TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris wygrywa w Białymstoku!
Piotr Bochenko - Opublikowano: 24.03.2011 15:19:49 84 komentarze
Solaris wygrywa w Białymstoku!

To największa tegoroczna niespodzianka. W przetargu na dostawę 70. niskopodłogowych autobusów miejskich do Białegostoku zwycięzcą została nieoczekiwanie firma Solaris Bus &Coach. Stało się tak w efekcie błędów proceduralnych popełnionych przez pozostałych konkurentów –MAN Truck &Bus Polska i EvoBus Polska. Firmy te złożyły oferty uniemożliwiające ich przyjęcie. –„Były to błędy w dokumentacji ofertowej obu firm –mówi Bogusław Prokop, dyrektor Białostockiej Komunikacji Miejskiej. –Błędy były na tyle poważne, że musieliśmy obie oferty odrzucić. Gdyby nie to, przetarg zostałby wygrany przez inną firmę niż Solaris i to mimo konieczności zwiększenia kwoty potrzebnej na sfinansowanie zamówienia. Miasto zdecydowało się zwiększyć wartość finansowania zamówienia o brakującą kwotę. Wyszło jednak tak jak wyszło”. Oficjalne wyniki przetargu zostały podane dzisiaj (24.03) na specjalnie zwołanej konferencji prasowej. O białostockim kontrakcie pisaliśmy w Infobusie już tutaj i tutaj.

Co rzadko spotykane w przypadku tak dużych kontraktów, białostocki magistrat wydaje się być niezadowolony z wyniku najnowszego przetargu, a miejscy urzędnicy nie ukrywają rozczarowania zwycięstwem Solarisa. Ich zdaniem w 48. autobusach producenta z Bolechowa dostarczonych do Białegostoku w 2010 r. pojawia się zbyt duża liczba awarii. Do najczęstszych z wymienianych przez nich usterek należą problemy z drążkami stabilizatorów oraz sama jakość wykonania „jamników”. Zdaniem urzędników odbiega ona nawet od poziomu znanego z Urbino II generacji, których 10 szt. jeździ po Białymstoku. Dlatego wielkim faworytem przetargu był Mercedes-Benz z modelem Citaro, ale ku zaskoczeniu wszystkich i EvoBus popełnił także błędy w swojej ofercie. Miasto nie mogło unieważnić przetargu, gdyż wpłynęła jedna prawidłowa oferta –Solarisa i do tego mieszcząca się w kwocie przeznaczonej przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia. I tym sposobem wkrótce do Białymstoku zawita 70 autobusów z Bolechowa, w tym 40 szt. w wersji 12 metrowej i 30 szt. w wersji przegubowej, 18-metrowej. W tym roku ma przyjechać 35 egzemplarzy, a reszta –w 2012 r. Przypomnijmy, że dostawa pojazdów jest elementem unijnego projektu „Poprawa funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta Białegostoku - etap III”. W ramach realizacji Etapu II tego projektu, Białystok zakupił 48 szt. Solarisów, w tym 24 szt. Urbino 12 i 24 szt. Urbino 18. Wówczas Tadeusz Truskolaski, prezydent Miasta Białystok powiedział: –„Jest to największa jednorazowa dostawa autobusów w 115-letniej historii Białostockiej Komunikacji Miejskiej. Nowe Solarisy z pewnością wpłyną pozytywnie na komfort pasażerów, a właśnie na wysokiej jakości podróżowania i poczuciu bezpieczeństwa mieszkańców, także w środkach transportu

Innym strategicznym, komunikacyjnym frontem w Białymstoku jest wprowadzenie Białostockiej Karty Miejskiej. Wdrożenie e-bietu już jest opóźnione, bo system miał działać od stycznia br. Jednak dopiero 15 marca Rada Miejska Białegostoku przyjęła zmianę w regulaminie przewozów transportem miejskim w mieście uwzględniając zapis dopuszczający użycie karty miejskiej w środkach transportu. Dlatego Karty będą wydawane dopiero od 1 kwietnia. Jednak to nie koniec problemów. Firma produkująca oprogramowanie do kasowników nadal nie dostarczyła oprogramowania spełniającego wymagania BKM. Przeprowadzone zostały próby, podczas których stwierdzono, iż system będzie bardzo skomplikowany dla pasażera. Np. pod nr 1 był zakodowany bilet 24-godzinny, a powinien być bilet jednorazowy, gdyż jest to najpopularniejszy rodzaj biletu, poza okresowymi. Kontrowersje budzi także sposób użytkowania karty z jej „odbijaniem”także przy wyjściu z autobusu. Czyli łącznie elektryczny bilet trzeba będzie dwa razy zbliżyć do czytnika (podobny system działa w Wejherowie, Rybniku i Londynie). Dotyczyć będzie to także biletów miesięcznych, choć te będą przecież obecne w systemie po dokonaniu zakupu i zalogowaniu w systemie w punktach dystrybucji biletów. Dzięki temu zarząd komunikacji miejskiej uzyska doskonale dane dt. potoków pasażerskich i będzie mógł do nich dopasowywać swoją ofertę. Podsumowując –to, czy system Białostockiej Karty Miejskiej ruszy 1 kwietnia, zależy od akceptacji przez miasto oprogramowania systemu. Dodać należy, iż w użyciu pozostaną papierowe bilety, więc w autobusach będą dwa rodzaje kasowników –stary do biletów papierowych i nowy do karty. Pasażer wchodząc do autobusu zastanie las kasowników, bo producenci oprogramowania nie mogli się ze sobą dogadać i jeden drugiemu nie udostępnił protokołów.

