TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solbus miażdży ceną. W Bielsku-Białej.
InfoBus.pl - Opublikowano: 25.04.2016 20:19:53 75 komentarzy
Solbus miażdży ceną. W Bielsku-Białej

Same niespodzianki po otwarciu ofert w przetargu Miejskiego Zakładu Komunikacji w Bielsku-Białej na dostawę 50 nowych autobusów. Lider Trading zaoferował bardzo niską cenę, a EvoBus w ogóle nie złożył oferty.  Śląski przewoźnik do tej pory uznawany był za lojalnego klienta Mercedes-Benz, dlatego brak obecności tej marki w najnowszym zamówieniu to spore zaskoczenie.

Skupmy się jednak na ofercie konsorcjum Lider Trading i PKS Leżajsk, które wystartowało w zadaniu na dostawę 38 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MAXI. Jego oferta opiewa na sumę ok. 30 800 tys. PLN netto, co oznacza jednostkową cenę Solbusa SM12 na poziomie ok. 810 tys. PLN netto! Dla porównania ? zaoferowany w Bielsku-Białej Nowy Urbino 12 kosztuje 960 tys. PLN netto. To daje aż 150 tys. PLN różnicy na jednym autobusie i to do tego bardzo dobrze wyposażonym (m.in. klimatyzacja, bogaty system informacji pasażerskiej, USB i inne najnowsze wynalazki) oraz objętym wydłużonym okresem gwarancyjnym (!). To jeszcze nic ? zaproponowane w tym przetargu pojazdy MINI (dwa modele Iveco Daily Stratos z oferty firmy ABP Słupsk ? wyłącznego dilera Iveco w Polsce) kosztują jednostkowo zaledwie o kilkanaście tysięcy mniej niż 12-metrowy autobus Solbus SM 12!

Dlatego bielska oferta Solbusa to prawdziwa bomba cenowa na rynku, która w dłuższej perspektywie może zupełnie zmienić obraz polskiego rynku autobusów. Tak mocne zejście z ceną przez kujawskiego producenta pokazuje także desperację Solbusa, który musi na gwałt szukać nowych kontraktów, aby utrzymać swoją załogę po realizacji ostatniego zdobytego zamówienia na ten rok , czyli 35. gazowych hybryd + 3 diesle dla MPK Częstochowa. Teraz ma na to szansę w Bielsku-Białej mimo bardzo niskiej marży.

Reasumując otwarcie ofert w przetargu MZK:

  • w zadaniu na zakup 2 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MINI ofertę złożyła jedna firma ABP Słupsk z modelami Iveco Daily Stratos z ceną ok. 1 600 tys. PLN netto. Oferta mieści się w sumie przygotowanej przez zamawiającego i dlatego prawdopodobnie w Bielsku pojawią się kolejne minibusy z logo Iveco.

  • w zadaniu na zakup 38 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MAXI swoje oferty złożyły dwie firmy: Lider Trading & PKS Leżajsk z modelami Solbus SM 12 z ceną ok. 30 800 tys. PLN netto oraz Solaris Bus & Coach z Nowym Urbino 12 za niecałe 36 500 tys. PLN netto. W tej sytuacji Solbus miażdży cenowo konkurencję i to on najprawdopodobniej dostarczy do Bielska-Białej pierwsze autobusy. Chyba, że popełnił błędy formalne.

  • w zadaniu na zakup 10 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MEGA ofertę złożyła jedna firma Solaris Bus & Coach z Nowym Urbino 18 za ok. 13 000 tys. PLN netto. Tutaj niema żadnych niespodzianek i wygrana Solarisa jest niemal pewna.

SIWZ w skrócie

Czekając na decyzji komisji przetargowej MZK Bielsko-Biała, przypomnijmy, że śląski przewoźnik chce wydać na zakupy do 51,5 mln zł netto. Dostawy pojazdów mają być realizowane w kilku transzach. Pierwsze powinny się pojawić u przewoźnika najpóźniej do 27 listopada bieżącego roku, zaś ostatnie do końca września przyszłego roku.

