TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solbus najbliżej wygranej w Warszawie
UM WARSZAWA InfoBus - Opublikowano: 18.07.2013 17:33:31 54 komentarze
Solbus najbliżej wygranej w Warszawie
Teraz wyboru najkorzystniejszej oferty dokona komisja przetargowa. Przypomnijmy, że w tym przetargu zastosowano następujące kryteria i ich wagę:
- cena –waga: 86%
- parametry techniczne –waga: 7%
- ekologia –waga: 7%
W tej sytuacji oferta z najniższą ceną, czyli firmy Lider Trading z autobusami SM18 ma największe szanse na zwycięstwo. Miejskie Zakłady Autobusowe liczą, że dostawy nowych pojazdów ruszą pod koniec 2013 r. Według zapisów SIWZ dostawca ma na to 126 dni od momentu podpisania umowy. Przetarg na 47 szt. przegubowców nie jest jedyną inwestycją taborową MZA w tym roku. W tej chwili trwa już produkcja 20 szt. autobusów marki Solbus SM12 o długości 10 metrów oraz 16 szt. przegubowych Solarisów Urbino 18. Pojazdy te pojawią się na stołecznych ulicach już w sierpniu. Za miesiąc wyłoniony zostanie również zwycięzca przetargu na zakup 35 szt. przegubowych autobusów napędzanych gazem –pierwszych tego typu pojazdów w Warszawie. Czy dostarczy je także Solbus i to z zasilaniem na LNG? Zobaczymy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
MZA
Solbus
  • dobry – 18.07.2013

    Coś czuję, że ten przetarg czeka długa przeprawa w KIO. Solaris i Evobus łatwo nie odpuszczą...

  • SPAWACZ – 18.07.2013

    panie ś kim chce pan zrobić te autobusy tą garstką ludzi i to bez doświadczenia wykonaliśmy tylko jedna szt. czyli kolejna upadłość firmy

  • Kuba – 18.07.2013

    Panie spawacz, jak taki mądry jesteś to sie przedstaw to porozmawiamy inaczej. Moim zdaniem solbus jest w stanie jak to określiłeś "tą garstką" ludzi wykonać ten przetarg. Co więcej ma wielkie szanse na gazowce. Jeśli nie wierzysz w firmę to się zwolnij i tyle a nie szkodzisz tylko jej takim gadaniem. Ja trzymam kciuki za solbusa i liczę że w Warszawie będzie co raz więcej SOLBUSÓW bo mi się nimi przyjemnie jeździ. Zresztą popytaj kierowców i pasażerów co bardziej wolą. Te dane nie kłamią...

  • Kuba – 18.07.2013

    Brawo Solbus. Oby tylko wszystko grało w papierach. Jeśli tylko wszystko bedzie ok to Solaris będzie ostro musiał zchodzić z cenami żeby cokolwiek w Polsce wygrać.

  • PiRo – 18.07.2013

    Mniemam, że Pan Ś jest razem z nami. Zatem zdaje Pan sobie sprawę, że przed Pańską firmę ciężkie zadanie ? Czas w tym przypadku nie jest Waszym sprzymierzeńcem.

  • nn – 18.07.2013

    Podróż solbusem jest naprawde komfortowa bez różnych gadzetów jest spoko

  • gosc – 18.07.2013

    Zwycięstwo w tym przetargu otworzyło by Solbusowi furtkę na dalsze zamówienia.

  • nn – 18.07.2013

    Jeśli chodzi o podróż solarem nie lubie jest taki ospały solbus jest dynamiczny

  • js – 18.07.2013

    No różna historia solbusa była ale teraz nie jest zle

  • nowy – 18.07.2013

    Ciekawe- w porównaniu do poprzedniego przetargu na 16 sztuk Mercedes obniżył cenę o około 20 tys na sztuce a Solaris podniósł cenę o około 7 tys. na sztuce. Jak tak dalej pójdzie to Solaris będzie miał kłopot aby coś wygrać. Ciekaw jestem jak będzie z jakością i wytrzymałością Solbusów. Czas zweryfikuje słuszność decyzji (jeśli przetarg zakończy się tak jak w tytule artykułu).

