Solaris z umową w Płocku. Diesle na deser

infobus
09.10.2019 14:00
0 Komentarzy

Prezydent Płocka Andrzej Nowakowski podpisał 30 września umowę z Adamem Milewskim – dyrektorem sprzedaży z Solaris Bus & Coach na dostawę czterech nowych autobusów dla Komunikacji Miejskiej.

Solaris ma dostarczyć do Płocka dwa pojazdy o standardowej długości 12 metrów. Kolejne dwa będą przegubowcami o długości 18 metrów. Łącznie kontrakt opiewa na 6 335 484 PLN brutto. Ceny jednostkowe autobusów to 1 095 700 PLN netto za „dwunastkę” i 1 479 700 za przegubowca. Kolejne autobusy od producenta z Bolechowa dla historycznej stolicy Mazowsza będą objęte długą, bo pięcioletnią gwarancją całopojazdową.

„Fakt, że nie będą to autobusy z napędem hybrydowym nie oznacza, że będą nieekologiczne. Napędzające je silniki diesla spełniają najostrzejsze normy Euro 6” – podkreślał prezydent Andrzej Nowakowski.

Pojazdy będą w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, z dedykowaną dla Płocka tapicerką na siedzeniach dla pasażerów: będą miały logo Płocka i kolor zbliżony do koloru logo miasta.

Wszystkie zostaną wyposażone w „bramki” do liczenia pasażerów. Nowością – podobnie jak w czterech autobusach hybrydowych Solarisa, na dostawę których umowę miasto podpisało w lipcu – będzie system informacji pasażerskiej, oparty o wyświetlacze w kolorze białym (te pokazujące na zewnątrz numer linii i kierunek), które są bardziej czytelne, szczególnie dla osób słabiej widzących.

Będą miały również wewnętrzny wyświetlacz LCD pokazujący przebieg całej trasy (z każdym przystankiem) oraz zaznaczeniem, które już przystanki autobus minął, a które jeszcze zostały do przejechania.

Zakup realizowany jest w ramach projektu „Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej na terenie Miasta Płocka – etap II” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego działań związanych z rozwojem gospodarki niskoemisyjnej mazowieckiego RPO.

A inne zakupy?
Ten rok stoi nie tylko pod znakiem zakupów autobusowych od miasta. Również spółka Komunikacja Miejska we własnym zakresie pozyska łącznie osiem autobusów. W formie leasingu nabędzie dwa klasy MIDI, które pozwolą wycofać z eksploatacji Kapeny Thesi City. O tym przetargu pisaliśmy tutaj. Do tego dojdzie sześć maksymalnie trzyletnich autobusów klasy MAXI. O szczegółach zakupu pisaliśmy tutaj.

Komentarze