TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

SPAK kupuje dwa przegubowce
Piotr Bochenko - Opublikowano: 18.06.2014 20:22:02 4 komentarze
SPAK kupuje dwa przegubowce
Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica”Sp. z o.o. ogłosiło przetarg na dostawę 2 niskopodłogowych przegubowych autobusów miejskich klasy MEGA. Autobusy mają pojawić się w firmie między 9.02.2015, a 25.02.2015 r. Pojazdy będą wyposażone zgodnie ze standardami Zarządu Dróg i Transportu w Szczecinie. To m.in.: klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej i stanowiska kierowcy, biletomat, monitoring wewnętrzny i zewnętrzny oraz głosowa zapowiedź przystanków. Informacja pasażerska ma być wyświetlana na 4 ekranach LCD. Dwa z nich będą wyświetlać trasę w formie sznurka korali. Ciekawostką jest fakt, iż wnętrze pojazdu ma mieć centralny panel sufitowy w kolorze zielonym z LED-owym oświetleniem przedziału pasażerskiego. LED-owe mają być także światła do jazdy dziennej oraz tylne światła zewnętrzne. W autobusach ma znaleźć się miejsce dla rowerów, które można będzie mocować do barierki. Zamawiane przez SPAK pojazdy mają mieć długość od 17,5 do 18,1 metra. Zatem nie będą to autobusy o długości 18,75 m, jak się w Szczecinie spekuluje. Mają być fabrycznie nowe, wyprodukowane w roku 2015. W postępowaniu przetargowym przewoźnik postawił potencjalnemu oferentowi sporo warunków do spełnienia. Jednym z nich jest wymóg doświadczenia, które określono jako zrealizowanie w ostatnich 3 latach dwóch dostaw niskopodłogowych fabrycznie nowych klimatyzowanych autobusów przegubowych o wartości co najmniej 2.700.000 zł każda. -„Chcemy wyeliminować prototypy i autobusy produkowane w małych seriach”–mówi Agnieszka Ryłko, specjalista ds. zamówień publicznych w spółce. - „Dlatego ważny jest dla nas wymóg doświadczenia”.W szczecińskim przetargu o wyborze najkorzystniejszej oferty zadecyduje przede wszystkim najniższa cena (z wagą na poziomie 80%), a także warunki techniczno-eksploatacyjne pojazdów (z wagą 20%). W tym kryterium najważniejsza wydaje się pojemność skokowa silnika, którą określono w przedziale od 9 do 11 dm3. Oczywiście silnik ma spełniać normę emisji spalin Euro 6 i charakteryzować się mocą minimalną na poziomie 220 kW. Za spełnienie tego kryterium można otrzymać 30 punktów. Kolejnym kryterium jest liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi, którą określono łącznie dla dwóch autobusów na poziomie 32 miejsc. Za to kryterium można otrzymać maksymalnie 20 punktów. Jeżeli liczba miejsc pasażerskich będzie oscylować w przedziale 0d 28 do 30 miejsc, wówczas zamawiający przyzna 10 punktów. Następnym kryterium techniczno-eksploatacyjnym są warunki gwarancji na konstrukcję szkieletu i poszycie autobusów. Zamawiający chciałby, aby gwarancją został objęty 15-letni okres eksploatacji pojazdów, za co przyznaje 20 punktów. Za 14-letni okres gwarancji można otrzymać 10 punktów, a za 13-letni –5. Ważnym kryterium jest to związane z przednią szybą pojazdów, która ma się składać z 3 części: górnej, dolnej lewej i dolnej prawej. Otrzymuje się za to 20 punktów. Pozostałe 10 punktów za ocenę techniczno-eksploatacyjną zamawiający przyzna za zawieszenie zależne.Walka o najnowsze zamówienie SPAK rozegra się zapewne pomiędzy Solarisem z modelem Urbino 18, a MAN-em z modelem Lion’s City G. Oba typy autobusów eksploatowane są już przez szczecińskie przedsiębiorstwo. W odróżnieniu jednak od MAN-ów, Solarisy były kupowane jako fabrycznie nowe. Kto wygra „przegubowy”kontrakt, dowiemy się 19 sierpnia. Nowe przegubowce zastąpią we flocie przewoźnika autobusy Volvo B10M, których jest jeszcze w spółce 19 sztuk.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
SPAK
przetarg
Szczecin
  • Trajluś – 19.06.2014

    18,75 m przeguby są tylko w moim mieście, czyli w Tychach, jedyne jak do tej pory w PL najdłuższe autobusy :)

  • Jaś – 19.06.2014

    Mylisz się, Solarisa Urbino 18,75 posiada SPAD w Szczecinie.

  • Trajluś – 21.06.2014

    Ano fakt zapomniałem o tym, że SPAD posiada ten pokazowy firmowy model ;)

  • LL – 24.11.2014

    Drogi autorze, cóż to za polityka firmy, że według Ciebie pojazdy solowe, jakimi niewątpliwie są wymienione przez Ciebie autobusy solowe Volvo B10M zastępowane będa nieznanymi póki co wozami przegubowymi o długości oscylującej w okolicy 18 metrów? Zwłaszcza, że firma nie eksploatowała nigdy będących w jej posiadaniu solowych autobusów opartych na podwoziu B10M produkcji Volvo :|

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....