TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Spalinowa powtórka w Ostrołęce. Co w SIWZ?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 24.03.2018 10:00:10 1 komentarz
Spalinowa powtórka w Ostrołęce. Co w SIWZ?

Pod koniec lutego Ostrołęka ogłosiła jeszcze raz przetarg na dostawę 5 nowych autobusów klasy MIDI. Czas na bliższe przyjrzenie się SIWZ.

Warunki formalne nowego postępowania omówiliśmy tutaj. Autobusy mogą zostać przekazane miastu do 31 października. Brak pewności co do terminu rozstrzygnięcia przetargu i podpisania umowy z jego zwycięzcą może rodzić dla potencjalnych oferentów pewną trudność. Czy tym razem magistrat otrzyma oferty?

Wybór najlepszej oferty

MPK wyboru najlepszej propozycji dokona w oparciu o trzy kryteria. Cena to maksymalnie 60%. Do 30% można wywalczyć w ocenie technicznej, która nie jest skomplikowana. Przewoźnik premiuje w niej:

  • Konstrukcja szkieletu autobusów wykonane ze stali nierdzewnej – 10 pkt (Autosan, Ursus, Solaris)

  • Niezależna oś przednia – 10 pkt (Autosan, Ursus, Solaris, Mercedes)

  • Trzyczęściowy przedni zderzak – 10 pkt (Ursus, Solaris, Mercedes, MAN)

Pozostałe 10% można zyskać za udzielenie gwarancji całopojazdowej na 60 miesięcy i więcej.

Jakie autobusy?

Wszystkie autobusy mają mieć długość od 9,5 do 10,5 m, szerokość minimum 2,5 m, wysokość maksymalną 3,2 m oraz niską podłogę na całej długości bez stopni poprzecznych. Wysokość wejścia nie może przekraczać 340 mm. Funkcja przyklęku, dodatkowo obniży wysokość wejścia o przynajmniej 60 mm. Drzwi mają być w układzie 2-2-2 lub 1-2-2 otwierane do wewnątrz, przy czym szerokość drzwi pojedynczych winna wynieść minimum 750 mm, a podwójnych – 1200 mm. Zawieszenie autobusów ma być pneumatyczne dla obu osi z szybko wymiennymi elementami w postaci miechów ze zintegrowanym ogranicznikiem skoku. Zamawiający preferuje zawieszenie osi przedniej niezależne, ale dopuszcza także zawieszenie zależne. Miasto chce, aby silnik spalinowy usytuowany był z tyłu pojazdu oraz miał pojemność od 6 do 8 dm3 i moc co najmniej 180 kW. Komora silnika wyposażona ma być system detekcji i gaszenia pożaru.

Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią okna przesuwne (minimum 4 sztuki), 2 szyberdachy i wentylatory. Dla kierowcy przewidziano kabinę typu półotwartego, a w niej: zamykany na klucz schowek na drobne przedmioty oraz jeden wieszak na ubranie kierowcy, radiotelefon, radio z CD niekodowane, mikrofon. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się siedzenia typu miejskiego skorupowe, o budowie modułowej, wykonane z tworzywa sztucznego trudnopalnego z możliwością łatwego demontażu i montażu, ergonomiczne, z wkładką tapicerską, wandaloodporne oraz z uchwytami od strony przejścia.

Tablice zewnętrzne autobusów będą wykonane w technologii LED w oparciu o diody wysokiej jaskrawości w kolorze żółto-pomarańczowym. Każdy autobus ma posiadać monitor reklamowy o przekątnej ekranu min. 22", który będzie miał możliwość przesyłania danych reklamowych drogą radiową. Wewnątrz pojazdów pasażerowie odczytają informacje z dwóch tablic LCD. Jedna z nich ma być zamontowana pod sufitem bezpośrednio za kabiną kierowcy. Druga zaś – będzie umieszczona pod sufitem w okolicy drugich drzwi. Wewnątrz nie zabraknie również bocznej tablicy o przekątnej od 37" do 40", której zadaniem będzie informacja o przebiegu trasy w formie graficznej (wszystkie przystanki i ulice na realizowanej trasie), wraz wyróżnieniem informacji o bieżącym przystanku. System głosowej informacji pasażerskiej będzie obejmował zapowiadanie numeru linii, trasy, przystanków, zakończenia kursu oraz zmianę stref przystankowych. Miasto chce, aby autobusy były wyposażone w system zliczania pasażerów. Wykonawca ma również zamontować gniazda USB oraz zapewnić pasażerom dostęp do bezprzewodowego Internetu.

Typujemy…

Bez wątpienia oferentem, który może uzyskać komplet punktów za rozwiązania techniczne jest Solaris. Ursus także może liczyć na podobny handicap na starcie. Z kolei i tym razem strata MAN-a i Mercedesa do liderów jest zbyt duża, aby mogli oni próbować sił w tym przetargu. Na to czy, a jeśli tak to ile ofert otrzyma Ostrołęka przekonamy się już niedługo. Sztywny termin dostawy może jednak i tym razem pokrzyżować miastu plany. Ale jest przecież jeszcze Autosan, który nie boi się takich wyzwań.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Ostrołęka
MIDI
  • czeslaw2 – 24.03.2018

    Wszystko tylko nie traktor :-D

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....