Oferty, które zakład otrzymał będą teraz oceniane w oparciu o trzy kryteria. Cena ma 70% wagi. 20% przeznaczono na ocenę techniczną, zaś pozostałe punkty na warunki gwarancji. W zakresie drugiego kryterium zamawiający premiuje m.in. wykonanie kratownicy oraz poszycia ze stali nierdzewnej o podwyższonej odporności na korozję lub zabezpieczoną metodą KTL, ewentualnie z aluminium. Do tego preferowany jest okres międzyobsługowy nie mniejszy niż 60 000 km, silnik o pojemności 10-11 l w pojazdach przegubowych, 7-8 l w MAXI i 2,9-4 l w autobusach MINI. Mile widziana jest kierownica z funkcją sterowania wyświetlaczem deski rozdzielczej, okno zewnętrzne boczne w kabinie kierowcy sterowane elektrycznie, spełnienie wytrzymałości zderzeniowej określonej na podstawie przepisów Regulaminu nr 66 EKG ONZ. Dodatkowe punkty będzie można zyskać za zaoferowanie autobusów klasy MAXI i MEGA z układem hamowania rekuperacyjnego.

Wszystkie autobusy mają być klimatyzowane oraz monitorowane. Pewne nowości pojawią się w ramach systemu informacji pasażerskiej. MZK stawia tym razem na wyświetlacze diodowe o wysokiej rozdzielczości. Ponadto przewoźnik wymaga aby wewnątrz pojazdów znajdowały się tablice LCD 23". Do tego standardowo głosowe zapowiedzi przystanków. W efekcie będą to pierwsze autobusy w Bielsku-Białej z dosyć bogatym doświadczeniem.

Wielki nieobecny

Jeszcze niedawno pisaliśmy, że najnowsze wymagania MZK Bielsko-Biała dają na starcie pewne fory marce Mercedes-Benz. Jak się okazało niepotrzebnie ? EvoBus nie złożył w najnowszym przetargu swojej oferty. Przypomnijmy, że w taborze bielskiego MZK jest 40 pojazdów niemieckiej  marki i to na nią zamawiający stawiał dokonując kilka lat temu ostatnich zakupów nowych autobusów. Teraz będzie musiał zmienić to przyzwyczajenie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Bielsko-Biała
Solbus
Solaris
Iveco
tabor
  • Sepul – 25.04.2016

    Nowy poczatek konca Solbusa, moze i dobrze. A mini no coz w Slupsku juz pozamiatane wiec Stratos moze rozwinac skrzydla

  • XWJ – 25.04.2016

    Nie dziwię się, że Evobus nie wystartował: Nikt szanujący się, mający ogromny potencjał na zachodzie i wschodzie, nie podejmie rękawic w przetargu w którym będzie albo musiał dopłacić do interesu albo dostarczyć jeżdżący złom, bo będzie musiał zejść z kosztami by na tym zyskać. A takie Solbus czy Solaris dostarczenie jeżdżącego złomu nawet nie strzyknie, bo wszyscy obrońcy narodów zaraz się rzucą, że "CO, krytyka Polskiego (NARODOWEGO!) produktu?!?!?!?! Nie pozwolimy żydostwu pluć w twarz!"

  • Złom! – 25.04.2016

    Tylko nie Lider Trandig od Złombusów! Tylko Mercedes! A jak już doszło do braku oferty, to lepiej u nas Solarisy!

  • Zenon – 25.04.2016

    Jaka cena taka jakość tego złomu z Solca

  • Endrju – 25.04.2016

    Abstrahując- Bielsko-Biała ( tak jak to kilkukrotnie było wymienione w artykule) nie jest na Śląsku tylko w woj. Śląskim....

  • ja – 25.04.2016

    dali taką cenę bo od 4-5 miesięcy nie mają nic do roboty. Słyszałem, ze od 23 dni nie wypłacili całej wypłaty tylko jakieś częściowe poszły...czy ktoś to może potwierdzić?

  • ty – 25.04.2016

    a autosan?

  • Janusz – 25.04.2016

    Endrju, Bielsko jak najbardziej jest na Śląsku, Biała tylko nie jest.

  • ja – 25.04.2016

    Autosan robi dla wojska

  • ktoś – 25.04.2016

    A może by tak BYD??

  • Patryk – 25.04.2016

    Ktoś się orientuje ile w najnowszych solbusach SM12 (np. Częstochowskich) jest miejsc dostępnych z podłogi? Solaris zrobiłw tym obszarze wielki postęp (w pierwszych SU12 były... dwa, teraz chyba 12) a solbus?

