TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris z umową w Częstochowie. 40 Nowych Urbino na wiosnę
InfoBus.pl - Opublikowano: 14.12.2016 18:27:31 14 komentarzy
Solaris z umową w Częstochowie. 40 Nowych Urbino na wiosnę

14 grudnia częstochowskie MPK podpisało umowę na zakup 40 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich Nowych Urbino 12. Solarisy dotrą do przewoźnika już na wiosnę 2017 r.

To kolejny krok w kierunku realizacji programu "Lepsza komunikacja" w Częstochowie dokonany. 14 grudnia, w obecności Prezydenta Częstochowy, Krzysztofa Matyjaszczyka, przedstawiciele Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie oraz firmy Solaris Bus&Coach podpisali umowę na realizację kontraktu, na mocy którego producent dostarczy miejskiemu przewoźnikowi 40 autobusów, które dotrą do miasta wiosną 2017 roku.

Dokument sygnowali: Roman Bolczyk i Robert Madej (Prezes i Wiceprezes Zarządu) ze strony MPK oraz Wiesław Cieśla i Waldemar Wlazło z firmy Solaris Bus&Coach. Spotkanie połączone z konferencją prasową odbyło się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Częstochowy. Całość zadania będzie kosztować około 45 mln zł, z czego 85% stanowi dofinansowanie ze środków UE. Dzięki realizacji inwestycji autobusowy tabor częstochowskiego MPK zostanie odnowiony w stopniu niespotykanym dotąd w historii śląskiej firmy. Film z podpisania kontraktu można zobaczyć TUTAJ 

Częstochowski debiut Nowego Urbino

Dwunastometrowe "jamniki" z IV generacji o napędzie diesla będą spełniały restrykcyjne normy spalania Euro 6, będą ciche i bardzo bogato wyposażone: m.in. w klimatyzację, liczniki pasażerów, biletomaty, Wi-Fi, gniazda USB, dynamiczną informację pasażerską i wiele innych.

Przypomnijmy, że częstochowskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne rozstrzygnęło przetarg na dostawę 40 nowych autobusów klasy MAXI już pod koniec października br. Wybór padł na Solarisa, który na punkty pokonał konsorcjum oferujące Solbusy SM12. Producent z Bolechowa dostawę 40 egzemplarzy Nowego Urbino 12 dla częstochowskiej spółki wycenił na 45 657 600 zł brutto. Daje to cenę jednostkową 928 tys. zł netto. Tańsza propozycja pochodziła od konsorcjum firm 2G Bus&Coach oraz Blue Line z Łańcuta z ceną za 40 szt. SM 12 na poziomie 42 449 169,60 zł brutto (cena jednostkowa to 862 788 zł netto). Mimo to spółka zdecydowała o wyborze oferty Solarisa. Producent z Bolechowa mimo, że w kryterium cenowym tracił do bydgosko-łańcuckiego konsorcjum 5,62 pkt to zyskał w ocenie technicznej oraz warunkach serwisu i gwarancji. W obu Solaris pokonał Solbusa o łącznie 9,05 pkt. W ocenie końcowej przełożyło się to na wynik 92,48 pkt : 89,05 pkt na korzyść producenta "jamników".

Dzisiaj "klamka zapadła" i już za parę miesięcy pod Jasną Górą będzie jeździć 59 egzemplarzy Urbino 12 w różnych wersjach. Będzie to jednocześnie najliczniej reprezentowana marka autobusów w Częstochowie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
Solaris
Urbino
  • max – 14.12.2016

    Kraków podpisał dziś na 77 szt , a Infobus nic nie pisze

  • 77 – 14.12.2016

    Dokładnie...

  • farafiu – 14.12.2016

    Wielka szkoda, że nie Solbus...

  • Strażak Sam – 14.12.2016

    Jak czytam takiep....ie szkoda że nie kupili autobusu firmy która jest bankrutem to się zastanawiam czy autor takiego wpisu sam by dla siebie kupił takie cuda ech żal d... ściska

  • farafiu – 14.12.2016

    Łohoho, ale żeś się wykazał... Oczywiście. Kupiłbym i to z wielką chęcią. Tym bardziej pycha MPK wskazuje jak bardzo kompetentni ludzie kierują tym przedsiębiorstwem, czytaj: kupimy gaz-elektryki, plujmy na producenta, żeśmy narąbali na własny dywan.

  • Marcinek – 14.12.2016

    Podobno trzy solbusy z napędem diesla spisują się w Częstochowie bez zarzutu.