  • ikarus 2602 to był gość... – 18.07.2013

    Nie cierpię tych solbusów a to za sprawą ślepej tylnej ściany. Przegubowce to poważna sprawa i błędy mogą się mścić po latach. Wróciłem do domu 8401 i przyznać trzeba że jak na swoich 9 już lat to ten solaris i jego bracia trzymają się świetnie, i to zarówno w sprawach istotnych jak i w detalach. No więc na pytanie pasażerów o solbusy odpowiam: NIE! Dobrze że choć w zajezdni na Ostrobramskiej ich nie ma...

  • Pasażer – 19.07.2013

    ikarus - o co chodzi z tą ślepą tylną ścianą. Przecież większość Solarisów ma zalepione okno reklamami, a to też jest ślepa tylna ściana. Solbus ma też modelm z oknem z tyłu, ale skoro firmy autobusowe kupuja w wersjize ślepą ścianą to cos w tym jest. Może cenią sobie dużo miejsca wokół silnika i dobrą obsługę. Poza tym Solbus ten, który jest w Warszawie ma z tyłu okno. Ikarus - ty chyba nie lubisz z założenia Solbisa, a może ty powinieneś się nazywac isolaris.

  • ikarus 2602 – 19.07.2013

    Praktycznie zawsze można w solarisach spojrzeć do tyłu czy jedzie inny autobus, przez reklamę widać, jeśli już jakieś wozy mają zalepione to scanie z PKS GM ale to w ogóle katastrofa. Nie powinno się robić tak beznadziejnego rozwiązania, wstyd że firma ma coś takiego w ofercie. A gdyby mieli autobus w ogóle bez okien to by dopiero firmy kupowały, o ile prościej. Nie lubię solbusów a jeszcze bardziej autosanów, dobrze że ich tu nie ma. Ostatni autosan który lubiłem to był H9-35.

  • nowy – 19.07.2013

    Ikarus- daj już spokój z tą tylną szybą - widok do tyłu jest owszem ale tylko dla osób stojących, siedzących "na ogonie" Dodatkowo, jeśli z tyłu jest wieża widok jest jeszcze bardziej ograniczony. To nie jest żaden argument za wyborem takiego, czy innego autobusu. No chyba że ktoś uwielbia jeździć na ogonie tuż przy silniku.

  • Koszmar – 19.07.2013

    Nie wiem jak warszawka mogła dopuścić firme bez doświadczenia w przegubie i to stojącą na jednej nodze.

  • ikarus 2602 – 19.07.2013

    Nieprawda, właśnie przed chwilą jeżdżąc po mieście to spradziłem, spokojnie widać z okolic 2 drzwi. Dzięki temu się przesiadłem w 525 w porę :) Przeguby to najtrudniejsza kategoria, silniki są najbardziej obciążone, łatwo o pożary, no i źle rozwiązany węzeł przegubu może powodować duże problemy. Mam nadzieję że nie dojdzie do tego zakupu i wybrana zostanie sprawdzona konstrukcja.

  • nowy – 19.07.2013

    Dobrze -przy jakim zapełnieniu autobusu masz widoczność i ile masz wzrostu? Zresztą Solbus też już ma szybę z tyłu więc tak czy inaczej to nie jest argument. Różnica w cenie 2 200 000 zł na całym kontrakcie może zrobić swoje. Pozostają jeszcze koszty serwisu tu też może być różnica. Cóż będzie to tak naprawdę zakup kota w worku - jedna wyprodukowana sztuka niestety nie gwarantuje jakości pozostałych co pokazał Autosan w Lublinie. Z drugiej strony 2 miliony zostaną w kieszeni przewoźnika. Cóż, kto nie ryzykuje ten nie zyskuje. Raz wóz, raz przewóz. Pożyjemy, zobaczymy.

  • Jarek – 19.07.2013

    W przetargu mógł startować i wygrać Autosan. Kto wie dlaczego odpuścił

  • nowy – 19.07.2013

    A to Autosan sprzedał jakiegoś przeguba? O czymś nie wiem?

  • dobry – 19.07.2013

    Scanie euro 6 również nie mają szyby z tyłu, w solarisie z dafem MX jest bardzo mała szyba i przeogromna wieża. Mi także podobają się solbusy jeżdżące po Warszawie, a i MZA musiały się spodobać, skoro celowo sformułowali tak elastyczny zapis o doświadczeniu.

