TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Spalinowe Ursusy CS12LF dla Lublina. Co i jak?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.01.2019 15:00:50
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Autobusy z silnikami diesla stanowią mniejszość w dotychczasowej produkcji Ursusa. Do tej pory producent z Lublina sam dostarczył ich 20. Najwięcej na razie można spotkać w jego mateczniku. Mowa oczywiście o Lublinie. Pora przyjrzeć się bliżej tamtejszym spalinowym City Smile CS12LFD.

Ursus Bus pozyskał z Lublina dwa zamówienia na dostawę łącznie 18 autobusów klasy MAXI z silnikami diesla. W sierpniu 2017 r. producent podpisał umowę z Zarządem Transportu Miejskiego na przekazanie ośmiu pojazdów. Kontrakt opiewał na 9 492 264,24 PLN brutto, co dawało cenę jednostkową w wysokości 964 661 PLN netto. Z kolei pod koniec lutego 2018 r. MPK podpisało umowę konsorcjum Ursusa i mLeasing na dostawę 10 autobusów w formie dziesięcioletniej dzierżawy. Transakcja opiewała na 13 042 526,40 PLN brutto, co dawało cenę jednostkową za dziesięcioletni wynajem w wysokości 1 060 368 PLN netto.

Pierwszy z kontraktów został zrealizowany z trzymiesięcznym opóźnieniem. Natomiast jeżeli chodzi o zamówienie dla miejskiego przewoźnika wygląda na to, że do tej pory przekazano pięć autobusów, również po terminie.

Każdy City Smile 12LFD umożliwia podróż maksymalnie 104 pasażerów, w tym 28 osobom na fotelach Ster NewCity. Z niskiej podłogi mamy dostępnych osiem siedzeń. Dostęp na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwy dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Ursus zastosował płaty drzwiowe firmy Rawag oraz sterowanie BODE.

W dwunastometrowych City Smile'ach zastosowano downsizingowy komplet. Serce stanowi niespełna siedmiolitrowy silnik Cummins ISB6.7E6 280B. To jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów Voith Diwa D854.6. Dodatkowo autobusy wyposażono w panele fotowoltaiczne, co dodatkowo powinno wpłynąć na zmniejszenie zużycia oleju napędowego.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Thermo King Athenia D. Naturalną wentylację zapewnia pięć przesuwnych okien oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring firmy DTI, bramki liczące pasażerów oraz porty z gniazdkami USB. Są także biletomaty typu BM-05 grodziskiej firmy Mera-Systemy. Można w nich dokonać płatności za bilet bilonem oraz zbliżeniowo.

Kierowca może liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). To standard, który w Lublinie jest wdrażany na nowo od 2011 roku, początkowo głównie na trolejbusach. Od ubiegłego roku cieszyć z niego mogą także kierowcy autobusów MPK.

Autobusy są wyposażone w bardzo bogaty system informacji pasażerskiej. Jest on oparty na rozwiązaniach mieleckiego R&G Plus. Każdy z Ursusów jest wyposażony w trzy wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. Świecą one na pomarańczowo. W środku natomiast znajdujemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy mamy LED typu ETL416120. Z kolei przed drugimi drzwiami znajdziemy monitor LCD ETM38, czyli nic innego jak "e-korale". Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz system GPS. Całością steruje autokomputer typu SRG6000P.

Czy można się czegoś przyczepić? Jeżeli chodzi o wyposażenie to w żadnym wypadku. Poza kilkoma nowymi detalami Lublin od ośmiu lat konsekwentnie trzyma się wyznaczonego standardu. I takie też są spalinowe Ursusy, mimo tego, że producent zaliczył znów poślizg w dostawie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
ZTM Lublin
MPK Lublin
Ursus
mLeasing
wynajem
dzierżawa
  • Kuba Prokopczuk – 14.01.2019

    Wiecie może ile palą i jak wygląda to na tle konkurencji?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....