TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solarisy przyjadą do Rokietnicy. Nowe Urbino 12 dla Rokbusa
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.10.2018 16:15:11
Solarisy przyjadą do Rokietnicy. Nowe Urbino 12 dla Rokbusa

Spółka ZUK Rokbus z Rokietnicy rozstrzygnęła przetarg na dostawę 4 spalinowych autobusów klasy MAXI. Przewoźnik przystał na ofertę przedstawioną przez Solarisa. Nowe Urbino 12 zadebiutują w Rokietnicy w przyszłym roku.

Przypomnijmy, że Rokbus przetarg na zakup 4 autobusów klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6. ogłosił w końcówce lipca. O warunkach formalnych zamówienia pisaliśmy tutaj. Przyjrzeliśmy się także wymaganiom wobec nowych nabytków. Mają one trafić do Rokietnicy do końca maja 2020 r. Na zbyt napięty termin nie można więc było narzekać.

Całkowicie niskopodłogowe pojazdy klasy MAXI mają mieć nadwozia o długości 11,8 - 12,2 m, szerokość minimum 2,5 m oraz wysokość do 3,2 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 24 osobom na miejscach siedzących. Przynajmniej 8 foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć powyżej 200 kW mocy, maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1300 Nm oraz pojemność skokową powyżej 9 l. Będzie zblokowana z automatyczną, min. czterobiegową skrzynią biegów, że będzie dostosowana pod kątem minimalizowania spalania. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru. Dodatkowo w celu poprawy bilansu energetycznego oraz dalszego obniżenie spalania paliwa Rokbus wymagał zamontowania w autobusach paneli fotowoltaicznych i modułu rekuperacyjnego.

Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana urządzeniem o mocy minimum 30 kW. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez minimum pięć okien uchylnych oraz przynajmniej dwa wywietrzniki dachowe.

Wszystkie autobusy będą monitorowane oraz wyposażone w kompletny system informacji pasażerskiej. Będzie się on składał z czterech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielności, dwóch wewnętrznych LCD 22" i 38" (tzw. e-korale) oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów.

Na oferty przewoźnik z Rokietnicy czekał do 25 września. Na zakupy Rokbus dysponował budżetem w wysokości 4 920 000 PLN brutto. To oznacza, że za jeden autobus z bogatym wyposażeniem spółka była gotowa zapłacić 1 mln PLN netto. Jedyna propozycja, którą Rokbus otworzył zmieściła się w tych szacunkach.

Jak można się domyślać jednym z niewielu producentów, który mógł spełnić warunki przewoźnika oferując autobus z dużym silnikiem diesla oraz z rekuperacją i panelami fotowoltaicznymi był Solaris. Propozycja producenta z Bolechowa była minimalnie poniżej budżetu Rokbusa. To 4 917 540 PLN brutto. Jeden Nowy Urbino 12 w kompletacji interesującej spółkę z Rokietnicy został wyceniony na kwotę 999 500 PLN netto.

Trzy tygodnie czekaliśmy na rozstrzygnięcie, które od początku było formalnością. Wczoraj Rokbus podjął decyzję. Spółka przystała na propozycję Solarisa. To oznacza, że Nowe Urbino 12 przyjadą do Rokietnicy jesienią 2019 r.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Rokbus Rokietnica
Solaris
fotowoltaika
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...