  • Jarek – 19.07.2013

    Nowy, autosan nie musiał sprzedać przeguba, aby startować

  • lsd – 19.07.2013

    Różnica jedna różnica druga ale w czym problem z solbusem przecież w 2001 roku kiedy też był kontrakt stulecia większość zamówienia zdobył dopiero co rozpowszechniany solaris co też było wielką aferą w społeczeństwie teraz to samo z solbusem każda firma ma swój początek,kryzysy,rozwój to normalne

  • nowy – 19.07.2013

    Tak oczywiście, ale po zrobieniu prototypu i odbyciu jazd testowych w miastach nic więcej już się w tym zakresie nie działo (chyb, że o czymś nie wiem). Po drugie nie wiem czy Autosan spełniłby wymogi dotyczące zabezpieczeń finansowych - prawdopodobnie nie. Dodatkowo fabryka realizowała i realizuje kontrakty m.in. dla Rzeszowa i Mobilisa (tutaj chyba nic się nie zmieniło) co zapewne spowodowało wykorzystanie i tak już ograniczonych zasobów majątkowych i finansowych. W tej fabryce konieczne jest kolejne przeprowadzenie restrukturyzacji (układu). Do tego potrzebny jest kolejny zastrzyk kapitału z zewnątrz, a w tym zakresie jest cisza. Bez dodatkowej kasy fabryka ma bardzo ograniczone możliwości produkcyjne. Zamrożenie kasy w autobusach dla Rzeszowa wiadomo jaki miało skutek dla firmy, więc w jaki sposób mogliby sfinansować produkcję tylu przegubów i to w dość krótkim czasie?

  • krk – 19.07.2013

    W Krk pierwsze solarisy z 2004 trzymają się super, a w sprawie tylnej szyby to u nas są zazwyczaj reklamy, lecz wszystko dobrze widać

  • as – 19.07.2013

    Podróż bez tylnej szyby nie jest aż tak uciązliwa gorsza jest podróż z brudną tylną szyba pełna różnych głupich reklam

  • jjk – 20.07.2013

    Zgadzam sie podróż z brudnymi szybami i w ogóle pełna różnych syfów jest masakrystyczna

  • kolega spawacz – 20.07.2013

    Juz promotor z roboty wyleciał teraz czas na pozostałych i czas naciągania siws dla solbusa się skończy a, spawacz ma rację. Jak jesteś kubusiu taki mądry to czemu nie startujesz sam tylko przez pseudo firmy linki blu itd

  • czytelnik – 21.07.2013

    do palanta kolegi spawacza, jakbyś wiedział to solbus nie może startować sam w przetargach dlatego ma dealera. jak spłaci długi to będzie mógł. ja nie widzę problemu, że ktoś startuje i proponuje solbusy. dobie dupe żal ściska bo nie ma solarisów i nie potrafisz sobie innej pracy poszukać czy co?

  • msk – 21.07.2013

    do palanta spawacz dupe już żal ściska bo inna firma a nie solaris wolny rynek jest

  • kolega spawacza – 22.07.2013

    Ale Solaris nikogo nie oskubał jak wy Czytelnik solbus i msk solbus. wierzyciele nie mają wyjścia jak cierpliwie czekać kanciarze. W Krakowie też idealna firma, boli że promotorka już nie ma i lichwa się skończy. I wszystko mi jedno kto będzie w warszawie byle nie kanciarze

  • sphinx – 22.07.2013

    @nowy Autosan dostarczył już wszystkie autobusy dla Rzeszowa, w sprawie Mobilisu cisza. Nawet jeśli klepaliby im midiki, to i tak skończyliby zanim przyszły by podzespoły do przegubów. Po prostu po zwolnieniach nie wyrobiliby się do końca roku z całością, do tego są w tragicznej sytuacji finansowej i musieliby startować np. z Zasadą SA. Ich już nie stać na nic, śmieszą mnie te plany Euro 6 czy elektrobusa w 2014 roku, oni szybciej zbankrutują. Już od dawna nie złożyli żadnej oferty w przetargu na autobusy miejskie (o wygranej nie wspominając), nie odwołują się od ustawek, nie walczą o zamówienia, nie dostosowują się do wymagań klientów (1 silnik, 1 skrzynia, 1 specyfikacja). Zapomnieli, że pieniądze nie biorą się ze zwolnień i wyprzedaży majątku, a z produkcji i sprzedaży. Myślę, że do końca roku, nie produkując nic, Autosan będzie bliższy upadku niż kiedykolwiek.

