TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Sposobem w wirusa: Więcej świeżego powietrza [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 30.07.2020 11:00:34
Patent Mercedesa: Wydajną klimatyzacją w wirusa [FILM]

Pandemia koronawirusa zdezorientowała przewoźników i zmieniła nawyki podróżowania. Dlatego teraz ważnym tematem jest m.in. wymiana powietrza w autobusie.

Dzięki najnowszej technologii klimatyzacji kierowcy i pasażerowie mogą odetchnąć z ulgą.

Większe bezpieczeństwo

Globalna pandemia koronawirusa ogromnie zmieniła codzienność firm autokarowych i transportowych. W wielu europejskich krajach transport autokarowy był, wraz z wdrażaniem środków polityczno-zdrowotnych, tymczasowo wstrzymany i dopiero zaczyna powoli wracać do życia. Przedsiębiorcy, kierowcy i pasażerowie czują się jednakże nadal niepewnie. Jak bezpieczne jest dziś poruszanie się autobusem?

Daimler Buses bierze tę niepewność pod uwagę i jako lider rynku jest świadoma wielkiej odpowiedzialności wobec swoich klientów. Zarówno autobusy miejskie Mercedes-Benz z serii Citaro, jak i międzymiastowe autobusy oraz autokary dysponują wysoce rozwiniętymi systemami klimatyzacji i wentylacji. Zapewniają one dużo świeżego powietrza, a tym samym przeciwdziałają ryzyku zakażenia przez drogę kropelkową.

Do tego niemiecki producent pracuje nad kolejnymi innowacjami, aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo jazdy autobusem.

Lepiej niż w samolocie

Technologia klimatyzacji autobusów Mercedes-Benz oparta jest na systemach klimatyzacji dachowych ze szczególnie wysokim udziałem świeżego powietrza i skutecznych systemach filtrów. W umiarkowanych temperaturach udział świeżego powietrza dochodzi nawet do 80 procent. Całkowita wymiana powietrza następuje w przedziale czasu od co minutę do co pięć minut. Dla porównania: Ilość powietrza przenoszonego na godzinę odpowiada objętości 35 domów jednorodzinnych. Ogólnie dzięki temu pasażer ma znacznie wyższy udział świeżego powietrza w autobusie niż na przykład w samolocie.

W przypadku autokarów w zależności od koncepcji wentylacja przestrzeni na nogi tworzy delikatny, pionowy przepływ powietrza, który skutecznie zapobiega zawirowaniom powietrza. Wysoce skuteczne filtry tak zwanej kategorii G3 odfiltrowują z powietrza cząsteczki potencjalnie przenoszące wirusy i cząsteczki pyłu o wielkości co najmniej 0,5 mikrometra, tworząc w ten sposób zdrową, komfortową atmosferę na pokładzie.

Zobaczcie, jak to działa na filmie:


Co dalej?

Daimler Buses stale pracuje nad innowacjami technologicznymi stosowanymi w systemach klimatyzacji. Wkrótce dostępne będą aktualizacje oprogramowania do klimatyzacji autokarów, co ponownie zwiększy ilość świeżego powietrza. Obejmuje to późniejsze zamknięcie klapy świeżego powietrza w wysokich lub niskich temperaturach, ręczną wentylację autobusu podczas postoju lub zwiększenie prędkości wentylatora.

Jak deklaruje Daimler:-"Zdrowie pasażerów jest najwyższym priorytetem, nawet kosztem pewnych korzyści w zakresie wydajności.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bezpieczeństwo
pasażer
autokar
Mercedes
Setra

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....