TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris wyprzedza Mercedesa o 11 pkt. W Pile
InfoBus.pl - Opublikowano: 01.09.2020 16:30:29
Solaris wyprzedza Mercedesa o 11 pkt. W Pile

1 września Miejski Zakład Komunikacyjny w Pile dokonał wybory najkorzystniejszej oferty spośród propozycji firm: Solaris Bus & Coach oraz EvoBus Polska.

Pilskie zamówienie dotyczy dostawy 5 szt. autobusów miejskich o napędzie elektrycznym klasy MAXI plus infrastruktura do ich ładowania. Całość ma być gotowa do 29 kwietnia 2022 r.

Mercedes vs Solaris

24 sierpnia MZK Piła otworzył oferty w postępowaniu i okazało się, że mamy kolejny elektryczny pojedynek na linii Solaris – EvoBus Polska przy budżecie wynoszącym 15.990.000 PLN brutto.

  • Konsorcjum EvoBus Polska z Ekoenergetyką zaproponowało za infrastrukturę ładującą i 5 autobusów Mercedes-Benz eCitaro sumę 16 180 352,34 PLN brutto, obejmującą termin dostawy i gwarancję (60 miesięcy) zgodną z SIWZ

  • Z kolei wielkopolski producent zaproponował ładowarki i autobusy elektryczne Urbino 12 Electric w cenie 15 977 700,00 PLN brutto plus termin dostawy i gwarancję (60 miesięcy) zgodną z SIWZ.

Pilski kontrakt pokazuje, że cenowo obaj producencie mogą zejść do podobnego poziomu, dlatego pojedynek w Pile (przy tej samej gwarancji na 60 m-cy) rozstrzygnęło kryterium techniczne o wadze 30%., gdzie dodatkowe punkty można było uzyskać za:

  • Szkielet nadwozia: za zaoferowanie szkieletu nadwozia wykonanego ze stali nierdzewnej - odpornej na korozję, zgodnej z PN-EN 10088 - oferta otrzyma 3 pkt. / za zaoferowanie szkieletu nadwozia wykonanego ze stali zabezpieczonej metodą KTL, aluminium lub innego rozwiązania zabezpieczenia szkieletu nadwozia - oferta otrzyma 2 pkt.

  • Dostępność foteli pasażerskich: za zaoferowanie autobusu z dostępem do wszystkich foteli pasażerskich poprzez pokonanie maks. 1stopnia/podestu - oferta otrzyma 2 pkt. / Inne rozwiązanie - oferta otrzyma o pkt.

  • 3-częściową szybę czołowę: za zaoferowanie w oferowanym autobusie 3- częściowej szyby czołowej składającej się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz częścidolnej prawej podzielonych w osi pojazdu - oferta otrzyma 2 pkt. / za zaoferowanie szyby panoramicznej o zwiększonej odporności na uszkodzenia mechaniczne - oferta otrzyma 1 pkt. / za zaoferowanie innego rozwiązania - oferta otrzyma O pkt.

  • Homologację palności: za zaoferowanie autobusów spełniających wymóg w odniesieniu do palności wnętrza autobusu zgodnie z częścią I Regulaminu 118 EKG ONZ oferta otrzyma - 1pkt. / za zaoferowanie innego rozwiązania oferta otrzyma - 0 pkt. Wykonawca potwierdzając spełnienie ww. kryterium jest zobowiązany dołączyć do oferty właściwą homologację lub certyfikat.

  • Oświetlenie zewnętrzne: za zaoferowanie pełnego oświetlenia zewnętrznego wykonanego w technologii LED oferta otrzyma 2 pkt. / za zaoferowanie oświetlenia zewnętrznego wykonanego w technologii LED plus żarówki oferta otrzyma 1 pkt. / inne rozwiązanie - oferta otrzyma 0 pkt.

  • Pulpit kierowcy: za zaoferowanie dotykowego aktywnie konfigurowalnego pulpitu sterowania i wyświetlacza kierowcy 1pkt. / za zaoferowanie innego rozwiązania 0 pkt.

  • Zawieszenie osi przedniej: za zaoferowanie zawieszenia osi przedniej zależnego - oferta otrzyma 1 pkt. / oferta z inną osią przednią otrzyma 0 pkt.

  • Rodzaj baterii trakcyjnych: zaoferowanie baterii w technologii LTO (High Power) - 4 pkt. / zaoferowanej innego rodzaju baterii - 0 pkt.

  • Rodzaj silnika trakcyjnego: autobus wyposażony w napęd z silnikami elektrycznymi asynchronicznymi umieszczonymi w osi napędowej - 1 pkt. / inne rozwiązania (silnik centralny) - 0 pkt.