 

Kolejnym składnikiem projektu jest System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. W 10 punktach miasta są instalowane tablice elektroniczne, na których wyświetlane będą rzeczywiste czasy odjazdu autobusu z danego przystanku oraz komunikaty BKM. W autobusach zamontowano system GPS obsługiwany przez jednego z operatorów komórkowych. Podczas prób okazało się, iż komórki tego operatora mają zasięg w danym miejscu, a już GPS systemu informacyjnego tego samego operatora już nie. Samo życie…Jak widać wprowadzanie innowacji w Białymstoku napotyka szereg trudności. Jednak, miejmy nadzieję, te problemy zostaną szybko pokonane i pasażerowie będą mogli skorzystać z najnowszych technologii.

Zamykając temat - w grupie najnowszych tematów komunikacyjnych w Białymstoku jest też projekt budowy nowej zajezdni przez Komunalny Zakład Komunikacyjny. Obecna zajezdnia powstała jeszcze w latach 50-tych i nie spełnia dziś wymogów związanych z obsługą autobusów. Wówczas budowano ją z myślą o autobusach typu San i Jelcz 272 MEX. O pojazdach przegubowych nikt wówczas nie słyszał. Dlatego dzisiaj jest to problem nr 1 przewoźnika, gdyż spółka po prostu nie mieści się ze swoim taborem w obecnym miejscu. Koszt budowy nowej zajezdni to ok. 20 mln zł, a środki na ten cel zostaną pozyskane po sprzedaży obecnej siedziby.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Białystok
Solaris
  • XWJ – 24.03.2011

    Właśnie Białystok strzelił sobie samobója...

  • stefan z Lublina – 24.03.2011

    Solaris po wczesniejszej wpadce z awaryjnymi autobusami bankowo się poprawi. W Lublinie jeździ niewiele Solarisów II generacji ale sprawują się znakomicie w przeciwieństwie do tureckich mercedesów connecto, które psują się już po roku ekspolatacji. Szczególnie autobusy przegubowe.

  • – 24.03.2011

    czekamy na odpowiedz JAK-a!!!

  • Dyzma – 24.03.2011

    Za to wszystkie 4 solarisy trollino są koszmarem, skrzypią, trzeszczą, dudnią, rdzewieją, zawieszenie sprawia że każdy pasażer czuje najmniejszy dołek. Niestety niedługo będzie ich o 30 więcej. Okazało się że MAZ jest bardziej komfortowy i sprawia wrażenie mocniejszej maszyny.

  • polek – 24.03.2011

    :)

  • polek – 24.03.2011

    A w Warszawie wygrywa...solbus i solaris. Super:)

  • warszawiak – 24.03.2011

    Jakie super? Ciekawe jak rozłożyły się punkty. Cały wynik nie jest jeszcze dostępny. Solaris się poprawi? Wątpię w to. Gdzie nowy model? Znowu będziemy jeździli starym modelem i to pewnie jeszcze głośniejszym niż wcześniej dostarczone? Szefostwo Solarisa uważa, że wyciszenie silnika nie jest konieczne, bo silnik stoi. Tak faktycznie było w naszych starych U15. W najnowszych jest tak wielka szafa na silnik, że ogłuchnąć można. Przecież ludzie nie jeżdżą tylko w przednim członie. Zawieszenie w najnowszych Solarkach dostarczonych na przełomie roku do MZA i Mobilisa hałasuje i prawie w ogóle nie amortyzuje nierówności. Nowe Many są o wiele lepsze - cichsze i o niebo bardziej komfortowe. Panowie z Solarisa: w Warszawie jedzie się autobusem czasem ponad godzinę. Zróbcie w końcu komfortowe zawieszenie - przynajmniej takie jakie jest w starych U15. Proszę.

