TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris z kompletem elektryków dla Jaworzna!
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.09.2016 18:00:21 6 komentarzy
fot. UM Jaworzno

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Jaworznie rozstrzygnęło przetarg na dostawę sześciu elektrobusów klasy maxi z szybkowymiennymi pakietami baterii. Wybór padł na ofertę Solarisa, która choć była najtańsza to nieznacznie przekraczała kosztorys.

O warunkach zamówienia pisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że przewoźnik z Jaworzna jest pierwszym w Polsce, który dopuścił jako alternatywę możliwość zaoferowania niskowejściowych autobusów elektrycznych o długości ok. 12 m. Mają one umożliwiać podróż przynajmniej 75 pasażerom, w tym minimum 34 na miejscach siedzących. Wejście na pokład będzie możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2-0.

Napęd elektryczny powinien być oparty na silniku trakcyjnym o mocy minimum 130kW. Pojazdy oprócz tego muszą być wyposażone w wymienne akumulatory trakcyjne. PKM wymagał, aby proces wymiany trwał nie dłużej niż 10 minut. Łączna pojemność pakietu dziewięciu baterii ma wynosić minimum 195kWh, a ich łączna masa do 2100 kg. Ładowanie zasobników energii ma się odbywać za pomocą złącza plug-in.

Oferty, które otrzymała spółka oceniano przy pomocy dwóch kryteriów. 85% przeznaczono na cenę. Pozostałe 15% było do wywalczenia w ocenie technicznej. Po kilkukrotnym przekładaniu terminu składania ofert i zmianach SIWZ PKM wyznaczył ostateczną datę na 31 sierpnia. Poskutkowało to przedstawieniem dwóch propozycji. Obie były powyżej kosztorysu założonego przez przewoźnika.

Na zamówienie PKM chciał przeznaczyć maksymalnie 10,5 mln zł netto, co daje jednostkową cenę 1,75 mln zł netto za jednego elektrobusa. Tańszą ofertę, choć nieznacznie przekraczającą kosztorys przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa dostawę sześciu elektrycznych Nowych Urbino 12 wycenił na 1,82 mln zł netto za jeden pojazd.

Drugą ofertę przedstawił Yutong. Propozycja chińskiego producenta to 2,001 mln zł netto za jeden egzemplarz autobusu typu E12LF. Zaznaczyliśmy przy tym fakt, że propozycja została przygotowana przez centralę spółki w Chinach. Czy to oznacza, że na razie producent nie będzie się posiłkował pośrednikiem w Polsce. Ten wątek jeszcze poruszymy.

Dziś PKM rozstrzygnął przetarg. Wybór padł na Solarisa. Oferta Yutonga nie była oceniana, gdyż zamawiający odrzucił ją z powodu niezgodności z SIWZ. Chiński producent popełnił błahy błąd, który wyeliminował go z gry. Przewoźnika z Jaworzna jak już wyżej zaznaczyliśmy oczekiwał elektrobusów, które umożliwią podróż przynajmniej 75 pasażerom. Tymczasem Yutong oferował pojazd, który może zabrać na pokład maksymalnie 71 osób.

Solaris zatem może spokojnie czekać na podpisanie kolejnej umowy z PKM. W efekcie do Jaworzna trafią łącznie 22 elektrobusy. To m.in. za sprawą wygrania przez producenta z Bolechowa przetargu na 16 takich pojazdów. Natomiast jeśli dorzucimy do tego zamówienie z Krakowa to Solaris przyszły rok będzie mógł odnotować jako rekordowy pod względem sprzedaży elektrobusów na krajowy rynek. Łącznie do Jaworzna i pod Wawel trafią 42 autobusy elektryczne. I chyba można się powoli spodziewać, że z roku na rok ten wynik będzie regularnie poprawiany.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKM Jaworzno
Solaris
Yutong
Nowy Urbino
elektrobus
  • kubex – 23.09.2016

    Ten układ drzwi... + źle że elektryk a nie diesel.

  • fa – 23.09.2016

    Skoro PKM zdecydował zamówić 22 elektryki, znaczy to, że im się opłaca. Jeśli ich przyszłe Solarisy będą zimę znosiły praktycznie bezawaryjnie, zakup im się zwróci. Układ drzwi typowy dla autobusów Low-Entry, więc nie wiem o co chodzi...

  • ttt – 25.09.2016

    Brawo Jaworzno i gratulacje. Nie jak warszawka autobusy tureckie albo elektryki traktory

  • Strażak sam – 25.09.2016

    Trzeb być nie poprawnym idealista by twierdzić ze ktoś zamawia autobusy bo mu się to opłaca przecież to nie on / oni decydenci wykladaja swoje pieniądze to są pieniądze miejskie nie prywatne.

  • farafiu – 26.09.2016

    To może sobie pójdziesz i to im wyjaśnisz? To nie Warszawa czy Kraków, gdzie tabor elektryczny to zwykła propaganda, a nie oszczędności.

  • andreV – 26.09.2016

    Wszystko fajnie...A tymczasem do kraju wlewa się tysiące ton prawdziwego ZUŻYTEGO w Niemczech złomu autobusowego ! Nawet PiS któremu pewne środowiska niemieckie wytoczyły wojnę NIE REAGUJE NA TEN FAKT ! Czemu MILCZYMY o tej sprawie Drodzy POLSCY PRODUCENCI ???? Ktoś czyści swój rynek ze staroci i ma miejsce na nową produkcję. Czy my jesteśmy ciągle jakimś afrykańskim bantustanem ???

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....