  • farafiu – 25.04.2016

    Już tak nie rzucajcie się. Ja się cieszę, że Solbus może wygrać, to taki polski Conecto. Prawda jest taka, że ostatnio sam Mercedes produkuje gorsze autobusy niż kiedyś. Dało się odczuć wielką różnicę między krakowskimi Citaro a testerem - przedstawicielem kolejnej generacji.

  • AW.W – 25.04.2016

    Lider dał fałszywe doświadczenie. Nie bylo 3 dostaw po 5 autobusów dla KDD ale jedna dostawa 15 autobusów. Sprawa dla prokuratora. Łatwo sprawdzić. Kopia umowy sprzedaży jest w banku w którym Lider wziął kredyt na produkcję. Panie D. L. za poświadczenie nieprawdy grozi........

  • pasażer – 25.04.2016

    Solaris wygra, cena solbusa jest dumpingowa i będzie protest.

  • MPK – 25.04.2016

    @Patryk w Częstochowskich dieslach jest 8 (przy mniejszej rzeźni da się nawet 10)

  • gibon – 25.04.2016

    @Patryk: W częstochowskich SM12 jest 8 miejsc dostępnych z niskiej podłogi.

  • Q – 25.04.2016

    Tylko nie solbus

  • XWJ – 25.04.2016

    @Pasażer - Nie jest. By wystąpił efekt rażąco niskiej ceny lub dumpingu Solbus musiałby obniżyć o 30% (a dokładniej 29.9%). Różnica 5,7 miliona z 30,8 nie stanowi 30% ceny bazowej (wychodzi raptem 18,5%), więc nie ma podstaw by uznać cenę za dumping. Solaris by się takim protestem tylko ośmieszył.

  • :) – 25.04.2016

    @AW.W byly takie dostawy. Przed styczniem 15 sztuk i potem reszta z 5 SU12 dla KDD TRANS / METEOR Bydgoszcz

  • MZK_user – 26.04.2016

    Słysząc o wydarzeniach z Częstochowy nie chcę tego dziadostwa. Mam nadzieję, że Solaris się odwoła z powodu cen dumpingowych i będziemy mieć porządne autobusy. Z braku oferty EvoBusa Solaris jest najsensowniejszy.

  • :) – 26.04.2016

    Solaris pare razy już zostawiał przetargi Solbusowi. Wiec może być i tym razem i tak nie ma co płakać Bielsko Biała dostanie SU18 IV.

  • :) – 26.04.2016

    @MZK_user: Tylko problemy są z hybrydami. Bez problemów jeżdżą Solbusy SM12 z EURO6. W Bydgoszczy są z EURO6 zadowoleni. Także wyolgrzymiasz.

  • Znawca – 26.04.2016

    Wygrana w Bielsku tylko przedłuży agonie solbusa a mzk będzie miało spore problemy z eksploatacją bo za taką cenę nie może być mowy o solidnych autobusach.

  • MKM – 26.04.2016

    Solbus zrobił 40 hybryd, a nie 35! Do tego dostarczył 3 diesle z Euro6 i jeżdżą fajnie, więc problemu nie będzie. Fakt jest jeden, że Solaris zrobiłby IV generację i to byłaby nowość... a tak zostaną stare Solbusy... Agonia zostanie przedłużona, chyba że nagle posypią się zamówienia.

  • BB – 26.04.2016

    @JanuszNie ma śląskiego Bielska. Jest Bielsko-Biała, historycznie i geograficznie leżąca w Małopolsce i na Śląsku Cieszyńskim.Niektórzy nazywają to Podbeskidziem. Na pewno jednak poza ww. aspektem nie jest to śląskie miasto a Ślązaków jest w B.Białej mniej niż w Krakowie.

  • SB – 26.04.2016

    Za taka cene to napewno niebedzie nic dobrego jakosciowo pod względem wykończenia i powloki lakierniczej odchodzącej na różnych elementach dali niską cenę zeby wygrać bo nikt nie jest zainteresowany tym badzewiem juz wolalbym Autosana

  • Ślązak_BB – 26.04.2016

    Poza tym co to za producent? Skoro, żeby mieć co produkować musi sprzedawać po cenach dumpingowych to pojawia się obawa, że może zbankrutować, a to będzie się wiązało z utrudnionym serwisem.