  • sphinx – 24.03.2011

    @XWJ nie Białystok tylko MAN i MB składając niepełne oferty i nie prostując ich w wystarczającym stopniu. Jest to tym dziwniejsze, że obie firmy wygrywały już tutejsze przetargi (mamy 43 Lionsy i 8 Citaro G). Man nadzieję na skuteczne odwołania. @stefan z Lublina, u nas Urbino II generacji sprawują się średnio, w 7-letnich pojazdach rdzewieją podstawy poręczy i miejscami odchodzi podłoga (o przeciekających dachach nie wspomnę, III generacja też to ma).

  • dobry – 24.03.2011

    Warszawa łączy się w bólu z Krakowem i Białymstokiem :( natomiast z solbusów się cieszę, szkoda, że nie złożyli oferty także w II części przetargu (segment MAXI)

  • zz – 24.03.2011

    @dobry, tylko nie łącz się w"bulu" jak prezydent Komorowski.

  • aaa – 24.03.2011

    a płaczki dalej płaczą:)

  • XWJ – 24.03.2011

    Dobry -> Dzięki :) AAA -> Akurat z Solbusa się cieszę, ale z Solarisa już nie. Sphinx -> Pisałem to, zanim przeczytałem oficjalne ogłoszenie. Masz rację i tym bardziej tego żałuje i czekam na odwołania. Warszawiak -> do tego bym dodał pływanie po zakrętach, przeciekająca klimę i problemy z elektroniką (np. trzeba wyłączać cały prąd, bo sterownik nie chce wybrać biegu w skrzyni.

  • – 24.03.2011

    "Pasażer wchodząc do autobusu zastanie las kasowników, bo producenci oprogramowania nie mogli się ze sobą dogadać i jeden drugiemu nie udostępnił protokołów." Nie rozumiem. Białystok zamówił swój bilet elektroniczny u dwóch różnych producentów? Będą istniały 2 niekompatybilne za sobą systemy? Kto za to odpowiada?

  • sphinx – 24.03.2011

    Zanim miasto zamówiło bilet elektroniczny zaczęło wymieniać stare kasowniki na nowe, które potencjalnie mogły obsługiwać też kartę miejską. Niestety przetarg na ów bilet (i resztę kasowników) wygrała inna firma i jak napisano w artykule nie mogą dojść do porozumienia aby urządzenia współpracowały ze sobą.

  • sphinx – 25.03.2011

    Dopiero teraz zauważyłem. Na pierwszym zdjęciu (z dwoma Urbino) ten po lewej stoi zdefektowany blokując najruchliwsze skrzyżowanie w mieście.

  • @śfinks – 25.03.2011

    to straszne!!

  • sphinx – 25.03.2011

    Biorąc pod uwagę, że autobus ma rok i to nie pierwszy taki numer to raczej nie jest wesoło...

  • młokos – 25.03.2011

    spoko:) Teraz będą na pewno lepsze:) Solaris rulez:)

  • warszawiak – 25.03.2011

    Skąd ta pewność? W Warszawie solarisy MZA i Mobilisa dopiero przyjechały, a już są problemy. Rozplanowanie wnętrza też już dawno powinno być zmienione - z przodu powinno być więcej miejsc dostępnych bez stopni. Tak jest podobno w nowych solarisach pkm gliwice http://galeria.solaris-club.com/details.php?image_id=4297. Dlaczego Warszawa nie mogła dostać czegoś takiego? MZA mógłbym zrozumieć, bo była to kontynuacja starego przetargu, ale autobusy dla Mobilisa?

  • @warszawiak i inni – 25.03.2011

    Ludzie, zrozumcie w końcu że rozplanowanie wnętrza, siedzenia itp. wybiera sobie zamawiający a nie producent!

  • Jarko – 25.03.2011

    http://www.mza.waw.pl/logistyka/autobusy/wynik.pdf tak wyglądaja wyniki w Warszawie

  • sphinx – 25.03.2011

    @"warszawiak i inni", zamawiający odpowiada za układ siedzeń, ale podestów już nie..

  • pasażer – 25.03.2011

    Jako pasażer powiem że nie widzę ŻADNEJ różnicy podróżując autobusami Solarisa, Mercedesa czy Mana. Trzeba naprawdę być upierdliwym albo po prostu marudnym aby narzekać na jakość tego czy tamtego. Wybaczcie stwierdzenie ale duży procent złych wypowiedzi to po prostu charakterystyczne dla nas narzekanie i zazdrość o sukces drugiego. Co do tego co dzieje się w zajezdni nie wypowiadam się bo po prostu tam nie pracuję więc nie powtarzam plotek.

