TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris wygrywa w Ostravie!
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 09.03.2011 19:32:01 17 komentarzy
Solaris wygrywa w Ostravie!

Unijny przetarg Dopravnípodnik Ostrava na zakup 55. niskopodłogowych autobusów ostatecznie wygrał polski producent - Solaris Bus&Coach. Firma dostarczy 15 szt. Urbino 10 i 40 szt. Urbino 12. Pojazdy będą sukcesywnie dostarczane do czeskiej firmy przez najbliższe trzy lata. Zamówienia otrzymało dofinansowane w ramach unijnego programu „Regionálníoperačníprogram Moravskoslezsko”, a wartość autobusowego kontraktu to 269 983 572 CZK netto (ok. 44 142 314 PLN netto). Najnowsze autobusy standardowo zostaną wyposażone m.in. w system automatycznego gaszenia komory silnika, fotele Ster typu MX oraz klimatyzację kierowcy.

Dodajmy także, że dzięki ostatniemu zamówieniu Solaris zdecydowanie umocnił swoją pozycję na czeskim rynku oraz w samej Ostravie, gdzie ostatnio (m.in. po rozpoczęciu ściślejszej współpracy w zakresie produkcji trolejbusów ze Škoda) swoje wpływy zwiększył czeski SOR (m.in. producent z Libchavy wyprodukował wspólnie z DPO elektrobus SOR EBN 10,5 oraz trolejbusy TN/TNB 12). Dlatego najnowszy przetarg jest bardzo ważny i potwierdza supremację polskiego producenta w zakresie dostaw nowoczesnego taboru dla DPO Ostrava. Przypomnijmy, że współpraca obu firm rozpoczęła się 11 lat temu, kiedy do floty czeskiego przewoźnika trafiły pierwszy egzemplarz Urbino 15. Aktualnie firma posiada w swojej flocie 306 autobusów, w tym 88 marki Solaris. To następujące pojazdy: 5 szt. Urbino 10, 47 szt. Urbino 12, 30 szt. Urbino 15 i 6 szt. Urbino 18. Dodatkowo w barwach DPO jeździ 65 trolejbusów, w tym ok. 20 marki Solaris (14 szt. Trollino 12 / Škoda 26, 4 szt. Trollino 15 i 2 szt. Trollino 18 / Škoda 27). Reszta autobusowego taboru Dopravnípodnik Ostrava to głównie mocno już wyeksploatowane pojazdy marki Karosa oraz kilkanaście egzemplarzy niskopodłogowych autobusów IVECO Irisbus (Citelis 12 i CityBus 12M). Co warto podkreślić –na początku br. Solaris wygrał także ważny przetarg w Olomuňcu, gdzie dostarczy 16 autobusów w ciągu najbliższych 3 lat (12 szt. Urbino 12 i 4 szt. Urbino 18). To zamówienie równie jest dofinansowywane w ramach RPO.

O najnowszej sytuacji na czeskim rynku autobusowym pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Tam również podaliśmy informację nt. dotycząca sprzedaży w Czechach autobusów wyprodukowanych w Polsce. W 2010 r. była to suma 19 pojazdów, w tym 15 szt. Solarisów Urbino, 3 szt. Volvo 970 i 1 szt. MAN Lion`s City. W drugą stronę –polscy przewoźnicy zakupili w zeszłym roku 46 autobusów marki SOR, 15 szt. marki Irisbus i dwa marki Tedom. To daje wynik aż 63 egz. i oznacza zdecydowaną przewagę Czechów w ramach autobusowej współpracy gospodarczej między naszymi krajami. Ostatnie zamówienia z Ostravy i Olomuňca mają szansę wyrównać ten bilans.

 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
Ostrava
Iveco
Irisbus
  • ww – 10.03.2011

    niezle musieli posmarowac ze sor nie wygral... a przy okazji - co to jest volvo 970?

  • WL – 10.03.2011

    Czemu smarować, po prostu lepiej Solarisowi opłaca się sprzedawać za granice niż do Polski gdzie jest obecnie duża konkurencja.

  • Gabin – 10.03.2011

    Zapomnial autor o 1szt. U 12 LE i U 18 jest 7 sztuk, nie 6. Współpraca obu firm rozpoczęła się 11 lat temu, kiedy do floty przyjechal U 15 I.generacji, wiem, bo ja jestem jego kierowca od 2004!!!