  • gość – 26.04.2016

    Referencje miały być na 3 dostawy po pięć autobusów ON z silnikiem Euro 6, jest to oczywiste poświadczenie nieprawdy i temat nie zostanie tak pozostawiony pewnie. Kłopoty będzie miał również ten który je wystawił.Solbus dostarczył tylko 15 szt do Bydgoszczy i trzy do Częstochowy tak więc nie spełnia warunku

  • advisor – 26.04.2016

    @Ślązak_BBSolbus bankrutuje już x czasu i zbankrutować nie może, straszenie...Niektórym naprawdę w tym kraju nie idzie dogodzić.Drogo - źle - ło matko, za co my płacimy, można było kupić taniej.Tanio - źle - Panie, za tą cenę to taczki z motorkiem, będzie szajs. Solbusy diesle radzą sobie dobrze, a Solbus dał niską cenę bo mu zwyczajnie bardzo zależy, by utrzymać moce produkcyjne. No ale dla niektórych to źle i niedobrze i nie przegadasz...

  • " – 26.04.2016

    I bardzo dobrze precz partactwem zanizone cena zeby utrzymac sie bo nikt tego dziadostwa nie chce kupic nawet meteor do Bydgoszczy kupil SU12 anie badziew z Solca moim zdaniem powinni odrzucić ich oferte i wybrac porządna Marke Solarisa

  • bydgoszczak – 26.04.2016

    tak,tak, Meteor ma w Bydgoszczy tylko 50 szt. (35 +15) Solbusów i 5 szt. Solarisów i zapytaj kierowców którymi wolą jeździć??? Euro 6 w Częstochowie też sprawują się bardzo dobrze...

  • Okenko – 26.04.2016

    A gdzie oferta Autosana?

  • Lus – 26.04.2016

    @bydgoszczak a jak wyglądają te wasze autobusy Solbusy wykonczenie tandetne pekajace szyby grodziowe przy drzwiach odklejajace sie boczne szyby rozmawialem kiedys z jednym kierowca z wozu 214 i sam mowil ze odklejaja sie boczne szyby an Nawet boczna szyba kierowcy odkleila sie i te fatalne lakier co odchodzi w czestochowie tez widziałem na zdjeciach zaznaczone byly miejsca odchodzacego lakieru takze jakosc i wykończenie beznadziejne

  • BB_Ślązak – 26.04.2016

    Skoro Szajbusy Euro6 są takie świetne to czemu nie wystawili SM18 w kategorii przegub? Czy to wykracza poza ich możliwości techniczne?

  • xmen – 26.04.2016

    Pytanie czemu krecicie i najeźdźacie na Solbusa. Jakoś na Iveco i też rażąco niską cenę nie zauważacie. Solaris nie jest jedynym producentem w tym kraju. Wiec każdy producent ma szansę.

  • XWJ – 26.04.2016

    @BB_Ślązak - Bo nie dostarczyli wymaganej ilości przegubów i nie mają doświadczenia?

  • BB_Ślązak – 26.04.2016

    Rażąco niska cena Iveco? Przecież jest napisane, że proponują cenę niewiele niższą niż Solbus. A przecież Stratos to minibus.

  • xmen – 26.04.2016

    Merytorycznie zapytam co wam nie pasuje w Solbusie. Polska firma chce wygrać przetarg. A nie którym tylko gwiazdki w głowie. Evobus to nie ten sam Evobus za czasów Laszlo Rakasza co był na 1 miejscu w sprzedaży miejskich autobusów. Ja bym się cieszył że inna polska firma chce wygrać przetarg.

  • Zenek – 26.04.2016

    Dobry wybór jeżeli ktoś może to niech zakłada serwis solbusa gwarantuje dużą kasę tylko czy z producenta wyciągnie . W kilku miastach jeżdżą te porażki polskich inżynierów a serwis jest 2 razy w tygodniu i też nie może złomboli opanować . Gratuluje wyboru urzędasom ale co ich to obchodzi oni tym nie jeżdżą jak lakier po 2 latach odleci to zabiorą do Solca obielą i szyby wkleją nowe, bo mogą na zakrętach wypaść i będą wszyscy zadowoleni a na czas bielenia dadzą pożyczaka opiszą go na autobus testowy i wszyscy prezesi zadowoleni będą 13 pensje i extra.

