TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solbus prekursorem gazowych hybryd w Polsce?
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 19.11.2014 23:01:48 10 komentarzy
Solbus prekursorem gazowych hybryd w Polsce?
Firma Lider Trading, przedstawiciel handlowy Fabryki Autobusów Solbus jako jedyna wystartowała w przetargu MPK Częstochowa na zakup 40 szt. autobusów o napędzie gazowo-elektrycznym. Aktualnie trwa ocena merytoryczna złożonej oferty o wartości ponad 65 mln zł. To o 100 tys. zł mniej niż wyniosła wcześniejsza szacunkowa wartość zamówienia. Za 25 szt. gazowych hybryd o długości 12 m warszawska spółka chce 37,5 mln zł, natomiast za wersje przegubowe –28,35 mln zł. Łączna kwota 65,85 mln zł obejmuje także trening dla 350 kierowców częstochowskiego MPK. Całość tej kwoty zostanie sfinansowana z programu Gazela, realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Planowo wszystkie pojazdy mają dotrzeć do bazy przewoźnika do końca listopada 2015 roku. MPK Częstochowa będzie musiało do tego czasu dostosować zajezdnię do obsługi autobusów hybrydowych, m.in. budując stację do tankowania CNG oraz punkty ładowania energią elektryczną.Wygrana w częstochowskim przetargu byłaby dla Solbusa ogromnym sukcesem. Tak potężny finansowy zastrzyk na pewno pozwoliłby kujawskiej firmie mocno stanąć „na nogach”i zapomnieć o niedawnych kłopotach finansowych. Ponadto stałaby się jednym z największym dostawcą gazowych autobusów w kraju –po zrealizowanym kontrakcie dla Bydgoszczy (11 szt. LNG) i przyszłorocznym zamówieniu dla Warszawy (35 szt. LNG), teraz ma ogromne szanse dołączyć do swojego portfela zamówień także Częstochowę (40 szt. hybryda-CNG) i kto wie –być może także Gdynię z przetargiem na 10 szt. gazowych hybryd (finansowym także z projektu Gazela). To łącznie aż 50 zawansowanych technologicznie pojazdów i ogromny krok naprzód dla kujawskiej fabryki. Cena zaproponowana w Częstochowie pokazuje, że dział handlowy Lider Trading doskonale odrobił rynkową lekcję i przewidział, że w tym postępowaniu nie pojawi się więcej ofert. Niedawno amerykański Eaton podjął decyzję o zaprzestaniu produkcji autobusowych układów hybrydowych i zostawił Solarisa „na lodzie”. W tak krótkim okresie czasu producent z Bolechowa nie był w stanie skonstruować atrakcyjnej alternatywy i nie złożył w Częstochowie oferty. Prawdopodobnie tak samo będzie w Gdyni. Z kolei działalność hiszpańskiej firmy Castrosua, która produkuje gazowe hybrydy i wzięła udział w podobnym przetargu na Litwie, jak na razie jest wielką niewiadomą. Znak zapytania pojawia się również nad samą ofertą Lider Trading. Zgodnie z zapisami częstochowskiego SIWZ-u oferent powinien wykazać się najmniej: dostawą fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o ilości min. 40 sztuk (dla obu części), w tym: 25 sztuk (część I) i 15 sztuk (część II). Ponadto zamawiający wymaga doświadczenia zakresie dostawy 10 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o napędzie CNG i 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych o napędzie hybrydowym. O ile w przypadku niskopodłogowych autobusów z silnikami diesla sytuacja jest klarowana i jasna, to –z tego co wiemy –Solbus nie wyprodukował tylu pojazdów CNG (aktualnie realizuje zamówienie na 4 takie autobusy dla Estonii, a jeden pełni funkcje demonstracyjne). Być może wystarczą tutaj referencje w zakresie gazowych autobusów LNG, których kujawski producent wyprodukował zdecydowanie więcej niż wymagane 10 szt. Z kolei w zakresie pojazdów hybrydowych Solbus dopiero zaczyna swoją działalność, także nie jest wykluczone, że Lider Trading podparł się tutaj oświadczeniem innego producenta, dysponującego odpowiednią wiedzą i doświadczeniem. Jest to jak najbardziej dopuszczalne. O tych wszystkim niuansach dowiemy się już niebawem, kiedy komisja przetargowa MPK Częstochowa poinformuje o wyborze najkorzystniejszej oferty. Będzie to także znak, czego możemy spodziewać się w analogicznym przetargu PKM Gdynia (na łącznie 10 szt. gazowych hybryd), gdzie termin otwarcia ofert został wyznaczony na 12 grudnia.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solbus
Częstochowa
MPK Częstochowa
hybryda
  • – 20.11.2014

    A niebawem sukcesach

  • – 20.11.2014

    Tym razem przegieli. CBA I abw do roboty.

  • – 20.11.2014

    11 LNG dla Olsztyna a nie Bydgoszczy co nie?:)

  • VolferPR743 – 20.11.2014

    Taka "mała" poprawka: Lider Trading nie jest przedstawicielem handlowym Solbusa tylko jego Właścicielem. Wystarczy spojrzeć na solbusowe www.

  • – 20.11.2014

    Żeby nie dali dupy jak z przetargiem dla PTS Kraków.

  • Pasażer – 20.11.2014

    Bardzo interesujący przetarg, Ciekawe na jakim etapie jest opracowanie tych modeli?Jeszcze żadnego nie wyprodukowali a już 40 szt. sprzedają. Jeśli produkt istnieje tylko w dziale handlowym lub księgowym (nierzadkie zjawisko wśród polskich firm, które tak skupiają się na walce o klienta że zapominają o swoich niestety ograniczonych możliwościach) to może być to gwóźdź do trumny tej fabryki.

  • – 21.11.2014

    To sa jaja. Pendolino to pikuś. Pan pikuś.

  • Piotr – 21.11.2014

    Ciekawe czy przejadą się na tym przetargu jak na dostawach gazowych do Krakowa. bo teraz tak samo jak i przy tamtym przetargu, Solbus wygrywa nie mając nawet prototypu ?

  • ciekawy – 24.11.2014

    A kto ma taki autobus, na jaki był rozpisany przetarg???

  • Jarek – 25.11.2014

    Głupia nagonka na Solbusa. Mają gazowca i elektryka? Mają!!!!!. Zobaczycie, że już w lutym wyjedzie na drogi hybryda CNG. W Gdyni też wygra

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....