TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Souter i Egged blisko zakupu siedmiu mazowieckich PKS-ów
MINISTERSTWO SKARBU PAŃSTWA - Opublikowano: 17.02.2010 23:52:04 1 komentarz
Souter i Egged blisko zakupu siedmiu mazowieckich PKS-ów

Ministerstwo Skarbu Państwa wytypowało dwóch inwestorów do dalszych rozmów o zakupie siedmiu mazowieckich przedsiębiorstw PKS. To już drugi etap prywatyzacji tych firm rozpoczęty w grudniu 2009 r. Jak podaje \'Rzeczpospolita\' do dalszych negocjacji w sprawie zakupu akcji PKS - Ciechanów, Gostynin Mińsk Mazowiecki, Ostrołęka, Mława, Płock i Przasnysz wybrano firmę Mobilis z Izabelina (należącą do izraelskiego koncernu transportowego Egged Holding) oraz Marmstrom / Souter Holdings Poland z Warszawy. –„Zainteresowanie PKS-ami jest duże, ale o tym, czy do transakcji dojdzie, zadecyduje cena - powiedział \'Rz\' wiceminister skarbu Mikołaj Budzanowski i podkreślił: –Jeśli inwestorzy zaproponują niskie kwoty, wrócimy do rozmów o komunalizacji.”

Tyle Ministerstwo, a teraz przyjrzyjmy się finałowej dwójce. O ile Mobilisa nie trzeba nikomu przedstawiać (a o ostatnim przejęciu przez Egged Holding PKS Mrągowo pisaliśmy tutaj )

to obecność w „prywatyzacyjnym finale”bliżej nieznanej w branży transportowej firmy Marmstrom budzi zdziwienie. Przez moment. W styczniu br. spółka zmieniła nazwę na Souter Holdings Poland, a jej nowym właścicielem został Bryan Souter, założyciel i właściciel potężnej brytyjskiej grupy przewozowej –Stagecoach Group. Szkocki biznesman jest także współudziałowcem w firmie produkującej autobusy –Alexander Dennis. Według raportu „The Sunday Times”należy on do ścisłej czołówki najbardziej zamożnych osób w Szkocji. Jego nowa spółka Souter Holdings Poland ma rozpocząć transportowe inwestycje w Polsce, a zakup 7. przedsiębiorstw PKS to pierwszy krok na tej drodze.

Podsumowując –obaj finaliści ministerialnego przetargu posiadają ogromną wiedzę na temat transportu pasażerskiego (tzw. know-how) oraz potrzebny kapitał. Który z nich wygra? Ciężko na tym etapie odpowiedzieć –można tylko założyć, że łatwiej będzie negocjowało się z MSP przedstawicielom Souter Holdings Poland, którzy reprezentują jednego właściciela niż w przypadku Egged Holding, gdzie mamy do czynienia ze spółdzielnią transportową.
A czas negocjacji dopiero się zaczyna. Teraz Ministerstwo Skarbu Państwa przedstawi finalistom wybraną dokumentację siedmiu prywatyzowanych przedsiębiorstw PKS i na podstawie tej wiedzy firmy ponownie przedstawią swoją ofertę. Przedsiębiorstwo, który przedłoży lepszą propozycję jako pierwsze rozpocznie ostateczne negocjacje z Ministerstwem. Jeżeli się one nie powiodą –zawsze w odwodzie jest jeszcze drugi oferent.

O wyniki tych pertraktacji boją się związki zawodowe działające na terenie prywatyzowanych PKS-ów. Związkowcy obawiają się, że nowy właściciel będzie dbał przede wszystkim o zysk, a nie o rozwój zakładu i dobro pracowników oraz pasażerów. Działacze związkowi próbowali więc nie dopuścić do prywatyzacji. Prosili m.in. mazowiecki urząd marszałkowski o przejęcie przedsiębiorstw. Jednak marszałek województwa –Adam Struzik odmówił, a minister skarbu uruchomił procedurę przetargową. Przypomnijmy, że w odpowiedzi na grudniowe zaproszenie do negocjacji w sprawie nabycia udziałów w siedmiu PKS-ach, MSP odpowiedziały następujące firmy:

Do prywatyzacji PKS w Ciechanowie S.A. zgłosiły się firmy:

1. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne –Łódź Sp. z o.o.