  • xmen – 26.04.2016

    @Zenek pytanie za 100 punktów czemu przewoźnicy omijają Mercedesy Conecto LF. Nawet w Warszawie dał w ofercie je tylko Warbus i Mobilis. Reszta nawet nie miała ich w ofercie. Czemu no właśnie czemu.

  • Kuba – 26.04.2016

    @xmen a czemu żaden nie dał w ofercie Solbusa?

  • xmen – 26.04.2016

    Widocznie nie mieli dobrej oferty i się nie przebili. Tylko serio nie rozumiem hejtu. Co polskie to złe. Rozumiem ze jedzenia z Polski nie jecie. Tylko niemieckie frankfurterki, chleb tostowy z Anglii itp... bo nasze polskie to zło. A jakby Autosan tez pocisnal z cena jak Solbus co byście pisali. Też pewnie hejt bo polskie badziewie.

  • Śląsk_BB – 26.04.2016

    W Polsce są dobrzy producenci tacy jak Newag i Solaris, jednak u nas nie wiedzieć czemu najważniejsi są ci co robią produkty gorszej jakości, jak Autosan i Solbus...

  • xmen – 26.04.2016

    Śląsk_BB: nie wiem czy ty umiesz odróżnić producentów budżetowych i nie budżetowych. Solbus, Autosan, AMZ/URSUS BUS, Glaspo Motors/MAZ to producenci tanich polskich autobusów. Wliczając w to SOR, MAZ, TEMSA, OTOKAR i inne. Solaris zalicza się do grupy nie budżetowych ale sprzedaje każdą wersje pod klienta. Poza tym Newag nie umie z Pesa sobie poradzić ani wejść na rynek tramwajowy. Solaris wie ze z Pesa nie wygra bo elastyczność jest większa Pesy.

  • Litzmannstadter VerkehrsGesellschaft mbH – 26.04.2016

    Hahahha i dobrze tak. Szmelcedes sie w koncu wyp*** z polski..

  • X – 26.04.2016

    Najlepsze jest to, że żaden z was tym Solbusem nie jechał. Ale już beee. Lakier odpada.. Super. A w Mercedesikach nie odpada? Szczególnie w C2. W Solarisach nie odpada? Solaris taki dobry? Zapytajcie w Gdyni, gdzie kupili Su12IV. Więcej stoi, niż jeździ. Jakoś w Warszawie Solbusy nie sprawiają kłopotów. Ale swoje wiecie. Solbus nie ma prawa złożyć oferty. A że może wygrać, to wręcz holocaust. I dobrze, że wygra. Jak widać Mercedesik olał Bielsko, zresztą jak wielu innych klientów. Ciekawe dlaczego nie startował MAN.

  • xmen – 26.04.2016

    Mam Solbusy na codzień panie X :)

  • znawca – 26.04.2016

    Oferta solbusa powinna być odrzucona ze względu na niejasną przyszłość firmy i skalę zamówienia. 38 sztuk to już spora liczba i ja na miejscu kierownictwa bielskiego mzk nie ryzykowałbym kupić pojazdów z niepewną gwarancją i serwisem.

  • MichalK – 26.04.2016

    X ma rację, większość hejterów nigdy nie jechała Solcity ale jedzie po nim równo. Ja mieszkając w W-wie jeżdżę obydwoma markami na "S" i z perspektywy pasażera zdecydowanie wolę Solbusa. Solaris przed Euro 6 to koszmarne wibracje, drzwi po 2 miesiącach nap... aż uszy bolą, a sygnał zamykania drzwi to katorga dla uszu. nie wspominając o idiotycznej półmetrowej ścianie za przegubem dzięki której siedząc po lewej za przegubem widzimy jedynie ścianę - chyba że obrócimy głowę o 90 stopni w lewo narażając się na uraz kręgów szyjnych. Przez 10 lat Solaris nie potrafił wyeliminować żadnej wady pomimo sporych zysków ze sprzedaży, udało się z wibracjami - ale to tylko dzięki nowej normie EURO 6. Solbus mimo problemów finansowych stara się, i każda kolejna dostawa była lepsza od poprzedniej. Silnik prawie nie wibruje (LNG wcale), drzwi pomimo że działają dość szybko to nie tłuką jak w Solarisie, i ich sygnał nie jest tak nachalny jak w SU. (no i jest wizualna sygnalizacja drzwi czego Solaris zrobić nie umie w III generacji). Dzięki temu mi lepiej podróżuje się Solbusem

