TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Spore zainteresowanie mega-przetargiem NCBiR. 9 wniosków!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.04.2018 15:45:15
fot. Solaris

Nadszedł długo oczekiwany przez branżę dzień. Dziś, 4 kwietnia poznaliśy firmy, które złożyły wnioski o dopuszczenie do pierwszego etapu mega-przetargu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na opracowanie, dostarczenie i wdrożenie elektrobusów dla 26 polskich miast. Naukowcy otrzymali aż 9 wniosków.

Przypomnijmy, że głównym przedmiotem zamówienia jest opracowanie i dostawa typoszeregu do innowacyjnych pojazdów bezemisyjnych. Mają do być autobusy klasy MIDI, MAXI i MEGA. Elektrobusy muszą być przystosowane do ładowania baterii prądem zmiennym przez gniazdo zgodne ze standardem IEC 60309, a także prądem zmiennym i stałym w najnowszej wersji standardu Combined Charging System (CCS). Dodatkowo pojazdy nie mogą posiadać ogrzewania, które byłoby oparte na piecach emitujących wskutek spalania gazy cieplarniane i cząstki stałe.

Postępowanie jest podzielone na trzy etapy. Do pierwszego, którym będzie faza B+R NCBiR zakwalifikuje maksymalnie 30 zainteresowanych podmiotów. Zostaną oni poddani preselekcji w oparciu o czynniki technologiczne, jakościowe oraz ekonomiczne. Z tego grona 7 firm zostanie wybranych do kolejnego etapu postępowania. Będą one zobligowane by przedstawić do oceny prototyp autobusu klasy MAXI o napędzie bateryjnym lub bazującym na ogniwach wodorowych.

Do ostatniego etapu konkursu naukowcy z NCBiR wytypują maksymalnie 3 firmy. I tutaj poprzeczka pójdzie znacząco do góry. Producenci bowiem będą musieli się wykazać. Na tym etapie przedstawią do oceny zero emisyjny konstrukcje klasy MIDI, MAXI i MEGA. Co najważniejsze walka odbędzie się w warunkach regularnej eksploatacji. Jest o co walczyć, bo w ramach postępowania mogą zostać złożone zamówienia na nawet 876 za ok. 2,3 mld PLN netto!

Po kilku zmianach ostatecznie na dziś NCBiR wyznaczyło termin składania wniosków o dopuszczenie do pierwszego udziału postępowania. Swoje aplikacje przedstawiło 9 podmiotów, wśród których mamy zarówno producentów autobusów jak i komponentów, ale także przedstawicieli świata nauki. W gronie wnioskodawcu znaleźli się:

  1. RIOT sp. z o.o. z Krakowa
  2. Konsorcjum Autosan sp. z o.o. (lider), Instytut Elektrotehniki z Warszawy, WB Electronics S.A. z Ożarowa Mazowieckiego, Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych “OBRUM" sp. z o.o. z Gliwic
  3. Konsorcjum Volvo Bus Polska sp. z o.o. (lider) i Volvo Bus Corporation AB
  4. MEDCOM sp. z o.o. z Warszawy
  5. Solaris Bus & Coach S.A.
  6. Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów z Warszawy
  7. PBG Operator sp. z o.o. z Wysogotowa
  8. Konsorcjum URSUS BUS, w skład którego wchodzą Ursus BUS S.A (lider), Ursus S.A., Zakład Elektroniki Przemysłowej Enika sp. z o.0. z Łodzi, Innovative Trade and Product Strategies sp. z o.o. z Wrocławia i ITM Poland S.A z Zielonej Góry

Jak widać mamy kilka niespodzianek. W pierwszej kolejności najbardziej zaskakują przede wszystkim samodzielny start Solarisa, Medcomu i de facto Volvo. Z pewność kryje się za tym jakaś strategia. Z kolei alianse, którym przewodzą Autosan i Ursus składają się z partnerów, których podejrzewaliśmy o to, że będą współdziałać w tym przetargu. Jest jednak kilku debiutantów.

Tym samym gra o nawet 2,3 mld zł netto zaczyna się już na serio.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
NCBiR
elektrobus
Autosan
Solaris
Volvo
Ursus
Medcom
Enika
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....