3. MOBILIS Sp. z o.o./ Warszawa

3. MARMSTROM Sp. z o.o./ Warszawa

4. POL-MOT HOLDING S.A./ Warszawa

5. ARRIVA Polska Sp. z o.o./ Warszawa

6. PKS w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o.

7. MEGA-KRUSZ M. Napiórkowska, F. Wilczyński Spółka Jawna

Do prywatyzacji PKS w Gostyninie Sp. z o.o. zgłosiły się firmy:

1. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne –Łódź Sp. z o.o.,

2. MOBILIS Sp. z o.o./ Warszawa

3. MARMSTROM Sp. z o.o./ Warszawa

4. POL-MOT HOLDING S.A./ Warszawa

5. PKS w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o.

Do prywatyzacji PKS w Mińsku Mazowieckim S.A. zgłosiły się firmy:

1. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne –Łódź Sp. z o.o.

2. MOBILIS Sp. z o.o./ Warszawa

3. MARMSTROM Sp. z o.o./ Warszawa

4. POL-MOT HOLDING S.A./ Warszawa

5. ARRIVA Polska Sp. z o.o./ Warszawa

Do prywatyzacji PKS w Mławie S.A. zgłosiły się firmy:

1. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne –Łódź Sp. z o.o.

2. MOBILIS Sp. z o.o./ Warszawa

3. MARMSTROM Sp. z o.o./ Warszawa

4. POL-MOT HOLDING S.A./ Warszawa

5. ARRIVA Polska Sp. z o.o./ Warszawa

6. PKS w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o.

6. Teresa Bukowska i Zdzisław Bukowski/ Mława

Do prywatyzacji PKS w Ostrołęce S.A. zgłosiły się firmy:

1. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne –Łódź Sp. z o.o.

2. MOBILIS Sp. z o.o./ Warszawa

3. MARMSTROM Sp. z o.o./ Warszawa

4. POL-MOT HOLDING S.A./ Warszawa

5. ARRIVA Polska Sp. z o.o./ Warszawa

6. Centralna Składnica Zaopatrzenia S.A./ Kielce

7. MEGA-KRUSZ M. Napiórkowska, F. Wilczyński Spółka Jawna

Do prywatyzacji PKS w Płocku S.A. zgłosiły się firmy:

1. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne –Łódź Sp. z o.o.

2. MOBILIS Sp. z o.o./ Warszawa

3. MARMSTROM Sp. z o.o./ Warszawa

4. POL-MOT HOLDING S.A./ Warszawa

5. ARRIVA Polska Sp. z o.o./ Warszawa

6. PKS w Grodzisku Mazowieckim Sp. z o.o.

Do prywatyzacji PKS w Przasnyszu S.A. zgłosiły się firmy:

1. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne –Łódź Sp. z o.o.

2. MOBILIS Sp. z o.o./ Warszawa

3. MARMSTROM Sp. z o.o./ Warszawa

4. POL-MOT HOLDING S.A./ Warszawa
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Mobilis
prywatyzacja
PKS
Egged
Stage Coach
  • obserwator – 18.02.2010

    MOBILIS Sp. z o.o./ Warszawa ul. Wybrzerze Kościuszkowskie 43/2 firma założona 25.08.2009 przekształcona w dniu 26.01.2010 na firmę Souter Holdings Poland Pan Zimerman już nie jest w zarządzie tej firmy . Firma mieści się teraz w Warszawie przy ulicy Świętokrzyskiej 36/7 , pod tym samym adresem jest firma Polish Transport Holdings Sp. z o.o. ul. Świętokrzyska 36, Lok. 7 (http://www.polskibus.pl/index_kontakt.php) w zarządzie obu ostatnich firm są powtarzające się nazwiska: Chris Watts i Ewa Karasiewicz . Firma Polish Transport Holdings Sp. z o.o. w 2005 roku wygrała przetarg na budowę dworca PKP w Katowicach ze względu na to że prasa wyciągnęła temat braku zabezpieczeń finansowych firmy PHT przetarg został unieważniony. O co w tym wszystkim chodzi ?. Ministerstwo podaje że do dalszych rozmów zostaje wytypowana firma Marmstrom Sp. z o.o. która praktycznie nie istnieje . Paranoja .

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....