TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solarisy Urbino 12,9 już w Głogowie. Hybrydy w rozmiarze XL!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 02.01.2018 12:30:24 9 komentarzy
fot. KM Głogów

W ostatnich dniach ubiegłego roku spółka Komunikacja Miejska z Głogowa wzbogaciła się o dwa wyjątkowe autobusy hybrydowe. To używane Solarisy Urbino 12,9. Przewoźnik kupił je bezpośrednio od producenta.

Przypomnijmy, że pod koniec października KM ogłosiła zapytanie ofertowe na dostawę dwóch używanych autobusów hybrydowych klasy MAXI. Pisaliśmy o nim tutaj. Przewoźnika interesowały hybrydy, które miały być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2013 roku. Wszystkie miały mieć nadwozia o długości 11,5 – 12 m. Hybrydy muszą zapewniać podróż minimum 80 pasażerom. Na pokładzie ma być zamontowanych przynajmniej 25 siedzeń, w tym nie mniej niż cztery dostępne z niskiej podłogi.

Autobusy musiały być napędzane silnikami na olej napędowy i co oczywiste spełniać normę Euro 6. Jego pojemność skokową określono na 4,5 – 7 l, a moc na nie mniej niż 150 kW. Nie mogło zabraknąć oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. W zakresie sterowania hybrydami KM nie kładła nacisku na zastosowanie konkretnego typu napędu. Stwierdziła jedynie, że wymaga silnika trakcyjnego o mocy przynajmniej 110 kW oraz fabrycznie nowych baterii lub superkondensatorów. Dodatkowo pojazdy musiały posiadać funkcję start-stop.

I takie też są dwa hybrydowe trzyletnie Solarisy. Kosztowały one przewoźnika 1 963 080 PLN brutto. Oznacza to, że jeden autobus kosztował 798 000 PLN netto. Jak na tak młodą hybrydę jest to bardzo przystępna cena.

Spalinowo-elektryczne "jamniki" w rozmiarze XL sprowadzono do Polski z Norwegii. W 2014 roku trafiły one do firmy Tide Buss z Bergen. Przewoźnik po trzyletniej eksploatacji zdecydował się zakończyć ich użytkowanie. Stąd finał w postaci powrotu do Polski. Czy to spowoduje, że niektórzy miejscy przewoźnicy zaczną patrzeć łaskawym okiem na autobusy klasy MAXI o długości ok. 13 m? Metr więcej robi niewielką różnicę, ale z drugiej strony są sytuacje, kiedy jest od odczuwalny.


Sprawdź też:
KM Głogów
Solaris
hybryda
  • aŁtobÓs – 02.01.2018

    ten ałtobós to do Chorwacji jedzie?

  • racjonalny z krakowa – 02.01.2018

    No to nam podkradają!

  • Marcin – 02.01.2018

    No to skoro "miały mieć nadwozia o długości 11,5 – 12 m", to te nie spełniają warunków, bo są dłuższe.

  • WDŻ – 03.01.2018

    No takie w sam raz na linie wyjeżdżające poza miasto. Jeżeli jadę dalej to wolę usiąść z tyłu niż stać przy drzwiach. Do tego fajnie wyglądają, ciekawe jak wnętrze, czy fotele miękkie.

  • podatnik – 03.01.2018

    kupili jakie chcieli. I dobrze. Dobrze, że polska firma kupuje w polskiej firmie.

  • Jerzy – 04.01.2018

    Czy ten niemiecka wydmuszka produkuje buble ?
    Oczywiście polecam do przeczytania na Gazeta.pl http://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,22855467,tramwaj-linii-nr-23-wjechal-w-kamienice-na-al-marcinkowskiego.html

  • ? – 04.01.2018

    @up: co ma do tego wypadek, spamerze?

  • spamer – 04.01.2018

    nic nie ma , chodzi wyłącznie o zaczepkę w celu zdeprecjonowania Jamnika

  • yg – 08.01.2018

    @spamer: w twoich snach, tylko i wyłącznie.

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...