TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solbus bliski kolenej wygranej w Warszawie
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 29.10.2013 16:17:59 9 komentarzy
Solbus bliski kolenej wygranej w Warszawie
Dzisiaj miało miejsce otwarcie ofert w przetargu na zakup 35 szt. niskopodłogowych autobusów przegubowych napędzanych metanem wraz z infrastrukturą do ich tankowania oraz dostawami paliwa na okres 10 lat. Jedyną ofertę złożyła firma Lider Trading, przedstawiciel FA Solbus, która zaproponowało MZA pojazdy na skroplony gaz ziemny (LNG). Teraz komisja przetargowa MZA sprawdza, czy oferta spełnia postawione wymogi i zapewne niebawem ogłosi oficjalny wyniki przetargu. Złożona propozycja jest bardzo atrakcyjna, gdyż opiewa na łączną sumę 114,2 mln PLN, czyli kilkadziesiąt milionów mniej niż przewidywano. Według MZA szacunkowa wartość kontraktu oscylowała na poziomie 151,2 mln PLN brutto, w tym 63,9 mln PLN brutto zarezerwowano na zakup samych autobusów, a 87,3 mln PLN brutto na zakup paliwa infrastruktury. Oferta Solbusa zmieściła się w kwocie przeznaczonej na autobusy, co by oznaczało, że jednostkowa cena przegubowego autobusy LNG wynosi ok. 1,8 mln brutto. Natomiast znaczące różnice pojawiły się w części paliwowo-infrastrukturalnej, co może przynieść zamawiającemu znaczące oszczędności. Podsumowując: Lider Trading zaoferował Warszawie autobusy Solbus Solcity 18 LNG, stację do tankowania skroplonego gazu zimnego oraz dostawy tego paliwa w ciągu najbliższych 10 lat. Za te dwa ostatnie elementy będzie odpowiedzialna spółka Gazprom-Germania GmbH.Przypomnijmy, że sam przetarg został ogłoszony przez MZA Warszawa 11 czerwca br., a zamknięcie przyjmowania ofert nastąpiło dopiero dzisiaj - po siedmiokrotnym przesuwania terminu, co wynikało z licznych zapytań zainteresowanych firm. Jeżeli złożona oferta zostanie uznana przez MZA za ważną to Lider Trading bez problemu wygra cały przetarg. Nie ma tutaj innych oferentów, którzy mogliby odwołać się od takiej decyzji, a kwota zarezerwowana na sfinansowanie zamówienia nie została przekroczona. W tej sytuacji jest duża szansa na to, że pierwsze gazowe autobusy w stolicy Polski pojawią się w okolicy 15 stycznia 2015 r. Wówczas też w zajezdni przy Ostrobramskiej powinna już działać instalacja do tankowania gazu LNG.Warszawska passa SolbusaJeżeli komisja przetargowa MZA Warszawa potwierdzi wygraną Lider Trading to będzie już czwarty kontrakt pod rząd wygrany przez producenta z Solca Kujawskiego w stolicy. Jego współpraca z MZA rozpoczęła się w 2011 r. od wygrania jednego zadania na dostawę 20 szt. autobusów klasy MIDI –Solcity 10 LF. W 2012 r. firma wygrał kolejne zadanie –tym razem na zakup 25 szt. autobusów klasy MAXI –Solcity 12 LF. Jednak prawdziwy przełom nastąpił w tym roku –Solbus dostarczył 20 szt. autobusów klasy MIDI Solcity 10 LF oraz wygrał rekordowy dla siebie kontrakt na dostawę 47 szt. autobusów przegubowych klasy MEGA - Solcity Solcity 18 LF (z dostawą od lutego 2014 r.) Teraz ma wielkie szanse dołożyć do tego jeszcze 35 szt. gazowych autobusów klasy MEGA –Solbus Solcity 18 LF LNG (z terminem dostawy od stycznia 2015 r.) Łącznie daje to sumę 147 pojazdów! I wszystkie te sukcesy firma osiągnęła będąc w stanie upadłości układowej i działając poprzez swojego przedstawiciela handlowego - firmę Lider Trading.Zakup gazowych egzemplarzy przez MZA Warszawa będzie wręcz rewolucyjnym posunięciem największego, miejskiego przewoźnika w naszym kraju. Do tej pory spółka parę razy przymierzała się do zakupu autobusów na gaz –m.in. w zeszłym roku MZA testowały autobus Solbus Solcity 12 na LNG - ale dopiero w tym roku postawiła kropkę nad „i”. Przypomnijmy, że pierwsze autobusy LNG są już normalnie eksploatowane w Polsce. Pierwszym takim miejscem (i to w skali całej Europy) jest Olsztyn. Jeździ tam łącznie 11 szt. niskopodłogowych autobusów Solbus Solcity 12 LF LNG w barwach konsorcjum firm KDD Dariusz Gackowski z Niemcza i Blue Line z Łańcuta. Pojazdy tankowane są na terenie zajezdni PKS Olsztyn z mobilnej cysterny ze skroplonym gazem ziemnym, dostarczonej przez firmę Gazprom Germania. Warszawa najprawdopodobniej będzie kolejnym miastem po Olsztynie, gdzie na regularne linie ruszą autobusy LNG. A potencjalne zalety tego paliwa są całkiem obiecujące. Wyniki zeszłorocznych testów pokazują, że autobusy na LNG spalają do 10% mniej kilogramów LNG niż takie same konstrukcje z silnikami Diesla litrów oleju napędowego przy jednoczesnym niższym koszcie zakupu paliwa. To zdaniem Solbusa może ograniczyć wydatki na paliwo w przedsiębiorstwie komunikacji miejskiej nawet o 35%. Kolejne plusy: to mniejsze i lżejsze zbiorniki paliwa, ich integracja z strukturą autobusu bez konieczności stosowania zabudowy butli na dachu oraz dobre właściwości jezdne, gdzie m.in. dynamiczne przyśpieszenie zapewnia gazowy silnik Cummins o mocy 320 KM.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA
Warszawa
przetarg
Solbus
Gazprom
  • h – 29.10.2013

