TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

SPAK kupuje dwa przegubowce
Piotr Bochenko - Opublikowano: 18.06.2014 20:22:02 4 komentarze
SPAK kupuje dwa przegubowce
Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe „Klonowica”Sp. z o.o. ogłosiło przetarg na dostawę 2 niskopodłogowych przegubowych autobusów miejskich klasy MEGA. Autobusy mają pojawić się w firmie między 9.02.2015, a 25.02.2015 r. Pojazdy będą wyposażone zgodnie ze standardami Zarządu Dróg i Transportu w Szczecinie. To m.in.: klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej i stanowiska kierowcy, biletomat, monitoring wewnętrzny i zewnętrzny oraz głosowa zapowiedź przystanków. Informacja pasażerska ma być wyświetlana na 4 ekranach LCD. Dwa z nich będą wyświetlać trasę w formie sznurka korali. Ciekawostką jest fakt, iż wnętrze pojazdu ma mieć centralny panel sufitowy w kolorze zielonym z LED-owym oświetleniem przedziału pasażerskiego. LED-owe mają być także światła do jazdy dziennej oraz tylne światła zewnętrzne. W autobusach ma znaleźć się miejsce dla rowerów, które można będzie mocować do barierki. Zamawiane przez SPAK pojazdy mają mieć długość od 17,5 do 18,1 metra. Zatem nie będą to autobusy o długości 18,75 m, jak się w Szczecinie spekuluje. Mają być fabrycznie nowe, wyprodukowane w roku 2015. W postępowaniu przetargowym przewoźnik postawił potencjalnemu oferentowi sporo warunków do spełnienia. Jednym z nich jest wymóg doświadczenia, które określono jako zrealizowanie w ostatnich 3 latach dwóch dostaw niskopodłogowych fabrycznie nowych klimatyzowanych autobusów przegubowych o wartości co najmniej 2.700.000 zł każda. -„Chcemy wyeliminować prototypy i autobusy produkowane w małych seriach”–mówi Agnieszka Ryłko, specjalista ds. zamówień publicznych w spółce. - „Dlatego ważny jest dla nas wymóg doświadczenia”.W szczecińskim przetargu o wyborze najkorzystniejszej oferty zadecyduje przede wszystkim najniższa cena (z wagą na poziomie 80%), a także warunki techniczno-eksploatacyjne pojazdów (z wagą 20%). W tym kryterium najważniejsza wydaje się pojemność skokowa silnika, którą określono w przedziale od 9 do 11 dm3. Oczywiście silnik ma spełniać normę emisji spalin Euro 6 i charakteryzować się mocą minimalną na poziomie 220 kW. Za spełnienie tego kryterium można otrzymać 30 punktów. Kolejnym kryterium jest liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi, którą określono łącznie dla dwóch autobusów na poziomie 32 miejsc. Za to kryterium można otrzymać maksymalnie 20 punktów. Jeżeli liczba miejsc pasażerskich będzie oscylować w przedziale 0d 28 do 30 miejsc, wówczas zamawiający przyzna 10 punktów. Następnym kryterium techniczno-eksploatacyjnym są warunki gwarancji na konstrukcję szkieletu i poszycie autobusów. Zamawiający chciałby, aby gwarancją został objęty 15-letni okres eksploatacji pojazdów, za co przyznaje 20 punktów. Za 14-letni okres gwarancji można otrzymać 10 punktów, a za 13-letni –5. Ważnym kryterium jest to związane z przednią szybą pojazdów, która ma się składać z 3 części: górnej, dolnej lewej i dolnej prawej. Otrzymuje się za to 20 punktów. Pozostałe 10 punktów za ocenę techniczno-eksploatacyjną zamawiający przyzna za zawieszenie zależne.Walka o najnowsze zamówienie SPAK rozegra się zapewne pomiędzy Solarisem z modelem Urbino 18, a MAN-em z modelem Lion’s City G. Oba typy autobusów eksploatowane są już przez szczecińskie przedsiębiorstwo. W odróżnieniu jednak od MAN-ów, Solarisy były kupowane jako fabrycznie nowe. Kto wygra „przegubowy”kontrakt, dowiemy się 19 sierpnia. Nowe przegubowce zastąpią we flocie przewoźnika autobusy Volvo B10M, których jest jeszcze w spółce 19 sztuk.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
SPAK
przetarg
Szczecin
  • Trajluś – 19.06.2014

    18,75 m przeguby są tylko w moim mieście, czyli w Tychach, jedyne jak do tej pory w PL najdłuższe autobusy :)

  • Jaś – 19.06.2014

    Mylisz się, Solarisa Urbino 18,75 posiada SPAD w Szczecinie.

  • Trajluś – 21.06.2014

    Ano fakt zapomniałem o tym, że SPAD posiada ten pokazowy firmowy model ;)

  • LL – 24.11.2014

    Drogi autorze, cóż to za polityka firmy, że według Ciebie pojazdy solowe, jakimi niewątpliwie są wymienione przez Ciebie autobusy solowe Volvo B10M zastępowane będa nieznanymi póki co wozami przegubowymi o długości oscylującej w okolicy 18 metrów? Zwłaszcza, że firma nie eksploatowała nigdy będących w jej posiadaniu solowych autobusów opartych na podwoziu B10M produkcji Volvo :|

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....