TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solarisy na linie, hybryda na testy
Karol Wach - Opublikowano: 16.09.2008 21:01:13 9 komentarzy
Solarisy na linie, hybryda na testy

W poniedziałek, 15 września br., przedstawiciel fabryki w Bolechowie Wisław Cieśla przekazał Miejskim Zakładom Autobusowym, reprezentowanym przez Prezesa Zarządu –Mieczysława Magierskiego, kluczyki do pierwszego nowego wozu Solaris Urbino 18. W Warszawie jest już 20 takich autobusów. Na prezentacji w zajezdni Ostrobramska pojawił się tylko jeden wóz –oznaczony numerem 8850. Całość dostawy ma być zrealizowana do końca tego roku. Stołeczny przewodnik otrzyma 70 autobusów dwunastometrowych i 80 osiemnastometrowych. Umowa na ich dostawę została podpisana w czerwcu - kontrakt wart jest 168 milionów złotych.

Nowe wozy posiadają szereg udogodnień dla pasażerów i kierowców: m.in. klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, głosowe zapowiedzi przystanków oraz informacje o numerze linii na zewnątrz wozu, monitoring wizyjny zapewniający podgląd kabiny pasażerskiej oraz przodu i tyłu pojazdu, nowe zabudowane kabiny dla kierowców, gumowe odbojniki zderzakowe, rurę wydechową na dachu, dzięki której pasażerowie na przystanku są chronieni przed emisją spalin, a także inne niż dotychczas przyciski otwierania drzwi oraz miękkie siedzenia. Pierwsze Solarisy z nowej dostawy, te które przydzielono do zajezdni Stalowa, już wyjechały na linie. Jak zauważył Wisław Cieśla po zakończeniu tej dostawy na ulicach stolicy, w barwach nie tylko MZA, ale także prywatnych przewoźników, pojawiać się będzie 709 pojazdów wyprodukowanych w Bolechowie. Warszawa jest obecnie największym odbiorcą Solarisów w Polsce.  

Czas na hybrydę

Przez najbliższe dwa tygodnie Miejskie Zakłady Autobusowe będą także testować najnowszy produkt firmy Solaris Bus &Coach –autobus hybrydowy Solaris Urbino 18 Hybrid. Pojazd ten posiada dwa rodzaje napędu –spalinowy i hybrydowy. Dzięki temu rozwiązaniu jest on bardziej  przyjazny dla środowiska. Wynika to z faktu, że ma zmniejszone, o około 25%,  zużycie paliwa, a w trakcie eksploatacji silnika elektrycznego nie wydziela spalin. Przy tym dodatkowo jest bardzo cichy. Solarisy Hybrid odzyskują energię podczas hamowania, co sprawie, że baterie znajdujące się na ich dachach nie wymagają doładowywania z zewnętrznych źródeł. Autobus będzie testowany od 17 września do 2 października i będzie obsługiwał linię 116 (brygada 7), przebiegającą w dużej mierze przez Trakt Królewski. Jest to najbardziej atrakcyjna turystyczna trasa tj. Krakowskie Przedmieście, Nowy Świat i Aleje Ujazdowskie. Dodatkowym atutem jest to, że kierowca przemierzając trasę może włączyć silnik elektroniczny i tym samym autobus stanie się o wiele mniej uciążliwy dla spacerowiczów. Autobus nie szarpie –mówi kierowca z zakładu Woronicza Ireneusz Kubiszyn, także przy hamowaniu. Można właściwie nie używać pedału hamulca –dodaje. Autobus zwalnia samoczynnie.       

Hybrydowy Solaris ma jednak także wady. Jest przede wszystkim ... droższy, kosztuje bowiem o 130 tys. euro więcej niż standardowy autobus. Jak twierdzi Mateusz Figaszewski z Solarisa inwestycja ta zwraca się po 7 latach, jeżeli weźmiemy po uwagę fakt, iż autobus ma jeździć 15 lat zakup takich pojazdów jest godny rozważenia. Premiera pierwszego pojazdu tego typu odbyła się w 2006 roku. Od tego momentu hybrydowe Solarisy jeżdżą już w kilku niemieckich miastach (Drezno, Bochum, Lipsk, Brema, Hanower, Monachium) i w szwajcarskim Lenzburgu. W październiku do grona właścicieli autobusów hybrydowych dołączy MPK Poznań. Autobus zaprezentowany w Warszawie jest hybrydą drugiej generacji. Brakuje w nim klimatyzacji, ale jak mówi Figaszewski na indywidualne zlecenie klienta można ją zamontować. Zdaniem obserwatorów, którzy w trakcie prezentacji mogli przejechać się hybrydą, autobus może mieć w stolicy problemy, ponieważ jest ... wolniejszy od swoich dieslowskich kolegów.

Prezes Mieczysław Magierski zapowiedział, że MZA chce zakupić 70 takich autobusów. W przyszłości w stolicy będą testowane wozy innych producentów.

Szczegółowy opis hybrydowego Solarisa zamieścimy na łamach InfoBusa za dwa tygodnie. Podpoznańska firma zamierza zaprezentować swój produkt na targach InnoTrans w Berlinie. Będzie to jeden z dwóch producentów autobusów w stolicy Niemiec, drugi to Carrosserie Hess ze Szwajcarii, który zamierza pokazać „lighTramHybrid“, „BusZug“oraz autobus o długości 13,5 metra.      
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
MZA
autobus hybrydowy
Warszawa
  • krz – 16.09.2008

    Ładnie prezentują się nowe LED'owe tylne lampy stosowane przez Solarisa.

  • SR – 17.09.2008

    Światła w techonologii LED nie są nowością w Solarisie, to jedynie MZA dojrzało do tego żeby zamówić światła tego typu dla swoich pojazdów. Co nie zmienia faktu że wygladają nieźle :)

  • zz.opole – 17.09.2008

    Nareszcie koniec rury wydechowej na dachu. Tylko dlaczego dopiero teraz?

  • zz.opole – 17.09.2008

    Nareszcie koniec rury wydechowej na dachu. Tylko dlaczego dopiero teraz?

  • SR – 20.09.2008

    Wyprowadzenie układu wydechowego górnym poszyciem równiez nie jest żadną nowością, takiej opcji MZA wczesniej widocznie nie brało pod uwagę. Pozdrawiam.

  • nie podoba mi się !! – 24.09.2008

    ale syf!! paskudny ten autobus. I co to ma byc na dachu - ordynarne blaszydło !! Zero smaku. Konstruktor powinien hale zamiatac, a nie brać sie za projektowanie.

  • krz – 24.09.2008

    A niby gdzie mieli umieścić te urządzenia, zrobić drugą szafę? Wszyscy producenci w autobusach z niekonwencjonalnym napędem umieszcają takie rzeczy na dachu. Coraz popularniejsze będą autobusy hybrydowe czy wodorowe, treba się przyzwyczaić do wyższych pojazdów.

  • solaris - syf! – 29.09.2008

    oczywiście że na dachu! Tylko to ma być zabudowa? To jakaś popierdułka nie zabudowa! Zobacz sobie jak to konkurencja robi!

  • Dan99 – 02.11.2008

    "Światła w techonologii LED nie są nowością w Solarisie, to jedynie MZA dojrzało do tego żeby zamówić światła tego typu dla swoich pojazdów. Co nie zmienia faktu że wygladają nieźle :)" Poprawka Mobilis w sierpniu otrzymał około 20 SU18 ze światłami tej technologii. Jeżdżą teraz w Bydgoszczy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....