    W Olsztynie nie jeżdżą tylko stoją na awaryjnych.

  • Shadi – 29.10.2013

    nie czwarty a piąty kontrakt ( kontrakt z 2011 na 20 SM12 10 metrowych, kontrakt z 2012 na 25 SM12, kontrakt z początku 2013 na 20 SM12 10 metrowych, kontrakt na 47 SM18 i teraz możliwy ten na SM18 LNG)

  • asds – 29.10.2013

    No sukcesy spore ale już widać że Solbus sie profiluje w przyszłości ich oferta będzie składała sie z modeli na gaz tak jak volvo z hybryd i elektrycznych .Oby autosan też poszedł śladem solbusa

  • js – 29.10.2013

    No bez różnych.Podróż podróż podróżowania solbusem gazowym i przegubowym nie ma co to już nie niszowa marka

  • ttt – 30.10.2013

    Ja bym się tak nie podniecał do Nowego Sącza nie dostarczyli autobusów - spóźnienie od 20 września

  • Krzysztof Juszczak – 30.10.2013

    Solbusy na LNG pierwsze to były w Wałbrzychu, a nie Olsztynie.

  • zew – 30.10.2013

    Jak zwykle Pan Kierecki jest niedoinformowany. W tym przetargu nie startował ani solbus ani gazprom i nie było żadnego konsorcjum. Proszę nie wprowadzać w błąd opinii publicznej.

  • Ogór – 30.10.2013

    "autobusy na LNG spalają do 10% mniej kilogramów LNG niż takie same konstrukcje z silnikami Diesla litrów oleju napędowego" Świetnie, tylko jaka jest gęstość ON?:P A co do Solbusa, specjalizowanie się w takiej niszy może być naprawdę optymalnym rozwiązaniem. 20, 25, 47 szt. - Autosan i Jelcz mogłyby się od nich uczyć, jak bankrutować...

  • Mateusz2292 – 31.10.2013

    To teraz niech Lublin ogłasza przetarg na przegubowe pojazdy i niech wygra Autosan M18LF

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....