  • MichalK – 26.04.2016

    Aha - tak napadacie na Solbusa, ale w wersji dieslowskiej nie było przypadku pożaru tego pojazdu. Solaris w samej warszawie jarał się już dobre kilkanaście razy. Pomimo tego że MZA dość dobrze dba o tabor.

  • xmen – 26.04.2016

    @MichalK Chwala ci za to co napisałeś :) nic mi nie zostaje jak podpisac sie pod tym :)

  • - – 26.04.2016

    Gdybym tym zlomem nie jechał to bym sie nie wypowiadał dojeżdżam codziennie i wiem co pisze

  • Kierowca z częstochowy – 26.04.2016

    @michalk co ty porównujesz produkcje solaris do solbus. Solbus w rok nie produkuje tyle co solaris w miesiąc. Na 40 aut w częstochowie 3 lub 4 zapalenia. Porozmawiaj z ludzmi co użytkują ile zapłacili kar za niesprawności. Skoro taki dobry ten solbus to czemu upadł i czai się pod dziwnymi podmiotami i startuje w przetargu biurko i dwie osoby. Pomyślałeś o tym. W częstochowie przez dobre auta zarząd może stracić pracę. Takie podmioty powinny ginąć z rynku.

  • B/BVG – 26.04.2016

    Akurat jeździłem jako kierowca Solbusem E6 w Częstochowie i niestety jest tragedia. Autobus miał miesiąc i już trzeszczały w nim poręcze i latały szyby. Niech każdy broni się jak może przed Solbusem.

  • zaniepokojony – 26.04.2016

    @B/BVG pytanie czy przed solbusem obroni się bielskie mzk. Chcieli mercedesy a dostaną polskie mazy, porażka.

  • BB_Śląsk – 26.04.2016

    Mam nadzieję, że Solaris się odwoła.A tak poza tym to nie wiecie czy MZK nie może w tym momencie odwołać przetargu na autobusy MAXI?

  • :) – 26.04.2016

    Autobusy dla Bielska-Białej już śmigają po świecie i nie długo dojadą do właściciela :)http://fotobus.msk.ru/photo/1533170/ http://fotobus.msk.ru/photo/1533169/

  • Prox – 27.04.2016

    W PR110 szyby i poręcze trzeszczały przez kilkadziesiąt lat i nikomu to nie przeszkadzało. W Ikarusach 280 wibracje są takie , że orgazmu można dostać i nikt nie narzekał też przez ponad 30 lat a tu podłoga niska , klima , tablice informacyjne , informacja głosowa , kamery. Ludzie ! Od dobrobytu w d... wam się przewraca.

  • turysta – 27.04.2016

    Wcześniejsze wynalazki jak Wetlina czy Jelcz M081MB Vero odstraszają od użytkowania Polskich konstrukcji. Myśl techniczna, wykonanie oraz jakość szkoda komentować, kto jeździ ten wie o czym mowa. Polski Solaris cudem nie jest ale z pewnością jest daleko przed Solbusem. Chciałbym się mylić ale skoro wygra producent zwany PKS Leżajsk to szału nie będzie. Całe "szczęście" to publiczne pieniądze bo prywatnie chyba nikt by się nie pokusił na zakup.

  • AUTOMANIAK – 27.04.2016

    Ciężkie czasy idą dla bielskich pasażerów , kupując Solbusa to jak kupowanie kota w worku bez żadnej gwarancji. Przegubowy Solaris to będzie jeździł tylko na linii 10 albo 50 bo na innych będzie rył podwoziem, oraz maleńki Stratos za 800.000 za sztukę to Moim zdaniem jeden wielki niewypał. Przed zakupem oferenci powinni udostępnić oferowane autobusy, a pasażerowie i kierowcy w ankiecie ocenić czy chcą takie autobusy w MZK.

