TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solbus vs MZA Warszawa. Kto ma rację?
InfoBus.pl - Opublikowano: 06.10.2016 11:35:38 11 komentarzy
fot. solbus.com.pl

Konsorcjum oferujące autobusy marki Solbus odwołało się od rozstrzygnięcia stołecznego przetargu na dostawę 10 elektrobusów klasy maxi. Jeśli skarga nie zostanie wycofana to w ciągu ok. dwóch tygodni odbędzie się rozprawa w Krajowej Izbie Odwoławczej.

Warunki postępowania zakupowego, które stołeczne MZA rozpoczęły na początku czerwca opisaliśmy tutaj. Miesiąc później przyjrzeliśmy się pytaniom potencjalnych oferentów, odpowiedziom udzielonym przez spółkę oraz zmianom SIWZ. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

Przypomnijmy, że ZA wymagało aby nowe "elektryki" miały nadwozie o długości 11,8 - 12,1 m i szerokości 2,5 - 2,55 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom, w tym minimum 23 na miejscach siedzących. Nie mniej niż sześć foteli ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być wyposażone w akumulatory o pojemności minimum 200 kWh. MZA wymaga przystosowania elektrobusów do ładowania dwoma metodami. Mowa o złączu plug-in oraz umieszczonym na dachu pantografie do szybkiego ładowania. W kwestii silnika trakcyjnego spółka dała oferentom dowolność. Mogą być to dwie jednostki zabudowane w piastach kół lub jedna centralna. Jeśli ktoś zdecydowałby się na drugie rozwiązanie to MZA dodatkowo wymagało dobrania przełożenia mostu napędowego w taki sposób, aby maksymalnie ograniczyć pobór energii elektrycznej.

2 sierpnia otwarto oferty. Wpłynęły trzy. Najtańszą przedstawiło konsorcjum firm 2G Bus&Coach oraz Blue Line, które za elektryczne Solbusy Solcity 12 chciało niespełna 23,6 mln zł brutto. Kolejną pod względem cenowym propozycję przedstawiło konsorcjum pod wodzą Ursusa. 10 sztuk City Smile CS12 electric zaoferowano MZA za niecałe 25 mln zł brutto. Najdroższy był Solaris, który zaproponował realizację zamówienia za nieco ponad 26,4 mln zł brutto.

Po trwającej 1,5 miesiąca analizie i ocenie ofert rozstrzygnięto przetarg. 21 września stołeczna spółka zdecydowała się postawić na Ursusa. Bydgosko-łańcuckie konsorcjum, oferujące Solbusy wykluczono z postępowania. Powód? Niespełnienie warunku doświadczenia. Partnerzy przedstawili referencje od częstochowskiego MPK, które potwierdzały dostawę gazowo-elektrycznych Solbusów Sm12HL. To stało w sprzeczności z postanowieniami SIWZ.

Warszawski przewoźnik wymagał legitymowania się doświadczeniem w zakresie dostaw elektrobusów lub trolejbusów. Co więcej na etapie pytań do SIWZ MZA wyjaśniło w sposób przejrzysty co rozumie pod pojęciem autobusu elektrycznego.

2G i Blue Line dostrzegają jednak szansę na powalczenie o stolicę. Stąd decyzja o skierowaniu odwołania od rozstrzygnięcia do KIO. Nie znamy konkretnych zarzutów oraz sposobu ich argumentacji w skardze. Udało się nam jedynie ustalić, że trwa właśnie wymiana pism procesowych. Sprawa trafi na wokandę Izbę najprawdopodobniej w ciągu najbliższych ok. dwóch tygodni.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA Warszawa
Solbus
Solaris
Ursus
2G Bus&Coach
Blue Line
elektrobus
  • sancity – 06.10.2016

    Oczywiście że rację ma MZA , Solbus znowu kombinuje.

  • Co za dziady – 06.10.2016

    Niech spadają na drzewo ze swoimi złomami.

  • Fjodor – 06.10.2016

    NIE dla Solbusa w Warszawie! Choć ten Ursus to pewnie też jakością nie grzeszy...

  • Z – 06.10.2016

    I dobrze ze odrzucili ich ofertę chcieli znowu wcisnąć ten badziew do stolicy precz z tymi zlomami solbusami

  • ja – 06.10.2016

    solbus a raczej blue line i śmieszny gacek pewnie przedstawia jakies ukraińsko litwesko węgierko rosyjskie papiery i mysla ze bedzie cacy. a pan ś niech się pakuje do łańcuta.

  • XDD – 06.10.2016

    Jak KIO nie przyjmie odwoładnia, to Solbus powinno dostać karę grzywny za utrudnienie w procesie dostaw autobusów.

  • www – 06.10.2016

    Sprawa nie będzie taka prosta. Mogą się się bronić hybrydami, które wyprodukowali dla Częstochowy. Niby czym różni się napęd przenoszony na koła ich hybrydy od napędu trolejbusów, które dostarczył Ursus do Lublina? Źródłem prądu?

  • Niemożliwe – 07.10.2016

    To Solbus po tej Częstochowskiej dostawie jeszcze istnieje ????

  • Możliwe że – 07.10.2016

    Traktory wcale są nie lepsze, a może jeszcze o wiele GORSZE.

  • XWJ – 07.10.2016

    Podejrzewam, że Solbus odwoła się nie tylko do źródła zasilania silników trakcyjnych ale też i samo doświadczenie. Ursus zaoferował model, którego nawet w oficjalnej ofercie nie ma, do tego został wyprodukowany w jednej sztuce. Z Ursusami z Lublina i też będzie udowodnić doświadczanie, gdyż nie byli producentami, a jedynie monterami podzespołów.

  • SK – 09.10.2016

    Mam nadzieję, że Solaris też pójdzie do KIO. Nawet w Lublinie mówili, że decyzją polityczną zostały dopuszczone trolejbusy Ursus-Bogdan do ruchu.. Bo się po prostu nie nadawały (nieodebrane). BTW Mam nadzieję, że konsekwencja warszawska ws. naliczania kar umownych szybko wyleczy takie dziwadła w stolicy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....