  • wa – 25.03.2011

    Zapraszam do Warszawy. Przejażdżka nowym Solarisem i nowym Manem pokaże w czym tkwi różnica. Jeżeli kogoś interesują 12-tki może się przejechać naszymi Scaniami, 12-tkami Solarisa MZA i bardzo głośnymi Solarisami Mobilisa. Jeżeli Solaris nie weźmie się do pracy jego plany na przyszłość będą nierealne. Solaris skupia się na zwiększaniu produkcji, ale po drodze zgubił swoją jakość.

  • dobry – 25.03.2011

    @sphinx: ale zamawiający może zażądać określonej liczby siedzeń dostępnych z poziomu podłogi w poszczególnych członach autobusu, co właśnie w przypadku Gliwic zmusiło solarisa do małej kombinacji. Jedyne, co pociesza mnie w wygranej solarisa w Warszawie jest to, że na podstawie wyników ogłoszonych przez MZA można sądzić, że w SU18 będą silniki DAF 360 KM a w SU12 coś mocniejszego niż 265 KM (może cummins 280KM)

  • sphinx – 25.03.2011

    @pasażer, zapraszam do Białegostoku, przejedź się rocznym Solarisem i 4-letnim MANem Lion's City. Różnica w wyciszeniu wnętrza, komforcie jazdy jest kolosalna na korzyść tego drugiego.

  • XWJ – 25.03.2011

    pasażer -> Najlepiej obrazują to krakowskie wozy. Wsiadam do Urbino 18 i słyszę silnik za kabiną kierowcy. Wsiadam do Citaro, siedząc koło silnika ledwo go słyszę, a idąc do przodu już praktycznie w ogóle. Najbardziej mnie rozwaliło, jak wsiadłem do Tantusa z ostatniej dostawy (jeszcze nie miałem okazji żadnym jechać) i z przodu było słychać cichy warkot (dużo cichszy, niż w Solarisie).

  • sphinx – 26.03.2011

    Nie jest tajemnicą, że Solaris uważa że przy pionowym silniku i wieży dodatkowe wygłuszanie nie jest konieczne. To błąd i mamy tego efekty.

  • Tomcio – 26.03.2011

    Ciekaw jestem co za idiota zatwierdził że miesięczne trzeba będzie przykładać za każdym razem do kasownika?? Chce liczyć pasażerów to ma od tego w większości liczniki nad każdym wejściem. Debile sami powprowadzali systemy z których potem nie będą korzystać. Solaris tylko pod względem dużych otwieranych okien ma + Bo resztę to zje.. wszystko co się da. Nawet siedzenia. Dodając poręcze na siedzeniach dla 1.5 pasażera. Teraz stare babcie same sobie wsiadają na kolana by się zmieścić.

  • stefan – 26.03.2011

    dobrze, ze Białystok nie będzie mieć tureckich Mercedesów Conecto - to jest dopiero złom. Silnik głośniejszy niż w Solarisie, po roku użytkowania z dachu cieknie woda, podłoga odchodzi, tapicerka siedzeń już jest do wymiany, wszystko skrzypi. A po roku jazdy po dziurawych lubelskich ulicach zawieszenie jest do niczego. Natomiast Solarisy jak narazie sprawują się- przynajmniej w Lublinie - ogólnie nieźle, chociaż istotnie silnik jest cholernie głośny a siedzenia twarde i niewygodne. Ale co do jakości, Solaris zdecydowanie wygrywa z tym turecko-niemieckim chłamem conecto

  • XWJ – 26.03.2011

    Stefan -> Czytając początek opisu pomyślałem: "O! Krakowskie Urbino 12..."

  • sphinx – 26.03.2011

    Białystok już ma Conecto i faktycznie nie są aniołkami. Rzecz w tym, że Solarisy spisują się równie źle jak nie gorzej (też ciekną, ale jest dużo więcej usterek eliminujących je z ruchu). I u nas to Conecto są dużo cichsze.

  • @sphinx – 26.03.2011

    "I u nas to Conecto są dużo cichsze" u was, tzn.??

  • pyrlander – 26.03.2011

    Zastanawiające jest, że tylko 'azja' (czyli na wschód od Warty i Odry) ma problemy z jamnikami. A może Solaris robi dla Poznania ekstawersje swoich autobusów miejskich? - raczej stawiałbym na poziom miejscowej obsługi technicznej, co najlepiej widać było w sztucznie stworzonej producenckiej aferze 'rydwanów ognia', która skończyła się diagnozą afery 'niechlujnego kowala'.

