TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris z umową w Tychach: nowe trolejbusy i nowe linie
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.01.2018 17:41:52
Solaris z umową w Tychach: nowe trolejbusy i nowe linie

23 stycznia, w siedzibie Tyskich Linii Trolejbusowych, podpisano umowę z firmą Solaris Bus & Coach na dostawę trzech Nowych Trollino 12. Producent ma teraz 10 miesięcy na wyprodukowanie i dostarczenie wartych niemal 7 mln zł nowych pojazdów. Inwestycja w części (75 proc.) sfinansowana będzie ze środków unijnych, a na tyskich drogach trolejbusy pojawią się na początku 2019 r.

Zakup trolejbusów jest związany z projektem, jaki TLT realizuje wspólnie z Przedsiębiorstwem Komunikacji Miejskiej w Tychach.

-"Obejmuje on przebudowę zajezdni, budowę części trakcji elektrycznej, zakup ponad 50 autobusów na cng, pojazdów technicznych i jednego autobusu elektrycznego – powiedział Andrzej Dziuba, prezydent Tychów. – Wartość kontraktu to 163 mln zł. Zakup tych trzech trolejbusów to początek realizacji kontraktu i stanowi ważny element rozwoju TLT, obejmującego obsługiwanie tych części miasta, które nie posiadają trakcji.

Tak nowoczesnych pojazdów w TLT jeszcze nie ma, to swoiste połączenie elektrobusu z trolejbusem. Zdaniem miasta, mają one jednak tę przewagę nad elektrobusem, że mogą poruszać się przez cały czas, gdyż ładowanie baterii następuje z trakcji, podczas poruszania się pojazdu.

-"Trolejbusy przeznaczone są obsługi powstającego Parku Wodnego i kursować będą na zmodyfikowanej E i nowej G – powiedział Marcin Rogala, prezes TLT. – Część ul. Sikorskiego nie jest wyposażona w trakcję, jednak to nie przeszkadza, bowiem nowe trolejbusy mają nowoczesne baterie litowo-tytanowe, które umożliwiają przejechanie do 20 km z włączonymi wszystkimi systemami, w tym ogrzewaniem. Nowe trolejbusy zużywają zdecydowanie mniej energii, a ponadto w momencie hamowania odzyskuje energię, która dodatkowo zasila pojazd."

-"Zastosowane w pojazdach baterie są przystosowane do przyjmowanie w krótkim czasie bardzo dużej energii – dodał Andrzej Sienkiewicz, dyrektor sprzedaży Solaris Bus & Coach S.A. – Baterie te zapewniają kilkunastoletnią żywotność, porównywalną z żywotnością pojazdu.

Aktualna sytuacja

Obecne tabor TLT liczy 21 pojazdów, w tym 15 z zasilaniem bateryjnym. Jednak jest to zasilanie awaryjne, które umożliwia przejechanie 2-3 km. Tak więc nowe pojazdy stwarzają zupełnie nowe możliwości. Warto dodać, iż umowa między TLT a Solarisem dotyczy również tzw. autoryzacji wewnętrznej, czyli napraw bieżących, obsługi, szkolenia kierowców, dostarczenie narzędzi. Udzielony został także długi okres gwarancji – 49 miesięcy.

Nowe trolejbusy będą niskopodłogowe i bardzo dobrze wyposażone - m.in. w monitoring, dwustrefową klimatyzację (osobną dla kierowcy i przedziału pasażerskiego) oraz pełne oświetlenie wykonane w technologii LED. Do tego dojdzie dynamiczna informacja oraz system Śląskiej Karty Usług Publicznych.

Cena tyskiego Nowego Trollino to lekko ponad 2,2 mln brutto (1,8 mln zł netto). Z kolei wartość umowy to 6 881 850 zł brutto (5 595 000 zł netto) i jest w 75 proc. sfinansowana ze środków unijnych z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Zakup trolejbusów jest częścią wartego ponad 160 mln zł projektu, w ramach którego zostanie zakupionych oprócz trolejbusów m.in. ponad pięćdziesiąt nowoczesnych autobusów, mikrobusy, elektrobusy, pojazdy serwisowe do obsługi taboru autobusowego, pojazd pogotowia technicznego. Gruntowną przebudowę przejdzie także zaplecze techniczne zajezdni autobusowej PKM. Prace mają się rozpocząć w połowie tego roku.

Obecnie średnia wieku trolejbusów w mieście to ponad 5 lat. W sumie po tyskich ulicach jeździ ich 21.

Nowe linie

Dzięki zakupom trolejbusów bateryjnych, MZK Tychy uruchomi nową linię G, która będzie zatrzymywała się na przestankach: Tychy Sikorskiego wiadukt, Osiedle Z, Paprocany, Osiedle W, Osiedle U, Osiedle L, Osiedle R, Stoczniowców, Harcerska, Hotelowiec, Stadion, Pływalnia, Elfów, Gen. G. Roweckiego, Rondo Cassino, Śródmieście, Osiedle O, Osiedle T, Paprocany, Osiedle Z, Sikorskiego Wiadukt.

Z kolei po modyfikacji linia E obsłuży przystanki: Tychy Sikorskiego Wiadukt, Osiedle Z, Paprocany, Osiedle T, Osiedle O, Śródmieście, Rondo Cassino, Gen. G. Roweckiego, Elfów, Pływalnia, Stadion, Bielska, Begonii, Harcerska, Stoczniowców, Osiedle R, Osiedle L, Cztery pory Roku, Osiedle W, Paprocany, Osiedle Z, Sikorskiego Wiadukt.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
trolejbus
TLT Tychy
Solaris
umowa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.