TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris wygrywa w Warszawie!
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.04.2015 08:09:15 67 komentarzy
Solaris wygrywa w Warszawie!

Znamy decyzję komisji przetargowej MZA w przetargu na zakup łącznie 80. autobusów, w tym 20. pojazdów dwunastometrowych (maxi) i 60. przegubowych (mega). W obu tych zadaniach najlepsze oferty złożyła spółka Solaris Bus &Coach. Producent z Bolechowa minimalnie pokonał konkurencję w zadaniu na zakup autobusów przegubowych, natomiast przy kontrakcie na pojazdy solo jego przewaga była jużznacząca. Tak w skrócie wygląda sytuacja w warszawskim przetargu na dostawę łącznie 80 autobusów ?jednego z najważniejszych zamówień na polskim rynku autobusowym w tym roku.A teraz szczegóły. Informację o złożonych ofertach zamieściliśmy zaraz po otwarciu ofert przez MZA, czyli 23 marca. W najbardziej prestiżowej części zamówienia (opiewającej na dostawę 60 przegubowych autobusów klasy mega o długości ok. 18 m) wpłynęły jedynie 2 oferty. Tańszą przedstawiła spółka EvoBus Polska proponując pojazdy Mercedes-Benz Conecto G. Polski dealer marek Mercedes oraz Setra zaoferował wykonanie dostawy za 90 700 200 zł. Z kolei Solaris za 60 egzemplarzy Urbino 18 (o tajemniczym oznaczeniu 1CADCG) chciał 91 841 886 zł. Jeśli ceny te przeliczymy na jeden autobus to otrzymamy naprawdę minimalną różnicę. To nieco ponad 19 000 zł na korzyść EvoBusa.

Jednak o ostatecznym zwycięstwie zadecydowały parametry techniczne oraz charakterystyka ekologiczna oferowanych autobusów. A te niespodziewanie zagrały na korzyść Solarisa. Producent z Bolechowa wygrał m.in. dzięki podziale szyby przedniej, a także zastosowaniu ogniw fotowoltaicznych. Dodatkowo pomogła niewielka strata do EvoBusa w kosztach zużycia energii oraz emisji zanieczyszczeń. W ostatecznym rozrachunku Solaris zdobył 96,74 pkt, a dealer Mercedesa ?95,1 pkt. Natomiast spośród czterech ofert złożonych w zadaniu dt. zakupu 20. autobusów 12-metrowych (maxi) ostateczny bój rozgrał się między Solarisem a firmą Lider Trading, producentem pojazdów marki Solbus. Nie było tutaj jednak już tak dużych emocji jak wprzetargu na pojazdy przegubowe. Solaris od razu zyskał przewagę nad konkurencją dzięki niższej cenie. Przypomnijmy, że wielkopolska firma za 20 autobusów Urbino 12 (kod CADCE) chciała 20 988 720 zł. Warszawski Lider Trading za dostarczenie 20 szt. Solbusów Solcity 12 proponował 22 066 200 zł. Daje to jednostkowe ceny pojazdów odpowiednio na poziomie 1,05 mln zł i nieco ponad 1,10 mln zł. W kolejnych kryteriach Solaris jeszcze zwiększył swoją przewagę ?przede wszystkim jednak w zakresie oceny jednostki napędowej. Rozbita została ona na 3 kryteria, na które składała się: pojemność, moc, a także maksymalny moment obrotowy silnika. W każdej z nich górą był producent z Bolechowa. Dzięki temu Solaris uzyskał 97,67 pkt w tej części zamówienia. Lider Trading zaś po ocenie merytorycznej oferty zdobył 92,59 pkt. Miejsce trzecie przypadło spółce EvoBus Polska, której oferta zyskała 88,1 pkt.Firma zaoferowała za 20 autobusów Mercedes-Benz Conecto LF za 22 676 280 zł.