  • sphinx – 26.03.2011

    Cały czas rozmawiamy o Białymstoku. @pyrlander, oczywiście, że dla Poznania stara się najmocniej. To ich "rodzinne" miasto. Skoro miejscowa obsługa jest tak niskiej jakości to dlaczego do Mercedesów i MANów (nawet tych kilkunastoletnich, kupionych jako nówki) nie można się przyczepić? Lionsy już czwarty rok jeżdżą bezawaryjnie. Kraków i Szczecin to też 'azja'? Bo i u nich nowe Urbino się sypią. PS. A co do samej 'azjii' - tak pobieżnie przeglądając poznański tabor (na TWB) to 'azja' znajduje się w pyrlandii...

  • pyrlander – 26.03.2011

    Shinx'ie- zgadzam się - tramwajowo to Pyrlandia na razie jest 'azją', ale już niedługo.

  • sphinx – 26.03.2011

    Autobusowo też jest mniej więcej na poziomie Białegostoku. Tylko, że do nas niedługo przyjedzie 70 wozów, zaś miasto rozważa zakup kolejnych 30.

  • stefano – 26.03.2011

    A Lublin kupuje 50 nowych autosanów sancity w bardzo dobrej cenie, a dla Autosana to pierwsze tak duże zamówienie na ten nowy model autobusów, więc z pewnością się postarają. Niestety 20 przegubowców przetarg wyłonił Mercedesa. Po doświadczeniach z Conesto nie chce już słyszeć o autobusach tej marki. Jakośc mercedesów spadła na łeb na szyję

  • sphinx – 26.03.2011

    @stefano, na pocieszenie powiem, że przyjadą do was przegucowe Citaro, nie Conecto. To dwa zupełnie różne pojazdy, również pod względem jakości.

  • pyrlander – 27.03.2011

    Sphinx'ie, nie znasz poznańskiego taboru autobusowego i realizowanych dostaw, więc nie 'europ' się tak bardzo. Autobusową 'azję' masz znacznie bliżej i to nie tylko pod nosem - wystarczy poczytać najnowsze doniesienia infobus.pl

  • sphinx – 27.03.2011

    Na TWB są nieaktualne dane? Chyba nie... Nie mówię, że Poznań jest autobusową 'azją', ale że krzywdzące jest to określenie wobec Białegostoku bo od jakiegoś czasu ten stereotyp przestał być aktualny. I nie wiem co ma z tym wspólnego doniesienie infobus.pl.

  • pyrlander – 27.03.2011

    Co w takim razie w taborze Waszego przewoźnika robią jeszcze wysokopodłogowce? W stolicy Pyrlandii wysokopodłogowców już nie uświadczysz (chyba, że jako pojazdy zabytkowe).

  • sphinx – 27.03.2011

    Gdy za rok przyjedzie 70 nówek poziom będzie naprawę wyrównany. Gdyby nie sypiący się poznański złom (Solaris) to by poszły na żyletki. Teraz muszą być w rezerwie gdyby któreś gó..., znaczy się Urbino, odmówiło współpracy. Dlatego UM nie ukrywa niezadowolenia z wygranej Solarisa w tym przetargu i otwarcie liczy na odwołania. Nie jest normalne, że roczne autobusy są najbardziej awaryjne ze wszystkich, gorsze niż 15-letnie Jelcze czy zajeżdżone MANy, które miały zastąpić.

  • stefan0 – 27.03.2011

    @sphinx Spokojnie, Ty masz jakąś obsesje na punkcie Solarisa, że tak bardzo szkalujesz tą firmę? Istotnie, trochę odeszli od jakości, ale można to poprawić w krótkim okresie czasu. Zresztą - nie wszędzie Solarisy sprawują się źle. W Lublinie, Rzeszowie, Zamościu, Świnoujściu Urbino 12 sprawują się bardzo dobrze.

  • sphinx – 27.03.2011

    Szkaluję? W którym miejscu? Wszystkie moje stwierdzenia są prawdą, nie moja wina, że kole w oczy. W Warszawie, Krakowie, Szczecinie spisują się nie najlepiej, z kulminacją w Białymstoku gdzie są zdecydowanie najgorszymi autobusami pod względem niezawodności (pod względem komfortu, z twardym zawieszeniem i wysokim poziomem hałasu blisko im do gniotów, nawet MAZem się wygodniej jedzie). I to nie jest chwilowe - Solarki z 2004 roku również aniołkami nie są.

  • @sphinx – 28.03.2011

    ty naprawdę masz problem ze sobą....