  • farafiu – 14.12.2016

    Bo są dieslami. Od dawna wiadome było, że autobusy hybrydowe gazowo-elektryczne mają taką specyfikację, że ich normalna eksploatacja nie jest efektywna. Raczej jak już coś to efektowna, gdy się na trasie zapali. Nie jest to dobre połączenie, bardzo awaryjne i nieopłacalne. Solbus jako jedyny podjął się zrobienia tego, a że się nie udało w 100%, to nauczkę mają. Poza tym jak pamiętam PTS Kraków miał mieć Solbusy na LNG. Jeden się zjarał, kontrakt przerwano, a kilka lat później Warszawa oraz KDD używają właśnie pojazdy tego producenta na takie paliwo bez żadnych większych zarzutów jak na razie. Troszkę więcej wiary w producenta i tyle starczy, bo złych zamiarów to on nie wykazywał. Pomijam fakt, że Autosan robi autobusy na takim samym poziomie lub nawet gorszym(wypadek w Lublinie), a jednak ktoś się nimi jeszcze zainteresował.

  • Ośka – 14.12.2016

    A jakie autobusy MPK Częstochowa planuje wycofać po dostawie 40 nowych Solarisów U12 ?

  • farafiu – 14.12.2016

    Dodam jeszcze, że za takie marnotrawstwo pieniędzy w wykonaniu MPK Częstochowa, czyli Projekt Gazela powinien od razu być wyrok. Chcieli być nowocześni? Niech płacą.

  • Der – 15.12.2016

    Tak świetnie. Co kilka kursów dokręcane są śrubki, a plastiki przy oknach latają jak chcą. Łatwiej tylko serwisować. Ja liczę teraz na zakup przegubów bo jest ich tylko 15 i 15 super hybrydy. A za nowe su do kasacji Ikarusy.

  • Strażak Sam – 15.12.2016

    Do farafiu - nic osobistego tylko krótkie pytanie. Na czym opierasz swoje opinie na temat Solbusów pisząc, że diesle są bezprobleowe. Albo na jakiej podstawie twierdzisz "Warszawa oraz KDD używają właśnie pojazdy tego producenta na takie paliwo bez żadnych większych zarzutów jak na razie"(LNG)Bo tak się składa że ja pracuje w firmie która, jako firma zewnętrzna serwisuję jeden z systemów montowany w Solbusch więc znam opinie na temat tych auto bezpośrednio od wszystkich przewoźników, Mza, KDD Olsztyn i Bydgoszcz, MZK Puławy MPK Nowy Sącz i wspomniana powyżej Częstochowa. I jakoś w rozmowach ze mną nikt nie podziela twojego entuzjazmu, że Solbusy są ok. Wiadomo najlepsze są te autobusy, których akurat nie ma w naszym zakładzie - taka branżowa mądrość:P. Ale Solbusy to naprawdę kiepskie auta w porównaniu do innych marek. Bywam też w zakładach produkcyjnych i ludzie w Solcu czy Sanoku sa tak samo sympatyczni jeżeli nie bardziej niż w Solarisie czy Man-ie, ale autobusy mają gówniane. A aktualnie jest problem z serwisem bo Lider znowu w upadłości. Więc ponowię pytanie chciałbyś kupić sobie autobus na który dostaniesz gwarancję np na 3 lata, ale jak coś się w tym czasie popsuje to i tak nikt ci tego nie naprawi ??? Bo serwis w zasadzie już nie istnieje. Większość fachowców albo się zwolniła, albo jest na urlopach bezpłatnych i robią różne fuchy

  • farafiu – 15.12.2016

    Jeździłem swego czasu na Solbusach. Nie był to szczyt marzeń, ale nie stawiam go na przegranej pozycji. Mechanicy też nie narzekali. Niestety, ale też gadałem z ludźmi z w/w miast. Źle nie jest aż tak. Jeździ, bo musi i tyle. Ci z Częstochowy na pewno wolą bardziej diesle niż hybrydy. Co do zakupu... myślałeś może, że większość części jest na rynku dostępna od tak? Więc jeśliby do miasta przyjechały takie same wozy jak wcześniej, mechanicy spokojnie sobie poradzą.

  • ohoho – 16.12.2016

    W Warszawie gazowe Solbusy 73xx jeszcze się trzymają, ale dieslowskie 20xx to katastrofa. MZA zastanawia się nad rezygnacją z tej serii.

  • geograf – 18.12.2016

    Częstochowa to nie Śląsk pismaku bez szkoły

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....