  • nowy – 22.07.2013

    Tak dobrze to opisałeś. W przypadku Autosana tylko radykalne zmiany mogą coś pomóc no i sporo kasy. Wygląda to już bardzo źle. W sumie to teraz wszystko w rękach Pana Zasady - mam nadzieję, że tym razem nie pozwoli posłać do piachu swojej kolejnej firmy. Produkowanie autobusów w dwóch zakładach nie miało większego ekonomicznego sensu (przy ilości 100 sztuk na zakład), ale żeby chociaż jednego nie utrzymać to już nie jest śmieszne lekko mówiąc.

  • nn – 22.07.2013

    O czym rozmowa ? nie mają na wypłaty zaległości w ZUS i US kto im da zaświadczenie do przetargu? a co z wymogami finansowymi? są w lesie zadłużenie wielomilionowe itd. itp. Ktoś się kręcił wokół autosana ale jak zobaczyli papiery finansowe to więcej się nie pokazali.

  • Ferd – 22.07.2013

    Faktycznie autosan ma problemy faktycznie zarząd do dupy ale może jednak w końcu coś sie zmieni nie zapominajmy o fakcie takim jak URSUS który po okresie niebyt teraz sie rozwija tak jak za prlu wtedy to jeszcze FSO Róży Luksemburg ,Huty i inny przemysł był bardzo rozwinięty

  • nowy – 22.07.2013

    Kiedyś uratowano Daf-a, który był w podobnej, jeśli nie gorszej sytuacji, ale do tego trzeba zarządzających z najwyższej półki, sporo kasy, sporo czasu i....pewnie inwestora z branży.

  • @sphinx obserwator – 22.07.2013

    Widzę, że nawet Ty mimo swojej sympatii do Autosana zdałeś sobie sprawę w jaką stronę rzeczy u nich zmierzają. Nie zgodziłbym się z Twoim postem w jednej rzeczy - nie "produkcja i sprzedaż" a sama sprzedaż napędza firmę - patrz Ursus i trolejbusy dla Lublina. Kibicuję Solbusowi w tym przetargu choć widać, że bez znalezienia rynków zagranicznych to dla dwóch: Autosana i Solbusa pozostaje wegetacja bo nasz rynek za mały a Solaris mocno się rozpycha poza granicami. Dodatkowo każdy, nawet minimalnie oddany rynek AMZ'owi, MAZ'owi, Otokarowi czy też Ursusowi uderza najmocniej w te dwie firmy. Nie wspominając o potentatach zagranicznych.

  • stary – 22.07.2013

    DAFa uratowano bo było co ratować. Autosan ani nie ma marki ani produktu ani majątku ma za to olbrzymie długi. Co do oddawania rynku to dobrze że jest konkurencja ja kibicuje dobrym produkcją a MAZa i URSUSA (bogdana) na pewno do nich nie zaliczam ale AMZ i Otokar to dobre autobusy za adekwatną kase.

  • ARG – 22.07.2013

    @stary o ile do otokarów można mieć wyrobione jakiekolwiek zdanie bo w turcji jeździ ich od groma to poczym możesz stwierdzić że AMZ jest dobrym autobusem gdzie wyprodukowane egzemplarze można wyliczyć na palcach jednej ręki (pomijając wygląd który mi też się podoba). A wracając do Solbusa to nie jest to autobus dla Warszawy. Wymogi umowy którą się podpisuje są tak rygorystyczne że taki prototyp nie nadąży płacić kar, chyba że kasa będzie szła pod stołem a autobusy zamiast jeżdzić ciągle będą poprawiane, naprawiane, modernizowane, łatane i tak bez końca. Solbus powinien sprzedać do innych miast po kilka autobusów przegubowych, sprawdzić je, i dopiero próbować sił w Wawie gdzie warunki eksploatacji są bardzo trudne. PZDR

  • nowy – 22.07.2013

    @stary Daf-a kiedy ratowano też miał duże długi nie tak znaną markę jak dziś i przeciętne produkty. Autosan nie stoi dziś w znacznie gorszej sytuacji. Ma znacznie mniejszą sprzedaż, ale też jest znacznie mniejszą firmą. Na koniec 2011 roku na sprzedaży autobusów była realizowana marża brutto a kapitał własny był dodatni i przekraczał 1,5 razy roczną stratę. Minęło półtora roku nowego sprawozdania brak ale z pewności dalej nie jest to firma której nie da się uratować. Gorsze wyciągano z opresji. Układ z wierzycielami jest jeszcze możliwy. Trzeba jednak popracować i nad produktami i nad sprzedażą i przede wszystkim nad jakością.