  • sphinx – 28.03.2011

    Znowu wycieczki osobiste... Spadaj na onet.

  • stefan0 – 28.03.2011

    @sphinx Sam spadaj na onet bo twoje komentarze nic nie wnoszą do dyskusji. Nie stac cię na żadne argumenty. Nazywasz Solarisy "gównem" i jeszcze dziwisz się, ze ktos zarzuca ci, ze szkalujesz daną firmę. Gadasz głupoty, skoro MAZ jest taki super, to dlaczego Niemcy kupują Solarki a nie MAZy. W Lublinie jezdzi jeden trolejbus MAZ i jeden wystarczy, bo wygląda przestarzale jak Jelcze sprzed kilku lat. Ewidentnie nie nadąża za pewnymi trendami w tworzeniu autobusów. To co wypisujesz to niebywałe bzdury, ogarnij się człowieku

  • sphinx – 28.03.2011

    W tym i innych wątkach była masa argumentów, "gówno" to tylko podsumowanie. MAZ nie jest super, jest toporny, wygląda niezbyt kusząco, za to ma dwie główne zalety - jest mniej awaryjny i dużo cichszy od Urbino. Gdy zaczynają cię atakować dźwięki o subtelności młota pneumatycznego wygląd wnętrza przestaje mieć znaczenie - chcesz aby podróż się jak najszybciej skończyła. Niemcy kupują Solarisy bo są tanie, wg ich standardów to marka z drugiej ligii (i słusznie), a sam producent przykłada się do zamówień. Rynek krajowy niestety olewa dostarczając chłam drugiego sortu. Albo i trzeciego - mające rok Urbino są najbardziej awaryjnymi pojazdami w całęj BKM!

  • @sphinx – 28.03.2011

    powiem chlopie szczerze dlaczego niemcy nie kupują atosana a solarisa???? no powiedz???? a dlatego że to gorsze gówno niż solaris. w toruniu mamy nowe eurolidery i co to jest gorsze niż 15 letnia Setra. mam ci podac przykłady??? a może zekanowac ci ksiazke napraw pojazdu???

  • dobry – 28.03.2011

    Może dlatego, że gdy Solaris startował do przetargów w Niemczech, to sancity nie był nawet jeszcze w planach?

  • sphinx – 28.03.2011

    Dokładnie, nawet teraz Sancity wciąż jest w fazie prototypu, przegub chyba nie ma nawet homologacji. Podajesz przykłady wyrwane z kontekstu. Nie interesuje mnie wojna polsko-niemiecka, nie obchodzi mnie kraj pochodzenia tylko jakość konkretnego produktu. A jeszcze konkretniej partii 48 sztuk, która pod koniec lutego 2010 roku przyjechała do Białegostoku. I tutaj krytyka jest w pełni zasłużona, pojazdy pod wieloma względami różnią się (na niekorzyść) od tych w innych miastach, chodzi głównie o spasowanie plastików, wysoki poziom hałasu i awaryjność. I nieważne czy to produkt polski, niemiecki czy serbsko-chorwacki - nie pierwszy raz dostaliśmy od tej firmy wadliwy towar, nie widzę powodu żeby o tym głośno nie mówić.

  • Stefan0 – 28.03.2011

    Przestancie wieszać psy na polskich firmach autobusowych. W lecie mają przyjechać do Lublina pierwsze Autosany Sancity więc zobaczymy jak się tym jeździ. To pierwsze tak duże zamówienie na Sancity więc Autosan z pewnoscią się postara. Wizualnie wygląda bardzo ciekawie, to nowa jakość Autosana. A co do Solarisów - trzeba poczekać na pierwsze autobusy z dostawy io wtedy ocenimy co i jak. Gadanie o niczym jak powyżej nie ma sensu.

  • sphinx – 28.03.2011

    Znowu lecisz w nacjonalistyczne tony. To, że firma jest polska nie ma najmniejszego znaczenia! Chodzi o to, że ignoruje mniej prestiżowych klientów. Co gorsza zdarzyła im się seria: Szczecin, Kraków, Białystok, 2x Warszawa. Po prostu boję się i wątpię w nagłą poprawę, szczególnie że to nie pierwszy raz gdy nas zignorowali (Solarki z 2004 też aniołkami nie są). Autosan to co innego, dla nich Lublin to być albo nie być, zamówienie prestiżowe jak mało które i na pewno się przyłożą. Dwie firmy, obie polskie, a podejścia biegunowo różne.