Warto dodać, że polski dealer Mercedesa wypadł najlepiej w tej części pod względem kosztów zużycia energii oraz emisji zanieczyszczeń. Nie wystarczyło to jednak, aby dogonić konkurencję i liczyć się w finale. Ostatnie, czwarte miejsce zajął MAN Truck &Bus Polska. Za 20 sztuk modelu MAN Lion's City A21 firma chciała 26 666 400 zł. To prawie 1,35 mln zł za jeden egzemplarz standardowego 'lwa'. To dość wysoka suma, jeśli porównamy ten poziom z podobnymi zamówieniami w Polsce na autobusy o tak bogatym wyposażaniu. Dodatkowo jako ciekawostkę można podać fakt, że w porównaniu do ostatniego warszawskiego przetargu sprzed 3 lat w jakim wziął udział MAN, teraz producent zaproponował wersję z silnikiem leżącym. Wcześniej MAN zaoferował wariant MAN A37 ze stojącym silnikiem, a teraz klasyczny model A21. Teraz przegrane firmy mają teraz prawo złożenia odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej od rozstrzygnięcia. Czas na tę czynność to 10 dni. Jeśli nikt nie skorzysta z takiej możliwości to naszym jedynym zdaniem będzie odgadnięcie, co kryje się pod tajemniczymi oznaczeniami autobusów zaoferowanych przez Solarisa. Czy będzie to IV generacja rodziny Urbino? Spróbujemy to ustalić. Powyżej dwie tabelki, które przedstawiają jak prezentowała się ocena autobusów w poszczególnych kryteriach przetargu MZA.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
MZA Warszawa
Solbus
Solaris
MAN
Mercedes
  • Michał – 03.04.2015

    Gratulacje! Bardzo się cieszę,że polska firma - Solaris wygrała ten przetarg.

  • to ja – 03.04.2015

    jedyny słuszny wybór!

  • to ja – 03.04.2015

    chociaż fajnie by było też gdyby solbus wygrał w 12 metrowcach :)

  • Stolica – 03.04.2015

    Taaaa było by śiwtnie! Stolcbus w komplecie z Urino, no po prostu ekstra by było!

  • to nie ja – 03.04.2015

    Też się bardzo cieszę, że polska firma z Niemcami w zarządzie wygrała.

  • Teofilow – 03.04.2015

    Troche bledy macie w tych tabelach. Suma sie nie zgadza. Wszystkie 4 firmy maja miec 75,9% za cene? Prosze poprawic! A tak ogolnie, mam nadzieje, ze na tym pozostanie i Solaris wygra w 100% to zamowienie. Polski przewoznik musi spierac polskie firmy. A nie poza polskie, poza UE gdzies w Turcji!

  • Odrobiłeś już lekcje ? – 03.04.2015

    Ostatnio Polak w zarządzie firmy kojarzy mi się wyłącznie z syndykiem ...wobec czego wolę już "Niemca" niż ...specjalistę od upadłości, zasiłków i zapomóg. A teraz czekam na komentarze od "gimbusów" ...jaką to solaris jest beznadziejną firmą i każdy inny autobus byłby lepszy !!!

  • Piotrek Górka – 03.04.2015

    Zanim zacznie się kolejna niezbyt ciekawa dyskusja o wyższości 'kebaba' nad 'solniczką' pragnę zwrócić uwagę na jeden szczegół. Zwróćcie uwagę, że od lat MZA ma w zasadzie jednolite standardy w przetargach na pozyskanie autobusów. Wniosek niech każdym sam znajdzie.

  • obserwator przetargowy – 03.04.2015

    @Piotrek Górka - wniosek jest jeden: przewoźnik dąży do unifikacji taboru, a w każdym razie na zmniejszenie różnorodności, co ma wpływ na koszty eksploatacji (serwis, utrzymanie). To logiczne.

  • – 03.04.2015

    Standardy? O czym ty mówisz. Solaris to nie jest żaden standard. Podróżowania. Solbusy są nawet lepsze...

  • Władimir – 03.04.2015

    Żeby tylko Solaris miał serwisantów jak Mercedes to byłoby ekstra.

  • Piotrek Górka – 03.04.2015

    @ obserwator przetargowy: To też. Ale jednocześnie od lat mają przejrzyste wymagania, które nie preferują wprost konkretnych dostawców. Po prostu kto chce wygrać w Warszawie, ten wie na czym musi się skupić przygotowując ofertę.

  • Teofilow – 03.04.2015

    @wladimir: Solaris ma dobry serwis. Lodzkie Solarisy z 2008r. razem z serwisem sie b. dobrze sprawuja. Sa to chyba najlepsze autobusy, ktore MPK aktualnie eksploatuje.

  • Władimir – 03.04.2015

    @ Teofilow; mam już trochę lat doświadczenia i współpracy z wieloma serwisami i to co oferuje Mercedes w Wawie a w zasadzie trzech gości z pojęciem bije wszystkich.

