Przedstawiciele firmy Solaris Bus & Coach S.A. podpisali z władzami Płocka kontrakt na dostawę łącznie 25 autobusów z szeregowym napędem hybrydowym Solaris Urbino. Zamówienie dotyczy ośmiu pojazdów przegubowych i siedemnastu 12-metrowych.To największe w Polsce, zaraz po Tomaszowie Mazowieckim, dotychczasowe zamówienie na autobusy hybrydowe produkowane w Bolechowie.
Przypomnijmy, że Solaris płocki przetarg wygrał pod koniec października. Pisaliśmy o tym tutaj. Kontrakt opiewa na 38 640 000 PLN netto. Daje to cenę jednostkową na poziomie 1 360 000 PLN netto za hybrydowego Nowego Urbino 12. Z kolei spalinowo-elektryczny przegubowiec jest wart 1 940 000 PLN netto.
Dostawcą jednostki napędowej HybriDrive jest amerykański producent BAE Systems. Ten ekologiczny napęd umożliwia znaczne obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Jest to możliwe dzięki silnikowi elektrycznemu, zasilanemu energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym marki Cummins o pojemności – dla pojazdu dwunastometrowego - zaledwie 4,5 litra(Cummins ISB4.5E6 o mocy 210 KM).
W nowym hybrydowym Urbino 12 Solaris oferuje funkcję zero emission, upodabniającą pojazd do autobusów elektrycznych. Dzięki zamontowanemu systemowi Stop-and-Go, silnik spalinowy całkowicie wyłącza się podczas postoju na przystanku i otwarciu drzwi, natomiast włącza się zaraz po wyczerpaniu energii w superkondensatorach. Oprócz tego w pojeździe zamontowano urządzenie GPS wraz z odpowiednim oprogramowaniem, które umożliwia uruchomienie funkcji Arrive-and-Go.Funkcja ta wyłącza dodatkowo pracę silnika spalinowego już podczas podjeżdżania autobusu do przystanku. To ekologiczne rozwiązanie, według przeprowadzonych testów, jest w stanie zaoszczędzić do 20% paliwa potrzebnego w analogicznym pojeździe z konwencjonalnym napędem.Cicha praca pojazdu pozwala również na znaczne zmniejszenie poziomu hałasu, szczególnie w zatłoczonych centrach miast.
Podpisana dzisiaj umowa obejmuje także dostarczenie 8 sztuk osiemnastometrowej wersji autobusu hybrydowego z systemem szeregowym BAE. Pojazdy wyposażone będą w 6-cylindrowy silnik firmy Cummins ISB6,7 o pojemności 6,7 l i mocy 300 KM i asynchroniczny silnik centralny o mocy maksymalnej 200 kW.To pierwsze zamówienie w Polsce na przegubowe autobusy hybrydowe nowej generacji.
Nowe hybrydowe Solarisy odznaczają się znakomitymi parametrami jezdnymi, w szczególności cechuje je energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest możliwość odzyskania podczas hamowania energii kinetycznej. Ta z kolei zostaje później zamieniana w energię elektryczną i w tej postaci jest gromadzona w magazynach energii - superkondensatorach o pojemności 0,82 kWh.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Trzecia linijka ostatniego akapitu. Radzę sprawdzić :)
A najpierw działa silnik elektryczny ? do ilu km/h ?
Nowe hybrydowe Solarisy odznaczają się znakomitymi parametrami jezdnymi, w szczególnościce chuje je energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie.NAPRAWDĘ?
Ostatni akapit najlepszy :)
widać nemeckie pojazdy!
Dobre, bo polskie :):):)
By psów nie obrażać... Jamochłony szczekają, a karawana jedzie dalej. Zapraszam na przejażdżkę hybrydami #BH071-083. A no tak, zapomniałem... Dzieci bez opieki rodzica same jeździć nie mogą. Co do krakowskich hybryd - te są zrywne a co dopiero te, które będą w nowszej odsłonie.
Pytanie mam jak krakowskie Urbino iv
nU12 IV - niektóre się telepiąna byle czym, a niektóre nie. Ogółem jak na kolejną partię Solarisa jest całkiem w porządku. Pomimo początkowych problemów, udało się je zniwelować. Nie są zamulone, plastiki mogłyby być lepsze oraz zamontowanie głośników, ale cóż.nU18 IV jak na razie są to wozy, które mnie osobiście zaskoczyły jakością, mocne silniki, dobre skrzynie biegów, zrywne, jak zasuwają powyżej 70km/h ma się uczucie jakby płynęły. Z nimi nie ma większych problemów. Jedynie co drażni to zbyt czułe fotokomórki. Zobaczymy co będzie po dwóch, trzech latach.
Byłem w Krakowie bardzo fajne wozy w bielsku białej też mamy Urbino iv
Ale nie są takie fajne
Farafiu powiedz mi co to są te silniki paccara w Urbino 18 iv
@farafiu zapomniałeś dodać że w kilku egzemplarzach nU18 nawet na niewielkich nierównościach drogi których w Krk nie brakuje okolice automatu biletowego tłuką się jak by miały zaraz wypaść, co ciekawe właśnie tylko w kilku wozach
Hmmm w bielskich solarisach mankamentem są wyświetlacze chociaż wrześniowa dostawa Urbino 12 iv dla Bielska miło mnie zaskoczyła
Byłem w Krakowie bodajże na krowodrzej nie znam krakowa Ale przejeżdża tam sporo Urbino 18 iv i jak dla mnie fana solarisa coś pięknego i bardzo się cieszę że znów będzie tam 38 przegubów
@smog na poluJakby to był problem, dzięki któremu autobus przestaje funkcjonować... Wiele wozów ma tą przypadłość. Wiem, że dało się je lepiej zamontować, ale to już wina odbierających, którzy nie dopilnowali tego "drobnego" szczegółu.
Jaki będzie los solarisow z 2005 roku
#BR711-716 są już pewne do skreślenia. Jak w czerwcu przyjadą kolejne Urbino, zacznie się wycofywanie #BR717-736 oraz pożegnamy ostatnie M181.
Ciekawi mnie stan tych Urbino bo Bielsko szykuje jakiś przetarg na używane przeguby
To Solaris teraz ma co robić Kraków oswiecim
https://finanse.wp.pl/nalezy-do-elity-najbogatszych-polakow-ale-nie-stac-jej-na-300-zl-podwyzki-dla-pracownikow-6185561804928641a
^^ zapomniałeś dopisać "artykuł sponsorowany".
Ani słowa o URSUSIE, galaktycznym liderze. Wstyd, Panowie!
Był testowany w Płocku ale przepadł bez wieści...
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.