TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris z umową w Nowym Targu. Pierwszy Nowy Urbino 12LE w Polsce!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 03.02.2020 16:00:28
fot. UM Nowy Targ

29 stycznia Nowy Targ podpisał z Solarisem umowę na dostawę czterech autobusów klasy MAXI. Miasto kupi dla MZK jako pierwsze w Polsce nową odsłonę Urbino 12LE. Ale to nie koniec dobrych wieści. To tego dojdą jeszcze trzy w pełni niskopodłogowe Urbino 12.

Czego chcą dla MZK Nowy Targ?
Wymagania Nowego Targu Każda z trzech w pełni niskopodłogowych "dwunastek" ma zabierać na pokład min. 85 pasażerów, w tym co najmniej 25 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Z kolei ten niskowejściowy ma zabierać na pokład min. 70 pasażerów, w tym co najmniej 41 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0. W obu przypadkach mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 - 12,5 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,25 m.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6,5 - 8 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW, ale nie mocniejsze niż 240 kW. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Pojazdy będą monitorowane. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez okna przesuwne, wentylatory dachowe oraz szyberdachy. Przestrzeń pasażerska oraz kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Minimalna moc chłodnicza agregatu to 24 kW. Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów.

Na zewnątrz zamontowane będą trzy tablice diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdą się tablice LCD 23". Na nich będzie prezentowana informacja liniowa. Nie zabraknie oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków i GPS. Całością będzie sterował wielofunkcyjny autokomputer z dotykowym interfejsem. Wszystko ma być kompatybilne z już użytkowanym przez MZK Nowy Targ systemem bydgoskiego Pixela.

Termin dostawy to maksymalnie 26 tygodni od podpisania umowy. Autobusy będą objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową, a ich dostawca będzie musiał w tym okresie na swój koszt dokonać wszystkich przeglądów.

Nowy Urbino 12LE. Pierwszy w Polsce
18 grudnia 2019 r. minął termin składania ofert. W Nowym Targu na zakup "dwunastek" w dwóch wersjach układu podłogi przygotowali 3 917 000 PLN brutto. Średnio wychodziła więc wycena za autobus w wysokości nieco ponad 796 140 PLN netto. Czyli mówiąc delikatnie nie najlepiej.

Nic więc dziwnego, że oferta Solarisa przewyższała te szacunki. Opiewała ona na 4 723 000 PLN brutto. A to dało średnią cenę za autobus w wysokości 960 000 PLN netto. Warty jest tutaj podkreślenia fakt, że to już druga próba sprzedaży w Polsce Nowego Urbino 12LE. On jak i jego w pełni niskopodłogowi bracia byliby objęci gwarancją całopojazdową na trzy lata.

Co więc zrobili w Nowym Targu? Opcje były dwie- rewizja wymagań albo zwiększenie budżetu. Miasto jednak postanowiło nie ogłaszać nowego przetargu, lecz zwiększyć budżet. Dzięki temu 17 stycznia urzędnicy zaakceptowali ofertę Solarisa.

Pozostało więc już tylko dopięcie wszystkich formalności, które były niezbędne do podpisania umowy. 29 stycznia ostatecznie miasto podpisało umowę z producentem z Bolechowa. To oznacza, że pierwszego w Polsce Nowego Urbino 12LE i jego trzech w pełni niskopodłogowych braci możemy się spodziewać w Nowym Targu w lipcu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
tabor
Nowy Targ
UM
MZK Nowy Targ
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....