TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

SOR opanowuje Bielawę i Dzierżoniów [FILM]
- Opublikowano: 08.11.2017 10:00:31 9 komentarzy
Pokaz nowych autobusów marki SOR fot. um.bielawa.pl

1 listopada 2017 r. śląskie konsorcjum Kłosok i A21 rozpoczęło obsługę komunikacyjną na terenie powiatu dzierżoniowskiego, na liniach przejętych po PKS Dzierżoniów. Tym samym na ulicach Dzierżoniowa i Bielawy pojawiły się pierwsze nowe autobusy SOR NB12. Można je spotkać na liniach: A, B, 2, 30, 31, 35, 36 i 60.

To historyczny moment zarówno zarówno dla Dzierżoniowa, jak i Bielawy. Teraz w obu tych dolnośląskich miastach komunikacja miejska weszła na zupełnie nowy poziom jakości i komfortu. Kończy się stara umowa z PKS Dzierżoniów, a w wyniku przetargu wyłoniono nowego przewoźnika - firmy Kłosok i A21 z nowymi autobusami - o czym pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.

Ekologiczna flota będzie wozić mieszkańców przez najbliższe 10 lat. Burmistrz Dzierżoniowa, Dariusz Kucharski deklaruje, że od nowego roku stare pojazdy znikną całkowicie, a na ulicach Dzierżoniowa i Bielawy będą jeździły tylko fabrycznie nowe, niskopodłogowe autobusy marki SOR. I to wszystkie w tym samych barwach. To prawdziwa dzierżoniowska rewolucja!

-"Jesteśmy bardzo szczęśliwi. Jakie autobusy były, to mieszkańcy wiedzą. Od pierwszego stycznia już żaden stary autobus na naszych liniach się nie pojawi" - tłumaczy burmistrz Dzierżoniowa, Dariusz Kicharski.

-"Można powiedzieć, że to historyczna chwila. Pierwszy raz na terenie powiatu mamy zupełnie nowe autobusy" - dodaje burmistrz Bielawy, Piotr Łyżwa.

-"Ekologiczna, niskopodłogowe, i z wszelkimi udogodnieniami dla pasażerów, jak ładowarki, głosowa zapowiedź przystanków czy biletomaty" - podkreśla Andrzej Kłosok, zwycięzca przetargu.

Czas SOR-a

1 listopada na trasy wyjechało sześć nowych autobusów SOR NB12, a od 1 stycznia 2018 roku będzie ich łącznie 30 szt. plus dwa egzemplarze BN12 plus rezerwa. To jak do tej pory największe jednorazowe zamówienie czeskiego producenta na niskopodłogowe autobusy w Polsce.

Zamówione do obsługi dolnośląskich miast autobusy SOR NB12 o długości 12 180 mm i DMC 17 500 kg mają pojemność pasażerską 93 + 1 miejsc, w tym siedzących 27 + 1 i stojących 66. Przy masie własnej wynoszącej 10 100 kg daje ładowność użytkowa na poziomie 7 400 kg. Układ drzwi to 2-2-2, gdzie szerokość drzwi z przodu wynosi 800 mm, a z tyłu 1 200 mm. Promień zawracania (zewnętrzny obrysowy) to 22,5 m.

Zastosowany silnik to FTP (Iveco) Tector F4AFE612F Euro 6 o mocy 210 kW / 285 KM z maks. momentem obrotowym 1100 Nm przy 1250 m.in., współpracujący z automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife 6AP1200B. Zawieszenie tylne to sztywna oś portalowa Voith BRA 132 DC80, a z przodu mamy niezależnie zawieszenie SOR-a. Układ kierowniczy to RBL C 500 V, a rozmiar kół to 285/70 R 19.5

Autobusowa prezentacja

Nowe pojazdy zaprezentowano mieszkańcom Dzierżoniowa w piątek, 27 października. Zobaczcie film z tego wydarzenia:

Na koniec warto podkreślić, że komunikacyjna umowa powiatu dzierżoniowskiego jest tak skonstruowana, że jeszcze przed jej zakończeniem, czyli po 7 latach, przewoźnik będzie musiał ponownie wymienić część floty. Włodarze gmin podkreślają, że autobusy zakupił zwycięzca przetargu, samorządy nie zostały więc obciążone finansowo. Inwestycja więc nie przełoży się na podwyżki cen biletów. Choć dyskusja na ten temat powróci tradycyjnie podczas spotkań po Nowym Roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linia
UG Bielawa
SOR
Kłosok
A21
  • J.K. – 08.11.2017

    Cyt.:..."To jak do tej pory największe jednorazowe zamówienie czeskiego producenta na niskopodłogowe autobusy w Polsce...." A jakie to autobusy w Polsce zamówił czeski producent????

  • Wroc – 08.11.2017

    Wszystko by było fajnie jakby nie to że autobusy są marki SOR - to dramat na kółkach. Jeżdżę tymi pojazdami niemalże codziennie- są strasznie niewygodne i tandetne. A eksploatowane tylko niecałe 5 miesięcy...

  • Costas Iolkoss – 08.11.2017

    Niestety do artykułu wkradły się istotne błędy.1. Gmina Bielawa jest organizatorem komunikacji, która obejmuje kilka różnych gmin - wiele miejscowości. Nowe autobusy od 1.11.2017 spotkać można w Dzierżoniowie, Bielawie, ale również w Pieszycach (linia 60), Piławie Dolnej, Piławie Górnej, Przerzeczynie Zdrój (30), Niemczy (36) i innych mniejszych miejscowościach na trasie.2. Tylko część wozów to auta nowe fabrycznie. Przewoźnik w ofercie przetargowej zadeklarował także SORy z 2016 roku, prawdopodobnie te obecnie kursujące w Wodzisławiu Śl.3. W komunikacji organizowanej przez ZKM Bielawa już od lat eksploatowano pojazdy fabrycznie nowe. PKS Dzierżoniów miał sporo aut prosto z fabryki: 4 Jelcze 120M, 3 SORy (2 x C10,5 oraz 1 x CN12), 2 Solarisy Urbino 12 LE CNG.4. Nie wiem, czy 1.11.2017 faktycznie na linie wyjechało zaledwie 6 SORów. Sądzę, że więcej.5. Zobaczymy, co będzie od 1.01.2018. Mówi się, że jest mało kierowców chętnych do pracy.Szkoda, że te auta mają jedynie 4 miejsca siedzące dostępne bezpośrednio z niskiej podłogi. Wrocławskie 12-metrowe Volva mają ich po kilkanaście.

  • cichy – 08.11.2017

    To jest pikuś niebawem przekonacie się kto to jest nic nie robiący przy autobusach Klosok za 3 lata to będą heble nadające się tylko na złom.

  • Ursus oferta – 08.11.2017

    A dlaczego to konsorcjum nie wybralo polskiego producenta autobusów?! Jest przecież Ursus, który mógłby dostarczyć nowoczesne autobusy. I byłyby jeszcze tańsze niż obcy.

  • olaf – 08.11.2017

    do URSUS oferta : dlatego że liczy się ekonomia a nie zakupy polskich autobusów za wszelką cenę. 1mln netto to koszt solarisa 12 IV który dzięki UE posiada pkm sosnowiec a gdzie vat ? szkoda że nie mają normalnych okien tylko uchylne co przy braku klimy miałoby swoje znaczenie

  • . – 09.11.2017

    @ursus: kończ waść wstydu oszczędź tym spamem.

  • gość – 29.11.2017

    Dałby zarobić to miałby ludzi do pracy...

  • turek-kolo-konin – 29.11.2017

    Prosze wejsc na powiat w Turku czy Kole.. tam PKS- padly i tylko busiarze woza ludzi po miesteczkach..

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....