TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris zapowiada dwie premiery na rok 2019
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.12.2018 10:00:46 1 komentarz
Solaris zapowiada dwie premiery na rok 2019

Podczas "mikołajkowego" spotkania z Solarisem dowiedzieliśmy się, jakie premierowe pojazdy firma pokaże w przyszłym roku. O produktowych debiutach, e-rynku i przetargu NCBiR powiedział nam Mateusz Figaszewski, pełnomocnik zarządu Solaris Bus & Coach ds. elektromobilności i PR.

W przyszłym roku w gamie produktów Solarisa pojawi się model Urbino 12 hydrogen, czyli autobus wodorowy nowej generacji. Pojazd ma być napędzany energią z wodoru, który w ogniwie paliwowym będzie przetwarzany na prąd elektryczny. Dzięki temu pojazd ten będzie mógł przejechać rekordowe 350 km na jednym tankowaniu, a na jego pokładzie zmieści się 80 pasażerów.

-"Pojazd wyposażony zostanie w małą baterię trakcyjną Solaris High Power o pojemności 29,2 kWh, mającą za zadanie wspomagać ogniwo paliwowe w chwilach największego zapotrzebowania na energię. Bateria będzie ładowana energią pochodzącą z wodoru. Dodatkowo pojazd będzie miał możliwość naładowania baterii także poprzez gniazdo plug-in (tak jak dzieje się to standardowo w przypadku autobusów elektrycznych). Z kolei napęd stanowić będzie oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o nominalnej mocy 60 kW każdy" – podkreślił Mateusz Figaszewski.

Zamontowane na dachu autobusu butle magazynujące wodór będą wykonane z kompozytów. Sprawi to, że zbiorniki będą o około 20 proc. lżejsze w porównaniu z poprzednim modelem. W celu maksymalnego zmniejszenia zużycia energii zastosowany zostanie system komfortu klimatycznego z pompą ciepła CO2, który pozwoli na wykorzystanie ciepła odpadowego z ogniwa paliwowego.

Jak podkreśla producent, do tej pory w autobusach elektrycznych Solarisa z wodorowym ekstenderem (m.in. dla Hamburga (2) i Rygi (8)), najważniejszym źródłem napędu były baterie. Teraz mają one pełnić jedynie funkcję wspomagającą.

Dwa przeguby

Kolejna nowość w roku 2019 to dwuprzegubowy trolejbus o długości ponad 24 metrów. Trollino 24 ma zainaugurować nową platformę pojazdów 24-metrowych z napędem hybrydowym, elektrycznym oraz trolejbusów. Prototyp zostanie przetransportowany na jazdy testowe do wybranych europejskich miast, podczas których będzie przechodził badania homologacyjne dopuszczające go do ruchu pasażerskiego.

-"Najnowszy produkt Solarisa będzie pojazdem bardzo zaawansowanym technicznie. Napęd stanowić będą dwa silniki trakcyjne, napędzające dwie osie napędowe. Zamontowany w trolejbusie pakiet baterii o pojemności 94 Ah (58 kWh) ładowany będzie podczas jazdy z trakcji trolejbusowej poprzez stosowany tradycyjnie w trolejbusach pantograf dwupolowy. Energia zgromadzona w bateriach wykorzystywana będzie z kolei do zasilania napędu, gdy trolejbus znajduje się poza trakcją elektryczną – dodał Mateusz Figaszewski.

Aby ułatwić manewry w ruchu miejskim, czwarta oś pojazdu będzie skrętna. Pojazd wyposażony zostanie ponadto m.in. w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. W przestrzeni pasażerskiej zagospodarowano 53 miejsca siedzące, z których 16 jest dostępnych z niskiej podłogi, co ułatwi korzystanie z nich osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. Producent przewidział także miejsca na wózki inwalidzkie i dziecięce oraz zatokę do przewożenia rowerów.

O poznańskim kontrakcie, elektromobilnym rynku, a także o powodach niezłożenia oferty w przetargu na polski e-Bus - rozmawialiśmy w Poznaniu z Mateuszem Figaszewskim. Zapraszamy na film!



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
premiera
trolejbus
elektrobus
Solaris
  • czeslaw2 – 09.12.2018

    Prawidłowo. Tak trzymać!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....