  • Teofilow – 03.04.2015

    Nic dziwnego. Najpierw wchodza w dupe zeby wiecej kupili ich szajsu z Turcji a jak kupia drugi, trzeci i czwarty raz to juz nagle odwracaja sie dupa i gowno z serwisu. Tak jest wlasnie w Lodzi. Kupili w 2006, 2010, 2013 i 2014 a jak juz Szmelcedes stanowi jakies 30% taboru to juz koniec. A o jakosci lepiej nie wspominac.

  • Obserwator – 03.04.2015

    No tyle, że łodziakom serwisuje Solarisy firma BTS, a to nie jest serwis Solaris, taki mały szczegół Panie Teofil.

  • serty – 03.04.2015

    Kolejne Solarisy w stolicy gratulacje

  • serty – 03.04.2015

    Dobrze że solarisy ,jest ich dużo łatwiejszy serwis ,zbyt dużo różnorodności w taborze nie daje wiele korzyści

  • Stolica – 03.04.2015

    ciekawe ile w tych Urino jest części z Turcji i Chin? Ktoś to analizował? Myślę, że można by się zdziwić, bo większość firm dostarczających podzespoły do Urino, ma fabryki w Turcji.

  • – 03.04.2015

    Wysoka jakość podróżowania to nie dotyczy conecto

  • ajw – 03.04.2015

    Też fakt @Stolica

  • serty – 03.04.2015

    Solaris nie jest złą firmą ludzie co wy gadacie za głupoty

  • – 03.04.2015

    Gratulacje dla solarisa

  • wawa – 03.04.2015

    Jeśli już merc chciał sprzedać autobusy to powinien zaoferować Citaro ,Warszawa to nie Inowrocław czy Przemyśl gdzie dobre będą tamtanie conecto

  • serty – 03.04.2015

    Miejmy nadzieje że będzie to 4 geneacja

  • adek – 03.04.2015

    Gratulacje solaris

  • adek – 03.04.2015

    Wspaniała informacja produkt wysokiej jakości i dobrej jakości podróżowania

  • njs – 03.04.2015

    Wysoka jakość podróżowania to nie do końca w solarisie

  • aser – 03.04.2015

    @njs W solbusie masz gorszą choćby w gazowych w tylnej części

  • – 03.04.2015

    @njs Pod tym względem najlepszy jest drogi Man

  • – 03.04.2015

    @teofilow znawco wszechwiedzący co jest normalne na rynku?

  • – 03.04.2015

    Brawa dla solarisa za wygranie z mercedesem

  • dewes – 03.04.2015

    Mercedes zaoferował tanie conecto i dupa ,stolica zasługuje na citaro

  • Teofilow – 03.04.2015

    Idzta z Shitarem. Solaris Urbino IV jest przyszlosc w POLSCE! Skoro chcecie Szmelcedesy to wyprowadzcie sie do Niemcowni.

  • adamo – 03.04.2015

    @Teofilow .Nikt nie mówi że chce Mercedesy o dupe są nam potrzebne mając fajne nowoczesne nowe urbino i cąłkiem dobre solcity nawet tanie sancity jest wiec dupa nie boli od braku oferty polskich producentów jest w czym wybierać ,mercedes nie ma nawet fabryki w Polsce

  • adamo – 03.04.2015

    Nowe Urbino wspaniale

  • – 03.04.2015

    Gdyby mercedes kupił jelcza w latach 90tych to obecne Conecto byłby następcą jelcza 121 i 181 słabo i to bardzo słabo

  • ase – 03.04.2015

    Według tych kodów wydaje mi sie że będzie to nowa wersja urbino

  • ase – 03.04.2015

    Dobrze że będzie solaris zbyt dużo różnorodności w taborze nie służy za bardzo w ekonomicznej eksploatacji

  • jas – 03.04.2015

    Wysoka jakość Podróżowania ,oszczędne silniki,praktyczność ,elastyczność do klienta,dobra cena to cechy Solarisa

  • Go East! – 03.04.2015

    Dziekowania powinny isc tak samo do MZA, bo w koncu oni dokonali rozsadny wybor! Tym podejsciem polska nie zginie!

  • jasiek – 03.04.2015

    Zanosi sie na pierwszą dużą dostawe 4 generacji solarisa

  • Tommy – 03.04.2015

    Gratulacje dla Solarisa. Trzeba przyznać, że bardzo dobrze to rozegrał. A turcy niech się zajmą robieniem kebabów a nie autobusów.

