Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris z umową w Ostródzie. 10 autobusów i 2 elektrobusy!

infobus
23.05.2018 15:00
0 Komentarzy

Dziś, 23 maja w Ostródzie Solarispodpisał z miastem umowę na dostawę łącznie 12 nowych autobusów i elektrobusów.Pierwsze pojazdy zostaną przekazane miastu w przyszłym roku.

Przypomnijmy, że ostródzki przetarg ogłoszono na przełomie lipca isierpnia ubiegłego roku. Podzielono go na dwie części. W pierwszej miastochciało wyłonić dostawcę 10 autobusów klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6. Wdrugiej natomiast szukano producenta, który przekaże magistratowi dwaelektrobusy klasy MIDI wraz z dedykowanym systemem ładowania. Urzędnicy dali potencjalnym oferentom bardzo dużo czasu naprzygotowanie ofert. Od momentu ogłoszenia przetargu do terminu składania mieli oni na to aż dziewięć i pół miesiąca! To niespotykane w takichpostępowaniach.

18 kwietnia minął termin składania ofert. Ostróda na 10 dieslioraz dwa elektrobusy przygotowała budżet w wysokości 16 568 100 PLN brutto.Oznacza to, że za jeden autobus standardowy urzędnicy byli gotowi zapłacić 950000 PLN netto (11 685 000 PLN brutto za całe zadanie). Z kolei koszt pozyskaniajednego małego “elektryka” skalkulowali na 1 985 000 PLN netto (4 883 100PLN brutto na tą część).

Do przetargu stanął jeden producent, którego oferty zmieściły sięw szacunkach miasta. To Solaris. W zadaniu na dostawę autobusówspalinowych producent z Bolechowa zaproponował kwotę 11 447 610 PLN brutto.Dało to cenę jednostkową Nowego Urbino 12 na poziomie 930 700 PLN netto, a więccałkiem przyzwoicie jak na ten model w komplecie z silnikiem DAF MX-11. Zaelektrobusy Solaris chciał zainkasować 4 651 122 PLN brutto. Dawało to cenęza jeden egzemplarz Urbino 8,9LE electric wraz z ładowarką na poziomie 1 890700 PLN netto.

Rozstrzygnięcie wydawało się być od początku formalnością. Potrwającej trzy tygodnie analizie ofert Solarisa miasto postanowiło 10 maja je zaakceptować. Do kompletu brakowało umowy. Aby było to możliwe należało dokonaćkilku formalności. Dziś stało się to faktem. W imieniu miasta umowę podpisałburmistrz Czesław Najmowicz, natomiast Solaris był reprezentowany przez AndrzejaMilewskiego, dyrektora sprzedaży Regionu Północnego.

Dostawy Nowych Urbino 12 i Urbino 8,9LE electric rozpoczną sięprzyszłym roku. Ostanie pojazdy zawitają do Ostródy w 2020 roku. Nowe nabytkipozwolą znacząco odmłodzić flotę odpowiedzialnej za obsługę komunikacji w mieściefloty spółki Żegluga Ostródzko-Elbląska.

Komentarze