  • polo – 10.03.2011

    W ostrawie jest czeska siedziba solaris, popatrzcie ile jeździ w ostrawie solarisów a nie gadki o smarowaniu. Gratulacje Solaris

  • AK – 10.03.2011

    @gabi, witam, dziękuję za uwagi. Urbino 12 LE uwzględnilismy w łacznej sumie Urbino 12; wg strony DPO U18 jest 6 szt. Pozdrawiam

  • Gabin – 10.03.2011

    AK : SU 12 u nas to 7701 - 7747, to jest 47 sztuk i 7401, to jest SU 12 LE I jeszcze nie zauwaźylem - Trollino 12 / TR 26 jest 17 sztuk i kolejny 3718 juź jest u nas kopletowany w Martinowie.

  • Combino – 10.03.2011

    I widać czemu Solaris nie walczył zaciekle o Lublin: w kraju i tak mają zamówień od choinki,a jak nawet czegoś tu nie wezmą,to odbiją sobie za granicą. I jak nawet Autosan odzyska tą część rynku którą wcześniej miał Jelcz (czego mu szczerze życzę),to Solaris od tego specjalnie nie zbiednieje...

  • LL – 10.03.2011

    Solaris woli zwojować europe niz w kraju. w polsce juz duże miasta mają wymieniony tabor i trzeba isć na inne krance swiata

  • – 10.03.2011

    A to dziwne, przecież nie chcieli Solarisa, bo się pali:]

  • ramolzezdymbca – 10.03.2011

    Znowu jakiś niedoinformowany 'strażak' się trafił.

  • AK – 11.03.2011

    @gabi - a jak w ogółe są oceniane Solarisy przez kierowców w Ostravie (to już w końcu 11 lat)? I jak np. Urbino 12 prezentuje się w porównaniu z Citelisami 12?

  • Ostrawiok – 11.03.2011

    Pana Gabina proszę o kontakt na gg 5770954 ;-)

  • bialy stoczek – 11.03.2011

    brawo!!!

  • Gabin – 12.03.2011

    AK: W Ostrawie Solarisy są oceniane bardzo dobrze, większość kierowców jeźeli może wybrać, to Solaris. Ja mam kilku kolegów w Olomúńcu i tam teź zwyciąźa Solaris. Za siebie mogę powiedzieć, źe inny autobus, jak U15, nie chcą juź kierować. Ten mój, wyprodukowany w 2000, jest w super kondycji, wszystko na nim jest jeszcze fabryczne, zuźycie oleja napądowego: luty średnio 41,17/100km i teraz marzec aktualnie 39,57!!! O Citelisach ja nie mogą mówić, ja z nim jechalem tylko raz i więcej juź nie! Jest to zastarala koncepcja, juź by mial Irisbus wyprodukować coś nowego. SOR nie nadaje sie do duźych miast. Tedom, to speca na CNG. Ostrwiok: petr7601@seznam.cz

  • LL – 12.03.2011

    Gabin///// dzieki za info. fajnie poczytać ze polska firma spisuje sie dobrze. aby tak dalej.

  • A21 – 15.03.2011

    Fajnie nareszcie poczytać porządną opinie, kogoś kto normalnie ma większą styczność z Solarisami niż tylko: wejście do pojazdu, przejazd jako pasażer, wyjście z wozu... i potem tona kretyńskich wpisów, że tu ble, to fu, a to do d... Nie wiem skąd się tacy ludzie biorą. Już nie mówiąc o tym, że niedbalstwo od paru lat polskich serwisów i tak niektórzy nadal zwalają na Solarisa: kopci się Solaris rocznik '2001 - na bank po 11 latach nadal to nie wina przewoźnika. :> To Solarisa wina, że nie robią niezniszczalnych wozów.

  • tyrystor – 22.03.2011

    Cóż to za wydziwianie z nazwami miast? Proponuję nazwy w pełni czeskie lub w pełni polskie: Ostrava lub Ostrawa Olomouc lub Ołomuniec Oprócz tego Dopravni Podnik pisze się rozdzielnie :) Pozdrawiam

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....