  • Szyby boczne (z wyłączeniem części otwieranej okien i drzwi): za zaoferowanie szyb bocznych pojedynczych - oferta otrzyma 1 pkt. / za zaoferowanie szyb bocznych podwójnych - oferta otrzyma 0 pkt.

  • Podatność obsługowa poszycia bocznego: wykonanie poszycia bocznego w sposób umożliwiający wymianę jego poszczególnych elementów bez konieczności jego późniejszego klejenia, zgrzewania lub spawania - oferta otrzyma 3 pkt. / zaoferowanie innego rozwiązania poszycia bocznego - oferta otrzyma 0 pkt.

  • System automatycznego otwierania i zamykania drzwi: zaoferowanie systemu otwierania i zamykania drzwi wyposażonego w funkcję automatycznego zamykania drzwi po ich otwarciu przez pasażerów wraz z systemem detekcji obecności pasażerów w kontrolowanej strefie drzwi. Funkcja uruchamiana przez kierowcę osobnym przyciskiem, może być aktywna wyłącznie przy aktywnym układzie otwierania drzwi przez pasażerów - 1 pkt. / zaoferowanie innego rozwiązania - 0 pkt.

  • Zużycie energii elektrycznej na 100 km wg SORT-2: za wskazanie w ofercie zużycie energii elektrycznej zgodnie z procedurą SORT-2 dla oferowanego autobusu elektrycznego (wymagana jest zgodność z oferowanym autobusem elektrycznym w zakresie zastosowanego napędu) w kWh na 100 km przebiegu autobusu, z dokładnością do jednego miejsca po przecinku. Zamawiający oceni najniższe zużycie energii spośród zaoferowanych za 5 pkt.

  • System gaszenia pojazdu: zaoferowani e systemu gaszenia pojazdu wraz z pakietem szybkiej reakcji serwisowej do 48 godzin z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy i15-letnim okresem gwarancji - 2 pkt. / zaoferowanie innego systemu gaszenia - 0 pkt.

  • Ogrzewanie / klimatyzacja: zaoferowanie klimatyzacji pracującej na czynniku chłodniczym C02 z możliwością pracy jako dodatkowa pompa ciepła -1pkt. / zaoferowanie innego systemu - 0 pkt.

Ostateczna ocena

EvoBus po kryterium cenowym i gwarancyjnym zebrał w Pile 69,25 pkt, podczas gdy Solaris - 70 pkt. Dlatego zgodnie z naszymi oczekiwaniami to kryterium techniczne okazało się tutaj kluczowe. Mercedes-Benz eCitaro został oceniony w tym zakresie na 18 pkt, a Solaris Urbino 12 electric na 28,33 i tym samym oferta wielkopolskiego producenta (z 98,33 pkt) został uznana za najkorzystniejszą, a do Piły przyjadą kolejne nowe autobusy z logo jamnika.

Dodajmy na koniec, że pierwsze elektryczne zamówienie MZK Piła to efekt podpisanej w dniu 30 stycznia umowy z Centrum Unijnych Projektów Transportowych o dofinansowanie projektu "Zakup nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania". Przypomnijmy, że Piła była jednym z 13 beneficjentów w Polsce, a drugim miastem w Wielkopolsce (obok Poznania), które otrzymało wsparcie CUPT w ramach specjalnego konkursu projektów. Całkowita wartość projektu to 16.113.000,00 zł, a wartość dofinansowania z UE - 11.130.750,00 zł (85%).

Generalnie MZK Piła doskonale mówiąc wie, jak korzystać z unijnych funduszy, czego dowodzą ostatnie, taborowe zakupy. W zeszłym roku przewoźnik zamówił:

  • sześć autobusów Solaris Urbino 12 z silnikiem diesla za sumę 6 856 020,00 PLN brutto, co daje jednostkową cenę Urbino 12 w wysokości 929 000 PLN netto. Z gwarancją całopojazdową na 42 miesiące. Pojazdy te od czerwca już kursują po ulicach Piły. Ten zakup został zrealizowany w ramach projektu "Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile";

  • siedem autobusów hybrydowych Solaris Urbino 12 Hybrid, które pojawią się w wielkopolskim mieście pod koniec wakacji. To elementem unijnego projektu "małe centrum przesiadkowe" przy ulicach 1 Maja i Śródmiejskiej. Piła czeka też na dostarczenie inteligentnych wiat przystankowych z podgrzewanymi siedzeniami zasilanymi fotowoltaiką.

To plus nowe elektrobusy przyniesie razem lepszą komunikację w Pile. I to już za moment.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
elektrobus
MZK Piła
Solaris
Mercedes
Ekoenergetyka

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....