  • Stolica – 03.04.2015

    Hmmm....no to mza przetestuje te Urino 4, będzie to pierwszy test na dużą skalę! Dobrze dobrze, gdzieś testować trzeba, dlaczego nie w Wawie.

  • ja – 03.04.2015

    Już widzę miny Śli..... niech tylko teraz kase oddadzą tym co wiszą

  • kran – 03.04.2015

    Stańcie wreszcie na Ziemi - myślcie trochę !!!! Czy zastanowił się ktoś coby było gdyby wygrała np. Scania ? ....robotę by mieli !!! A tak rozbieracie na czynniki pierwsze wyższość tureckiego schitaro nad conecto jak byśmy byli co najmniej drugą Arabią Saudyjską i nie liczyli się z pieniędzmi. Na razie jeszcze jesteśmy ...daleko za murzynami w tym zakresie...

  • to ja – 04.04.2015

    @ to nie ja A co Ci przeszkadzają Niemcy w zarządzie solarisa? Pytam poważnie.

  • to nie ja – 04.04.2015

    Jak próbujemy udowodnić, jak większość na forum, że Solaris jest polski, to mi przeszkadzają, bo taki on jest polski jak cała reszta. Scania, Volvo, MAN daje również sporo pracy w Polsce, ale większość się tutaj mądruje że jedynie polskie są Solaris i Solbus. O Solbusie się nie wypowiadam, bo to żenada nie autobus, jak popękają im szkielety w MZA to ciekawe co wtedy powiedzą znawcy tematu. Na razie MZA ma solidne kłopoty z Solbusami przegubowymi, no ale chcieli robić eksperymenty to mają, a krótkie trzeba lakierować już, taka to jest jakość. W solarisie zarząd niemiecki, właściciele mają paszporty niemieckie, większość podzespołów montują od niemieckich firm (także z Turcji), a tu rzesza ekspertów udowadnia na siłę mit "polskiej firmy", nawet projektanta mają z Berlina.To jest jedynie polska montownia, nic poza tym. Śmieszą mnie te pro Solarisowe teksty znawców, bo jak tak dalej pójdzie to zamkną Scanie, Volvo, a MAN już zamyka się w Sadach, tego nikt nie widzi, że to tez miejsca pracy są i zaraz ich nie będzie. Jeszcze bym się nie zdziwił gdyby się okazało, że za Solarisem stoi jakiś mega duży fundusz inwestycyjny z zachodu, wtedy może by się oczy otworzyły, jaka to polska firma jest.

  • Obserwator – 04.04.2015

    Ciekawe jak MZA będzie myło te panele słoneczne na dachu, co to je tak bardzo chcieli? Będzie wchodził koleś na dach raz w tygodniu, żeby je umyć, to byłby nonsens, bo dość niebezpieczne. Przebudują myjnię, żeby dach czyściło za każdym razem. Panele, choć nie wierzę że jak będą super czyste to wiele zmienią w gospodarce elektrycznej, to jak będą brudne to jak by ich nie było, a podatnik za nie zapłacił i po co?

  • PR100 – 04.04.2015

    @to nie ja - Solaris to polska marka i nie zmienisz tego, choć nie wiem jakbyś chciał. Nie ma porównania do Mana, Scanii i Volvo, bo biuro konstrukcyjne jest w Polsce i główna (oraz jedyna) siedziba też. A to, że używają zagranicznych komponentów? Tak się dziś buduje pojazdy, czy nam się to podoba, czy nie. Z jednym się jednak mogę chyba zgodzić, że poza autobusami polskich marek, takich jak Solaris :P, Solbus, Autosan, AMZ itd. również produkowane w Polsce zagraniczne pojazdy powinny mieć pierwszeństwo przed importem.

  • MK – 04.04.2015

    Nie rozumiem, dlaczego tyle przedsiębiorstw komunikacji miejskiej kupuje to polskie badziewie? Moim zdaniem o wiele lepszy jest MAN pod każdym względem, a ludzie wcale nie cieszą się, że pracują w Pożarisie.

  • obserwator techniczny – 04.04.2015

    @MK - musisz się bardziej wysilić, niż powtarzanie stereotypów. Okazuje się, że Rydwany Ognia to równie Mandymy, Jelczwerki, Neopopioły, Solbuch - z wyjątkiem tego ostatniego to 'wynalazki' mechaników z baz lokalnych przewoźników.

