TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Sosnowiec. Rowerem po Bulwarze Czarnej Przemszy
PAP/INFOBIKE - Opublikowano: 11.09.2019 17:46:30
Zdj. Paweł Błach/InfoBike.pl

W Sosnowcu powstanie około 700 metrowy odcinek Bulwaru Czarnej Przemszy, który będzie uzupełnieniem rekreacyjnego traktu przecinającej miasto rzeki. Częścią traktu będzie droga rowerowa.

Odcinek, który zostanie wybudowany przebiegać będzie obok nowego pałacu Schoena, przy którym charakter prac określą wytyczne konserwatora zabytków.

20 km dróg rowerowych w dwa lata

Władze Sosnowca przypominają, że w ciągu ostatnich dwóch latach w mieście zbudowano ponad 20 km dróg dla rowerów, a na ten rok przewidziano budowę co najmniej 10 km kolejnych dróg rowerowych – m.in. w dzielnicach Zagórze i Pogoń oraz śródmieściu.

W rekreacyjne i rowerowe inwestycje sosnowieckiego samorządu wpisują się inwestycje w Bulwar Czarnej Przemszy. W ostatnich latach wykonano odcinek między ulicami Wawel i 1 Maja, na wysokości sosnowieckiego śródmieścia (prace zakończyły się w ub. roku). Do budowy kolejnego miasto otrzymało 700 tys. zł unijnego dofinansowania.

Trakt za 1,2 mln zł

W ostatnim czasie sosnowiecki samorząd zmagał się z wysokimi cenami w przetargach. W poprzednim postępowaniu na brakujący odcinek bulwaru najtańsza oferta przekroczyła 1,8 mln zł. Teraz – jak przekazał w środę rzecznik sosnowieckiego magistratu Rafał Łysy – możliwe stało się podpisanie umowy o wartości ponad 1,2 mln zł.

Wykonawcą inwestycji została firma Drogomax z Tarnowskich Gór, która powinna przeprowadzić prace do końca maja 2020 r. "Po zakończeniu prac zarówno piesi, jak i rowerzyści będą mogli korzystać z zupełnie nowej infrastruktury Bulwaru Czarnej Przemszy, począwszy od ulicy Ostrogórskiej aż do Parku Sieleckiego" - zaznaczył cytowany przez Łysego prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński.

Droga rowerowa i chodnik

Na całym nowym odcinku droga rowerowa i chodnik będą odseparowane od siebie zielenią, a w miejscach, gdzie odstęp będzie większy, zamontowane zostaną ławki.

Ze względu na wytyczne wojewódzkiego konserwatora zabytków na kilkudziesięciometrowym odcinku w pobliżu tzw. nowego pałacu Schoena przy ul. 1 Maja zarówno chodnik, jak i droga rowerowa, zostaną wykonane z nawierzchni mineralno-żywicznej. W dalszej części droga rowerowa będzie wykonana z czerwonego asfaltu.

Sosnowiecki nowy pałac Schoena to jedna z dwóch rezydencji Schoenów we współczesnych granicach miasta. Zbudowany na początku XX w. w stylu eklektycznym, z przewagą stylu neogotyckiego, po pogorszeniu się sytuacji materialnej rodu po I wojnie światowej został wydzierżawiony na potrzeby sądu. Po okupacji niemieckiej, od 1945 r. obiekt dotąd pełni tę funkcję.

Przejścia podziemne z drogami rowerowymi

We wtorek sosnowiecki magistrat poinformował z kolei o rozstrzygnięciu przetargów na modernizacje trzech kolejnych przejść podziemnych w mieście. Oprócz prac w samych przejściach podziemnych zostaną do nich dobudowane brakujące fragmenty chodników i dróg rowerowych oraz zadaszenia.

Chodzi o roboty przy przejściach w rejonie Placu Ćwierka i tzw. "plastrów miodu" (ul. 3 Maja, Piłsudskiego, Dęblińska), a także pod rondem Czesława Uznańskiego (al. Mireckiego, Stara, Piłsudskiego) oraz przy Parku Sieleckim.

Ze względu na drogie oferty wykonawców, przetargi dotyczące przebudowy dwóch kolejnych przejść podziemnych zostaną powtórzone. Dotyczy to przejścia pod rondem Zagłębia Dąbrowskiego (ul. Ostrogórska, Sienkiewicza, 1 Maja, Małachowskiego) oraz pod rondem im. Władysława Szpilmana (Piłsudskiego, Sobieskiego, Kilińskiego).

W ostatnich latach miasto przebudowuje swoje przejścia podziemne pochodzące z 70. ub. wieku. Dotąd wyremontowało blisko połowę z nich.

21,7 mln zł unijnego wsparcia

Nowe drogi rowerowe, modernizacja pięciu przejść podziemnych (częściowo z przystankami), a także nowe stacje roweru miejskiego (13 stacji dołączy do 9 istniejących), są możliwe dzięki otrzymaniu przez sosnowiecki samorząd łącznie ok. 21,7 mln zł unijnego wsparcia na drugi etap budowy tzw. małych węzłów przesiadkowych.

Dotąd, w pierwszym etapie unijnego projektu modernizacji infrastruktury transportowej, Sosnowiec w ramach szacowanego na 67 mln zł projektu (przy dotacji na poziomie około 56 mln zł) w dwóch ostatnich latach przebudował ul. 3 Maja w ścisłym centrum (wraz z wytyczeniem buspasów), wyremontował siedem przejść podziemnych, a także zbudował ponad 20 km dróg rowerowych i uruchomił zalążek sieci wypożyczalnirowerów.

Dzięki otrzymanemu pod koniec 2018 r. kolejnemu dofinansowaniu, w projekcie szacowanym na 26,5 mln zł miasto zamierza wyremontować pięć kolejnych przejść podziemnych, wybudować 13 stacji rowerowych i kilka kilometrów drógrowerowych.(PAP)





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Sosnowiec
trakt
droga
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....