  • @@@@ – 23.07.2013

    Oferta Solbusa odrzucona!!!!!!!!!!!!!

  • @@@ – 23.07.2013

    @ARG - masz rację AMZ po prostu ładny ale wydaje się dość solidnie zrobiony czego nie można powiedzieć o MAZie czy Bogdanie gdzie na pierwszy rzut oka już widać dramatycznie niską jakość. @nowy- mijasz się z faktami i to bardzo o DAFie słyszała cała europa o Autosanie nieliczni ,DAF miał dobry produkt Autosan nie ma go do dziś, DAF miał majątek Autosan majątku nie posiada wszystko zastawione lub wyprowadzone z firmy nawet hala produkcyjna należy do firmy zasad i kolosalne długi. O czym rozmowa potrzeba wpompować ponad 50mln a za taką kwotę to każdy zrobi sobie fabrykę nową i stworzy marke z dobrym wizerunkiem a nie z takim jak Autosan,,,

  • nowy – 23.07.2013

    do @@@ Daf był bankrutem i dlatego konieczne było przejęcie go przez holding Paccar - gdyby miał majątek i dobry produkt to nie byłoby to konieczne i poradziłby sobie sam (zresztą jakby miał taki dobry produkt to zostałby przejęty przez Mercedesa czy Mana w tamtym czasie a żadna z tych firm tego nie zrobiła). I jednego i drugiego wtedy zabrakło. Nie bankrutują firmy z dobrym produktem i majątkiem zapewniającym dalsze funkcjonowanie. Zresztą po przejęciu przez Paccar nastąpił również transfer technologii ze spółek tej grupy. Po drugie nie pisałem o Autosanie jako marce europejskiej czy globalnej. Nigdy taką nie była i już nie będzie. To miał być mały producent o charakterze lokalnym i tyle. Po trzecie o możliwości uratowania fabryki napisałem na podstawie sprawozdania za 2011 rok, późniejszych sprawozdań brak. To że majątek jest zastawiony nie oznacza że go nie ma - jest w dalszej dyspozycji spółki. Kwestią jest czy jego wartość pokrywa kwotę zastawu i czy dłużnik podejmuje działania w celu poprawy sytuacji majątkowej i finansowej. Po czwarte za 50 mln zł można postawić fabryczkę ale na wprowadzenie produktów na rynek i wypromowanie marki ta kwota w żadnym wypadku nie wystarczy i dobrze o tym wiesz.

  • hhjj – 23.07.2013

    Skąd operujesz faktami że solbus odrzucony

  • Zenek – 23.07.2013

    - @@@@ - hhjj No właśnie, skąd to info?

  • nemo – 24.07.2013

    czy wie ktos jaki jest wynik ?

  • dobry – 24.07.2013

    Na dzień dzisiejszy nie ma jeszcze wyniku przetargu. Może w przyszłym tygodniu...

  • ulala – 26.07.2013

    a jednak Solaris - widać że nie chca już Srolbusa ;)

  • solaris150 – 26.07.2013

    kurcze a liczyłem na to że Solbus zgarnie to zamówienie, na stronie mza info o przetargu, ciekawe jakie to są te względy formalne przez które solbus został odrzucony ?

  • solaris150 – 26.07.2013

    http://www.mza.waw.pl/aktualnosci.php?i=76&c=32&l=1

  • em – 27.07.2013

    http://www.mza.waw.pl//download.php?z=1066&i=290&l=1&m=5&c=29 Wynika z tego, że ponieważ w spalaniu paliwa 51 jest różne od 51,0 to oferta Solbusa tańsza o jakieś 2,5 bańki idzie na bok. Im więcej człowiek obserwuje tych przetargów, tym bardziej chwyta się za głowę.

  • nowy – 27.07.2013

    Jeśli będzie odwołanie najbardziej jestem ciekaw uzasadnień.

  • dobry – 27.07.2013

    Wątpię, żeby Solbus odpuścił ten przetarg i myślę, że ma duże szanse wygrać w KIO.

  • Kuba – 29.07.2013

    Solbus wygra ten przetarg w KIO.

  • serty – 01.08.2013

    kurcze to jest naprawde niedorzeczne w tych przetargach o kropke taakie afery

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....