  • @sphinx – 29.03.2011

    może sam sie wybierzesz na onet?? tam chyba jest miejsce dla takich "wywodników" jak ty.. A co do przetargów to można było go ustawić tak żeby dana firma w nim poległa, a jak widać nie zrobiono tego więc jeśli tylko tobie dany produkt nie pasuje to idź z wywodami do zamawiającego lub bezpośrednio do producenta bo tu raczej już się wszystkim twoje żale znudziły....

  • sphinx – 29.03.2011

    Widzisz, na onet nadajesz się Ty, bo znowu skupiasz się na mojej osobie, nie na argumentach. Przetarg był tak ustawiony żeby Solaris sromotnie przegrał (choć zabrało warunku unifikacji silnika), problem w tym, że zaróno MAN, jak i Mercedes, na dodatkowe zapytanie nie przytoczyły normy, z którą zgodne są blachy w ich pojazdach. Poległy na prostej rzeczy. I to nie zmienia faktu, że Solaris schodzi na psy z jakością.

  • LL – 29.03.2011

    jezeli sancity bedzie taki jak eurolider to autosan niedługo zniknie z mampy produkcyjnej. a szkoda bo polska firma. za 3 lata też nie bedzie solarisa bedziemy jeżdzić chinczykami i turkami. i takie są fakty;

  • mały – 29.03.2011

    Czeska firma Dopravnípodnik města Olomouce, a.s. informuje o wyniku przetargu na dostawę 16. autobusów miejskich. wygrał solaris. dlaczego nie startował autosan???

  • Combino – 29.03.2011

    @Pyrlander: z tą Azją to przesadziłeś,bo wg Twojej dziwnej klasyfikacji Trójmiasto też się łapie - a tam też nie jest różowo i to od starego,hanzeatyckiego Gdańska począwszy (który szczerze mówiąc już znalazł sposób jak nie kupować Solarisów) aż po Gdynię (gdzie na pewnym forum opisano ile sztuk ST12M było w stanie po pierwszej prezentacji od razu odjechać o własnych siłach).W sumie w większości istotnie są to duperele,dlatego przychylam się do zdania że działowi kontroli jakości dla krajówki przydałby się mocny wstrząs. A poza tym (jak już ktoś napisał) to i w "Twojej Europie" były już jaja (np. w Świnoujściu i w Szczecinie). Co do Autosana,to istotnie: dopiero jak wykonają NALEŻYCIE dostawy do Lublina (czego im życzę,bo darzę tą markę sympatią),to będą się naprawdę liczyć w innych poważnych przetargach (może i zagranicznych).No i muszą wreszcie sprzedać gdzieś pierwsze Sancity M18LF

  • sphinx – 29.03.2011

    @mały, brak doświadczenia?

  • dobry – 29.03.2011

    A kiedy solaris wypuszcza produkty gorszej jakości na nasz rynek to patriotyczne z jego strony?

  • mały – 29.03.2011

    @sphinx jezeli jesteś taki mądry to napisz mi top5 najleprzych autobusów. i jeszcze dlaczego autosan nie sprzedał jeszcze zadnego autobusu na eksport??

  • mały – 29.03.2011

    w tym roku

  • mały – 29.03.2011

    brak doświadczenia??? no prosze bardzo autosan istnieje około wieku i przez prawie 100 lat nie nabrał doświadczenia???? to co to za niemoty tam pracują??? ja kibicuje solbusowi ale widze ze tam firma kilku letnia a działa na poziomie autosana

  • sphinx – 29.03.2011

    Nie napiszę Ci top 5, wg mnie numerem jeden pod względem jakości i dopracowania jest MAN Lion's City. Solaris jest w okolicach 5 miejsca z trzeszczącą Scanią OmniCity. Autosan regularnie wysyła swoje autobusy do Szwecji. A miejsca seria Sancity dopiero wchodzi na rynek, bez doświadczenia trudno sprzedać w kraju, o zagranicy nie wspominając.

  • mały – 29.03.2011

    @sphinx to na którym jest autosan miejscu???

  • @sphinx – 29.03.2011

    jeśli ty stawiasz solarisa i trzeszczącą scanie na jednym poziomie to naprawdę idź się chłopie leczyć bo coś z tobą jest nie tak!! i to bardzo nie tak!!!!!!!!! może tobie jakość pewnych autobusów nie pasuje ale scanią to ty chyba w życiu nie jechałeś! Jak to mówią "złej baletnicy przeszkadza rąbek spódnicy" wiec spadaj na onet chłopczyku!! I właśnie tak, czepiam się twojej osoby bo już jesteś po prostu nuuudny....

