Solaris z kompletem umów w Kutnie. Na finał leasing

infobus
05.08.2019 10:00
0 Komentarzy

Trzy tegoroczne przetargi autobusowe w Kutnie w ręku jednego producenta. W piątek, 2 sierpnia Solaris podpisał z Miejskim Zakładem Komunikacji umowę na dostawę w formie leasingu trzech autobusów klasy MIDI. To oznacza finał tegorocznych zakupów w Kutnie.

Umowy na 2+6 autobusów już podpisane
Przypomnijmy, że MZK samodzielnie postanowiło pozyskać łącznie pięć nowych „dziesiątek”. Dwa autobusy mają być za gotówkę. Przewoźnik już przystał na ofertę Solarisa i podpisał umowę z producentem. Kontrakt opiewa na 2 140 200 PLN brutto. Dało to cenę za autobus w wysokości 870 000 PLN netto. 

Z kolei na początku czerwca miasto podpisało z Solarisem umowę na dostawę sześciu elektrobusów klasy MAXI. Za szóstkę Nowych Urbino 12 electric z bateriami typu High Power producent zainkasuje 13 951 890 PLN brutto. A to daje 1 890 500 PLN netto za elektrycznego nU12e. Elektrobusy zostaną dostarczone między marcem a sierpniem 2020 r.

Leasing trzech „dziesiątek”? Do dwóch razy sztuka
Niepowodzeniem natomiast zakończył się przetarg na siedmioletni leasing trzech autobusów. MZK „wpadła” oferta, ale nie udało się jej otworzyć i stąd decyzja o unieważnieniu przetargu.

Tak jak w przypadku autobusów za gotówkę oczekiwano identycznie skompletowanych pojazdów. MZK wymagało, by były to całkowicie niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości do 10,5 m, szerokości min. 2,5 m i nie wyższe niż 3,25 m. Każdy umożliwi podróż min. 77 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2 lub dwa w wariancie 2-2-0.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6,5 – 8 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów ze zwalniaczami hydraulicznymi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Dziesiątki” mają trafić do Kutna najpóźniej przed Bożym Narodzeniem. Termin dostawy pozostał bez zmian i dalej to 20 grudnia. Warunki w zakresie gwarancji pozostały bez zmian.

Termin składania ofert minął 9 lipca. MZK Kutno na siedmioletni leasing operacyjny z wykupem trzech „dziesiątek” przygotowało 2 960 000 PLN brutto. To oznacza, że koszt finansowania i odkupu przyjęto na poziomie nieco ponad 802 000 PLN netto.

Jedyna oferta, którą otrzymał przewoźnik zmieściła się w tych szacunkach. Przedstawił ją Solaris, a wsparcia w zakresie finansowania zakupu autobusów udzieliła spółka Millennium Leasing sp. z o.o., posiadająca wieloletnie doświadczenie w finansowaniu różnego rodzaju środków transportu. Oferta opiewa na 2 919 602,49 PLN netto, co dało koszt finansowania jednego nU10,5 w wysokości nieco ponad 791 220 PLN netto.

Akcja-akceptacja i umowa
MZK Kutno nie potrzebowało dużo czasu na podjęcie decyzji. Formalności zajęły trzy dni i 12 lipca spółka zaakceptowała ofertę Solarisa. Przygotowania do podpisania umowy zajęły trzy tygodnie. Ostatecznie 2 sierpnia MZK podpisało z producentem umowę.

To oznacza, że jeszcze w tym roku pasażerowie w Kutnie będą mogli skorzystać z pięciu nowych autobusów, co już będzie sporym zastrzykiem nowości we flocie miejskiego przewoźnika.

Komentarze