  • pl cz – 04.04.2015

    solaris powinien korzystać z silników LIAZA lub TATRY

  • PR100 – 04.04.2015

    @pl cz, ciekawa koncepcja, zwłaszcza, że pod koniec swojego żywota Liaz, w swoich najbardziej reprezentacyjnych modelach, używał silników amerykańskich, a Tatra ostatnio zaczęła stosować silniki Dafa...

  • service – 04.04.2015

    @ Władimir, Co do serwisu wspomnianych przez ciebie troszeczkę wyżej - prawda jest taka, że Solarisy w większości są naprawiane na miejscu przez pracowników Mza, albowiem mają autoryzacje, serwis zjawia się w nietypowych przypadkach, więc o czym ty mówisz porównując do Mercedesa? Chyba, że tak jak większość kierowców mylisz serwis Solarisa z serwisami Daf, Novamedia, macrosystem, voith, czy jakiś innych układów np. ppoż w autobusie?!

  • pl cz – 04.04.2015

    tylko tatra v 10 do solo v 12 do przeguba

  • pes – 04.04.2015

    Na razie MZA ma solidne kłopoty z Solbusami przegubowymi.....brzmi ciekawie , a można coś więcej w/w temacie....???

  • Tommy – 05.04.2015

    No właśnie, zaciekawiło mnie to...

  • solar – 05.04.2015

    Solbusy jeżdżące w Bydgoszczy na liniach 69 odklejaja sie w nich boczne szyby takie to badziewie i te w Warszawie nic pewnie nielepsze sa

  • andreV – 05.04.2015

    Powiem tak : DOBRZE. ŻE nie jest to jakiś CHIŃCZYK śmierdzący MAZUTEM......Te trochę Chińskich części i poszyć w Solarisie jakoś zniesiecie...aaa.. Mam nadzieję mają one certyfikaty niepalności ???

  • Władimir – 05.04.2015

    @service właśnie o to chodzi że w solarisie taki serwis od tego taki od tego taki od tamtego a tu jeden serwis sprząta wszystko bez proszenia.

  • cracus – 06.04.2015

    jak Autosan miał problemy w Lublinie to rozdmuchano temat do potęgi a jak inni mają nawet gorsze problemy to zamiata się problem pod dywan

  • Au! to san – 07.04.2015

    W sumie się cieszę, bo solarisy to bardzo solidne wozy, ale irytujące jest że stało się to dzięki ściemie z ogniwami fotowoltaicznymi. To jest pseudoekologia. Sam uważam się za zwolennika rozwiązań ekologicznych, ale nie lubię udawania. Co innego realnie ekologiczne pomysły: choćby oświetlenie na LEDach z ogromną redukcją zużycia energii i bez porównania dłuższym czasem eksploatacji. A co innego jakieś elektrobusy, hybrydobusy, gdzie się nie mówi o kosztach (także ekologicznych) baterii. Te fotowoltaiczne to może na Bałkanach albo w Dubaju by miały sens. Ale u nas?

  • to ja – 07.04.2015

    Będą urbino III :)

  • Miłośnik (prawdziwy) – 07.04.2015

    Tak czytam niektóre komentarze i myślę że najlepszym rozwiązaniem było by kupowanie autobusów od firm produkujących je w Polsce. Da to prace naszym pracownikom a na to czy to jest Polski koncern nie powinno się zwracać aż takiej uwagi. Większość producentów korzysta z podobnych części tych samych producentów. Jako przykład można podać skrzynie biegów, most, silniki, pulpity itd. Mamy bardzo dużo firm produkujących w Polsce autobusy (VOLVO, SOLARIS, SOLBUS, MAN, AMZ, SCANIA), więc jest w czym wybierać, grunt żeby miało symbol "MADE IN POLAND". Czasami z mediów można się dowiedzieć jak ważne jest przyciągnięcie dużych koncernów do naszego kraju, powinno się to docenić :-)

  • joł – 09.04.2015

    :DDDDD JAK nic stare kotlety nam sprzedadzą:) zakładam sie o wszystko:) dlatego taka cena... zeby wypychać powoli w Polsce to czego już nie kupia np Niemcy

  • service – 14.04.2015

    Na 100% będą niestety autobusy 3g. Powiewu świeżości Solarisa w Wawie nie będzie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....