Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris z umową w Nowej Soli. Na MIDI dla SUBBUS-u

infobus
14.04.2017 15:45
0 Komentarzy

13 kwietnia w Nowej Soli podpisano umowę na dostawę 23 szt. autobusówSolaris Urbino 8,9LE, które w lipcu 2018 roku wyjadą do obsługi nowych gminnylinii. Równolegle trwa trzeci przetarg na cztery autobusy MAXI. W uroczystościwzięli udział Wadim Tyszkiewicz, prezydent Nowej Soli oraz Wiesław Cieśla,pełnomocnik zarząd firmy Solaris. Koszt zakupu 23 autobusów wyniósł 22,9miliony złotych brutto.

Nowymi autobusami, mieszkańcy Nowej Soli oraz gminywiejskiej Nowa Sól i gmin: Otyń, Kolsko, Kożuchów, Siedlisko, pojadą w lipcu2018 roku. Będą to autobusy niskowejściowe Urbino 8,9LE, każdy z nich będzieklimatyzowany i wyposażony w silnik Cummins Euro 6. W każdym pojeździe będąporty USB które pozwolą podróżującym podładować ich tablety, telefony i inneurządzenia mobilne w czasie podróży. Autobusy będą też wyposażone w systemzapowiadania przystanków, monitoring, system emisji reklam oraz lokalizacji.

Dofinansowanie z UE

Aby zrealizować tak gigantyczną, transportową inwestycję,Nowa Sól w dniu 30 grudnia 2016 roku podpisała umowę na dofinansowaniu projektu”Przyjazna Komunikacja Publiczna ? Centra Obsługi Pasażerów NowosolskiegoSubObszaru Funkcjonalnego” w ramach lubuskiego RPO.

Całkowita wartość projektu to 50 mln zł, a kwotadofinansowania to ponad 35 mln zł. W ramach projektu zostanie kupionych 27autobusów (23 klasy MIDI oraz 4 klasy MAXI), wybudowane będą lokalne CentraObsługi Pasażerów. Ponadto m.in. zostanie stworzony systemu informacjipasażerskiej oraz system elektronicznego biletu.

Głównym celem projektu jest ograniczenie niskiej emisjizanieczyszczeń z sektora transportu oraz ograniczenie odpływu pasażerówkomunikacji publicznej w Nowosolski SubObszarze Funkcjonalnym. Koniecznośćrealizacji projektu wynika z potrzeby poprawy jakości i wydajności przyjaznegodla środowiska transportu miejskiego, konkurencyjnego względem transportuindywidualnego, oraz integracji różnych form transportu na terenie gminNowosolskiego SubObszaru Funkcjonalnego.

Szeroki zakres

Przypomnijmy, że zakres projektu jest bardzo szeroki i obejmie:

1. Zakup taboru autobusowego (27 autobusów).

2. Budowa zajezdni autobusowej wraz z niezbędnąinfrastrukturą techniczną w Nowej Soli.

3. Budowa lokalnych Centrów Obsługi Pasażerów wraz zzagospodarowaniem terenu i towarzyszącymi sieciami infrastruktury technicznej.

4. Budowa Centrum Obsługi Pasażerów Nowosolskiego subObszaruFunkcjonalnego w Nowej Soli – rozbudowa ul. Towarowej i ul. Zjednoczenia wNowej Soli.

5. Przebudowa budynku dworca PKP w Nowej Soli zdostosowaniem pomieszczeń dla potrzeb Centrum Obsługi Pasażerów NowosolskiegosubObszaru Funkcjonalnego.

6. Zaprojektowanie i stworzenie systemu dynamicznejinformacji pasażerskiej.

7. Zaprojektowanie i stworzenie systemu elektronicznegobiletu.

Wybudowane oraz zakupione elementy projektu będą użytkowaneprzez wszystkich mieszkańców miasta Nowa Sól oraz sąsiednich gmin, do którychkursować będą linie autobusowe obsługiwane przez Międzygminne PrzedsiębiorstwoKomunikacyjne „SUBBUS” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jak równieżwszystkie osoby przyjezdne korzystające z komunikacji zbiorowej NowosolskiegoSubObszaru Funkcjonalnego.

Komentarze