Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris z własną linią części zamiennych – Optiline [FILM]

infobus
03.12.2018 10:00
0 Komentarzy

Podczas targów w Pradze Solaris po raz kolejny promował swoje oryginalne części zamienne przeznaczonych do autobusów o różnej konfiguracji. O tym nowym produkcie z zakresu aftersales opowiedzieli nam na Czechbus Mateusz Figaszewski, rzecznik prasowy Solaris Bu & Coach  – na filmie poniżej – oraz Michał Ostachowski, który zarządza Działem Sprzedaży Części Zamiennych Solaris Bus & Coach – w formie wywiadu poniżej. Zapraszamy

InfoBus.pl: Czym jest linia części Optiline?

Michał Ostachowski: To autorska linia części zamiennych przeznaczonych dla pojazdów Solaris o różnej konfiguracji. Części te, zależnie od referencji są przeznaczone do pojazdów w okresie gwarancyjnym lub tylko po gwarancji. „Autorska linia” oznacza, że nie są to tylko uniwersalne, powszechnie dostępne na rynku zamienniki. Części Optiline są zaprojektowane zgodnie ze szczegółowymi wytycznymi naszych konstruktorów. Ten zespół zna pojazdy Solaris od podszewki i dysponuje wieloletnim doświadczeniem w ich serwisowaniu.

InfoBus.pl: Dlaczego Solaris zdecydował się wprowadzić własną markę części zamiennych?

MO: Od ponad 20 lat dostarczamy pojazdy o unikatowej konfiguracji, która decyduje o ich niepowtarzalnym sposobie eksploatacji. Potrzebowaliśmy zatem rozwiązania, które będzie dopasowane do naszych pojazdów lepiej niż uniwersalne komponenty. Chcieliśmy zaoferować klientom produkty, które będą odpowiadały charakterystykom, jakie mają tylko pojazdy Solaris, a tym samym dokładniej spełnią swoją rolę. Nawet jeśli w naszych pojazdach montowane są np. silniki czy osie, które występują również w wielu innych typach i markach pojazdów, to w każdym z nich części, zwłaszcza te eksploatacyjne, zużywają się w zupełnie inny sposób. Na to wpływa przecież także szereg innych czynników.

InfoBus.pl: Jak mogą skorzystać na tym klienci?

Wybór części dokładnie dopasowanej to też niższe koszty eksploatacji. Po pierwsze części te zużywają się wolniej, a w konsekwencji wydłużają się okresy między wymianami. Po drugie filtry zapewniają skuteczną ochronę odpowiednio dla silnika czy klimatyzacji, których ewentualne naprawy wiążą się z naprawdę wysokimi kosztami. Natomiast w klockach Optiline, okładzina tak dokładnie dopasowuje się do powierzchni tarczy, że nie powoduje jej pęknięć ani nie niszczy jej powierzchni, co może często mieć miejsce przy źle dobranych klockach. Klient może zatem uzyskać wymierne korzyści. A dodatkowo części Optiline są już korzystne w cenie już w samym zakupie. Udało nam się to uzyskać utrzymując produkcję tych części w Polsce, gdzie regularnie możemy kontrolować proces produkcyjny i utrzymać jakość naszych produktów.

InfoBus.pl: Jakie konkretnie części są oferowane w ramach linii Optiline?

MO: W portfolio Optiline wchodzą filtry klimatyzacji, filtry silnikowe, a naszym flagowym produktem są klocki hamulcowe. Klocki są w sprzedaży już od 2015 roku, a teraz, na bazie zebranych doświadczeń, wprowadziliśmy ich nową generację. Na powierzchni klocka dodano nacięcie, ulepszono kształt podstawy i zmodyfikowano mieszankę cierną. Teraz jest ona bardziej miękka, ale także bardziej ekologiczna. W ostatnich tygodniach do portfolio dołączyły także miechy zawieszenia pneumatycznego przeznaczone dla nowej generacji Urbino. To jednak tylko początek naszej własnej marki, a gama części będzie systematycznie rozszerzana.

InfoBus.pl: Czyli także na after markecie Solaris stawia na ekologię?

MO: Tak. Nasza rola nie kończy się na dostarczeniu klientowi pojazdów do floty przyjaznej środowisku. Chcemy, by mógł także w ekologiczny sposób ją serwisować. Wszędzie, gdzie tylko to możliwe, wprowadzamy przyjazne środowisku rozwiązania.

InfoBus.pl: Czy wielu klientów skorzystało już z oferty Optiline?

MO: Od momentu pojawienia się na rynku, produkty Solaris Optiline trafiły do ponad stu klientów w 22 krajach w Europie i poza nią. Wśród nich są nowi klienci, którzy dopiero zapoznają się z tą marką, ale zdecydowana większość to klienci, którzy wracają do nas z kolejnymi zamówieniami. Wśród dotychczasowych klientów warto wymienić m.in. GAiT Gdańsk, który w całej swojej flocie wykorzystuje klocki hamulcowe Optiline i MPK Włocławek, który bije rekordy przebiegów na klockach Optiline. Odnotowany przez tego klienta wynik to 125 tysięcy km, a klocki nadal były w eksploatacji i nie musiały być wymieniane. Myślę, że taki wynik najlepiej świadczy o jakości.

InfoBus.pl: Gdzie klienci mogą zapoznać się ze szczegółową ofertą Optiline?

MO: Pełna gama produktów zaprezentowana jest na naszym portalu Magbus. Informacji mogą także udzielić sprzedawcy.

{https://www.youtube.com/watch?v=qw5qwjd5LDQ}

Komentarze