Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris z Medcom, ZF, Siemens w Hamburgu

infobus
02.09.2016 14:12
0 Komentarzy

Hamburger Hochbahn AGod paru tygodni posiada w swojej flocie trzy nowoczesne egzemplarzeUrbino 12 electric ? modelu, który otrzymał prestiżową nagrodę Bus of the Year2017 ? będą jeździć przede wszystkim na trasie linii 109, na której hamburskiprzewoźnik wykorzystuje pojazdy tylko z niekonwencjonalnymi napędami.

W 12-metrowych Urbino electric dla hamburskiego przewoźnikaHochbahn została zamontowana elektryczna oś napędowa ZF AVE 130. Nowatorskieelektrobusy otrzymały baterie litowo-tytanowe o pojemności 100 kWh oraz osprzętelektryczny firmy Medcom. Pojazdy wykorzystują system ładowania dachowego,który pozwala im kursować na linii przez cały dzień. Jest to możliwe dziękizastosowaniu zewnętrznej ładowarki o maksymalnej mocy 300 kW, znajdującej sięna trasie przejazdu.

Pojazdy wykorzystują system ładowania dachowego, którypozwala im kursować na linii przez cały dzień. Jest to możliwe dziękizastosowaniu zewnętrznej ładowarki o maksymalnej mocy 300 kW, znajdującej sięna trasie przejazdu.

Infrastrukturę ładowania na przystankach krańcowychinnowacyjnej linii autobusowej 109 dostarczył Siemens. Dzięki obniżanympantografom i mocy ładowania do 300 kW autobusy potrzebują tylko sześciu minutna uzupełnienie energii. Do tej pory przez łącze typu plug-in były tu ładowaneautobusy hybrydowe innego producenta. Dzięki odpowiedniej konwersjiinfrastruktury ładowania mogą z niej teraz też korzystać pojazdy Solarisa. Tymsamym po raz pierwszy infrastruktura ładowania dla autobusów elektrycznychprzekroczyła ograniczenia producenckie, stając się prawdziwie interoperacyjną.

Z tytułem na linię

Nowe pojazdy zaprezentowali szerokiej publiczności senator Frank Horch, Ulrike Riedel, członkini zarząduHOCHBAHN oraz dr Andreas Strecker, Prezes Solaris Bus & Coach. Pokaz odbył się na terenie pętli autobusówelektrycznych przy Adenauerallee.

?Dostarczenie trzech pojazdów bateryjnych do Hamburga byłodla Solarisa kontraktem szczególnym, gdyż po raz pierwszy musieliśmy dostosowaćsię do istniejącej już w mieście infrastruktury ładowania. Sprostaliśmy wymogomzamawiającego i udowodniliśmy elastyczność, i kompetencje Solarisa w zakresieprojektowania oraz produkcji nowatorskich autobusów elektrycznych. Dziękifachowej wiedzy i doświadczeniu jesteśmy doskonale przygotowani do eryelektromobilności?, dodał dr Andreas Strecker, Prezes Solaris Bus & CoachS.A.

-?Nowy autobuselektryczny będzie dla nas ważnym źródłem informacji, uzupełniającym naszedoświadczenia, jakie już od ponad roku zbieramy na innowacyjnej trasieautobusowej 109. Droga do bezemisyjnych autobusów nie kończy się na pojazdach,oznacza ona również zmianę infrastruktury autobusowej począwszy od zajezdniprzez infrastrukturę ładowania aż po warsztaty serwisowe?, powiedziała podczasprezentacji Ulrike Riedel, członkini zarządu Hochbahn ds. zasobów ludzkich idziałalności operacyjnej.

Komentarze