Solaris z umową we Włocławku. 4 czy 8 Nowych Urbino 12?

infobus
12.06.2019 15:00
0 Komentarzy

Solaris wraca do Włocławka po dwuletniej przerwie. W grudniu producent przekaże Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu cztery Nowe Urbino 12 z napędem konwencjonalnym. To jednak może być nie koniec.

Przetarg został ogłoszony w końcówce lutego. Nowe nabytki MPK mają być całkowicie niskopodłogowymi pojazdami o długości 11,8 – 12,2 m, szerokości nie mniejszej niż 2,55 m oraz nie wyższe niż 3,25 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 83 pasażerom. Wejście na pokład autobusu ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie drzwi 2-2-2.

Przestrzeń pasażerska będzie klimatyzowana. Autobusy muszą być napędzane silnikami diesla Euro 6 o pojemności skokowej min. 9 l i nie słabszymi niż 225 kW. Zostaną one zblokowane z automatyczną skrzynią biegów, wobec której MPK nie ma specjalnych wymagań poza jednym. Przekładnia musi posiadać program optymalizujący zużycie paliwa w trakcie postoju autobusu. Szczegółowo wymagania przewoźnika z Włocławka opisaliśmy tutaj.

W zamówieniu podstawowym MPK kupi na pewno cztery autobusy. Mają one trafić do Włocławka najpóźniej do 12 grudnia. W opcji natomiast jest kolejna czwórka. Jeśli przewoźnik się na nią zdecyduje to kolejne pojazdy mają zostać przekazane spółce do 31 maja 2020 r.

1 kwietnia minął termin składania ofert. Na zakupy MPK przygotowało 9 594 000 PLN brutto. Łatwo się domyślić, że suma ta obejmuje zarówno zamówienie podstawowe jak i opcję. Daje to wycenę jednostkową na poziomie 975 000 PLN netto, a więc konkretnie.

Nic więc dziwnego, że jedyna otwarta w Prima Aprillis oferta zmieściła się w tych szacunkach. Przedstawił ją Solaris. Jej łączna wartość to 9 149 232 PLN brutto. Dało to więc cenę za jednego Nowego Urbino 12 w zestawie z dużym silnikiem w wysokości 929 800 PLN netto. Ponadto Solaris zaoferował autobusy z najwyżej punktowanymi okresami gwarancyjnymi. Każdy więc będzie objęty trzyletnią gwarancją całopojazdową, przez 71 miesięcy na powłoki lakiernicze oraz przez 12 lat i jeden miesiąc na trwałość szkieletu i poszyć.

W tej sytuacji rozstrzygnięcie było od początku formalnością, ale trochę musieliśmy na nią poczekać. 7 maja oficjalnie MPK zaakceptowało ofertę Solarisa. Z kolei 10 dni później przewoźnik podpisał z producentem „jamników” umowę na dostawę autobusów.

Tym samym szykujemy się na odwlekany w czasie debiut nU12 we Włocławku. Póki co otwarte pozostaje pytanie czy odbędzie się on w wydaniu na cztery, czy jednak osiem autobusów.

Komentarze