  • fjodor – 27.04.2016

    @ MichalK Podaj proszę nr tab autobusów Solarisów z MZA, które się spaliły..?Ja kojarzę z tego typu akcji wyłącznie przewoźników prywatnych.

  • XWJ – 27.04.2016

    Do wszystkich zwolenników Solarisa, mam takie pytanie: Czym ten Solaris ma się odwołać? Jak już wspomniałem, Solbus nie użył dumpingu by wygrać, bo cena jest tylko 18% niższa, niż najdroższa oferta (a by uznać dumping, musi być minimum 29.9% ceny niższa, do najdroższej oferty), a pozostałe zapisy Solbus spełniał.

  • MichalK – 27.04.2016

    fjodor - pierwszym był 8711, 8761, 8855, 8014, 8756, 8035, 8438, 8727, 8816. To wszystko z MZA, część wycofana po pożarze, a reszta ugaszona i odratowana. Nie wspominając o całej masie Neoplanów które poszły z dymem.

  • xDDD – 27.04.2016

    Przetarg pod Szmelcedes a oni nawet sie nie interesuja takim patologicznym polskim przedsiebiorniczkiem

  • Irek – 27.04.2016

    Ludzie czytając Wasze różne opinie o Solarisach,Solbusie odnoszę wrażenie,że liczy się tylko Solaris i nic więcej ,dlaczego?Bo ma większą siłę przebicia a czy lepszy?Czy nie lepiej by polskie produkty zagościły u nas w kraju?Promujmy je przed zalaniem tandetnych tworów z zachodu.

  • Pinokio – 28.04.2016

    Portal sponsorowany przez Solarisa to i opinie sponsorowane. Rożnice między Solarisem, a Solbusem to tylko i wyłącznie silniki, bo Solaris ma praktycznie wyłączność na DAFa w Polsce, a Solbus współpracuje z Cummins/Iveco. Reszta to są te same podzespoły. Wszelkie wpadki Solbusa biora się z faktu brania udziału w dziwnych i ryzykownych kontraktach jak hybryda gazowa.

  • Pedolat – 28.04.2016

    @Pinokio: Sorry, ale wierzysz w twoje kretynskie glupoty, ktore napisales? Oprocz szkieletu solaris nic nie ma z polskoscia wspolnego. Nawet zarzad jest niemiecki, wiec zamilcz.

  • SZY – 28.04.2016

    Ale obciach, chyba, że w stronę Kóz czy do Międzyrzecza puszczą te dziady.

  • kibic – 29.04.2016

    Super. Słabszemu trzeba kibicować, bo Solaris i tak bardzo dobrze sobie radzi. A Solbusowi trzeba życzyć sukcesów, aby też się rozwinął.

  • St – 29.04.2016

    Zeby raczej i tak tego nikt nie kupuje bo to tragedia a nie autobusy jak pisal driver z Częstochowy dziwie sie ze W wa kupila te wynalazki

  • pinokio – 01.05.2016

    @pedolat czytaj ze zrozumieniem. Czy ja cos pisalem o polskosci? daruj sobie wycieczki osobiste dzieciaku. Poziom zastosowanych rozwiązań w firmach na S jest bardzo podobny.

  • X – 02.05.2016

    Tylko ze tych gowien z Solca nikt nie kupuje bo wiefza ze to badziew

  • XYZ - Solec Kuj. – 16.05.2016

    Szkoda,że przez beznadziejne zarządzanie firmą SOLBUS i jego pracownicy mają powody do obaw o dalsze istnienie firmy.Zresztą powinni się już do tego przyzwyczaić bo ta firma funkcjonuje zawsze od kryzysu do kryzysu.Płacą dobrze /członkom rodziny i paru innym/a reszta na ścisłej diecie-żyją praktycznie z serwisu i z pieniędzy które wiszą poddostawcom ,więc nie mówmy o jakości - bo jakiej można oczekiwać od ludzi stale borykających się z otrzymaniem wypłaty i stale rwącymi się dostawami materiałów co nie zostaje bez wpływu na efekt finalny tj.autobus.Mimo wszystko życzę załodze Solbusa wszystkiego najlepszego .

  • pasażer – 27.05.2016

    Solaris bierze wszystko!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....