zapewnia nowy peron 1a.

Dostęp do pociągów poprawiło rozbudowane z 20 do 44 m przejście podziemne miedzy ul. Towarową a Dworcową. Zapewnia ono dogodne dojście do peronów i usprawnia komunikację w mieście. Zmodernizowany obiekt ma windy oraz pochylnie. Na poręczach są specjalne nakładki w alfabecie Braille'a, które pomagają osobom niewidzącym i niedowidzącym w drodze do pociągu.

Lepsza komunikacja przy stacji

Prace PKP Polskich Linii Kolejowych, jak twierdzi spółka, poprawią też system komunikacji w Zielonej Górze. W sąsiedztwie stacji, na ul. Stefana Batorego, gotowy jest już zmodernizowany wiadukt kolejowy. Przebudowana konstrukcja oraz przyczółki na lata zapewnią pociągom sprawny dojazd do stacji od strony Czerwieńska. Dla kierowców powstanie szersza jezdnia. Nie będzie już "wąskiego gardła", które utrudniało przejazd autobusom komunikacji miejskiej. Mieszkańcy osiedli Na Olimpie i Stefana Batorego zyskają bezpieczne dojście do centrum miasta dwoma chodnikami. Otwarcie wiaduktu uzależnione jest od zakończenia budowy jezdni, do czego zobowiązało się Miasto.

Inwestycja finansowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Urząd Miasta Zielona Góra realizowana jest w ramach modernizacji linii kolejowej z Wrocławia do Szczecina, tzw. Nadodrzanki. Prace na stacji warte są ok. 23,5 mln zł, a modernizacja wiaduktu ok. 6,3 mln zł. Roboty nie wpływają na obsługę podróżnych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
stacja
Zielona Góra
PKP PLK
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....