  • sphinx – 29.03.2011

    A ty nie jechałeś Solarisem. Przynajmniej nie tym chłamem co ostatnio oddają przewoźnikom. I to nie rąbek, a dziura na samej d..ie - narzekają pasażerowie (na hałas) i bez ogródek narzeka właściciel, na awaryjność. I tak w kilku miastach. Solaris schodzi na psy i tyle. Nudny to jesteś ty z wycieczkami osobistymi zamiast argumentów. Autosan jeszcze nic nie wyprodukował, nie ma miejsca.

  • str – 29.03.2011

    Do końca półrocza flota Bochum-Gelsenkirchener Straßenbahnen AG w Niemczech.wzbogaci się o 10 kolejnych Solarisów Urbino 18 DIWAhybrid. jezeli taki solaris cienki to dlaczego nadal dobrze sie sprzedaje na zachodzie.

  • @sphinx – 29.03.2011

    Autosan jeszcze nic nie wyprodukował, nie ma miejsca. a jak oceniasz eurolidera co sie klepocze i jest toporny???

  • @sphinx – 29.03.2011

    dziecko, od 11 lat jeżdżę solarisami z różnych lat produkcji, więc zacznij kierować swoje wywody do swojego przewoźnika a nie do producenta. A jak na razie to narzekasz tylko ty...

  • sphinx – 29.03.2011

    1. Bo do produkcji na zachód się przykłada, do tego jest po prostu tańszy niż MAN czy MB. 2. O Euroliderze od początku zdanie mam dość negatywne. 3. Sam jesteś dzieckiem ze swoimi wycieczkami osobistymi. Zapraszam do Białegostoku na porównanie Urbino, Citaro i Lionsa. Mam je na co dzień.

  • @sphinx – 29.03.2011

    a kogo obchodzi twoje zdanie?? :D:D

  • dobry – 29.03.2011

    Do przedmówcy: a kogo obchodzi Twoje?

  • pyrlander – 29.03.2011

    Shinxie, dziękuję za zaliczenie (w 2011-03-29 18:38:53) Pyrlandii do zachodu (może się domyślisz, o co chodzi - podpowiem - pkt. 1). Radziłbym jednak zastanowić się, czy czasem Twoje zarzuty nie wynikają ze swoistej wszechwiedzy konfiguracyjnej Waszych decydentów, bowiem jak wiadomo Solaris dostarcza dokładnie to, co klient sobie zamawia. Być może również tu leży istota granicy 'azji'. Szkoda, ze nie widziałeś wozów robionych pod konkretne (również wyznaniowo-religijne) wymogi szejków i to w przypadku wozów, które są tam autobusami szkolnymi - ja takiego jamnika widziałem 2-3 lata temu na Targach Edukacyjnych - szczęka by Ci opadła. Combino: przyznaję, że klasyfikacja dziwna. Ale mam dwie granice 'azji', więc Trójmiasto jeszcze 'łapie się na 'europę'. Choc nie - mam jeszcze trzecią granicę - mentalną, a tu całe Pomorze jest w mojej 'europie'.

  • @dobry – 29.03.2011

    następny pokrzywdzony się znalazł...

  • sphinx – 29.03.2011

    @pyrlander, chodziło mi o zamówienia zagraniczne, Poznań to nie ów zachód tylko miasto "rodzinne" dla producenta. Tu nie chodzi o to, że wozy coś mają, albo nie. W SIWZ trudno określić twardość zawieszenia czy konkretną ilość wygłuszenia o szparach między plastikami czy ich spasowaniu nie wspomnę. Można było wprowadzić ostre kary za awaryjność (tego się w PL praktycznie nie stosuje), tyko kto mógł przewidzieć, że niby światowy producent dostarczy gówno bardziej awaryjne od 15-letniego Jelcza. A porównanie do zagranicy tylko potwierdza, że Solaris ma gdzieś krajowych klientów (poza wspomnianym Poznaniem) i seriami dostarcza produkty o obniżonej jakości. Tu nie chodzi tylko o Białystok, ale też wspominane wielokrotnie Szczecin, Kraków czy Warszawę. Tam też mają słabe SIWZ?

  • XWJ – 30.03.2011

    @pyrlander i sphinx -> Dodałbym iż ostatnio nawet Berlin i Dubaj wypiął się dupą na Solarisa i obaj zainwestowali w Mercedesy. Ja osobiście zbierałem opinie od kierowców i serwisantów Solarisów w Krakowie i powiem Wam, że byłem zaskoczony ich reakcją. Ja pierwsza dostawa przegubowych Solarisów(notabene miała iść do Berlina) była udana, tak pozostałe wozy to kupa g***a jakiego mało... Buja tym na zakrętach, nadsterowne zbytnio, prowadzi się twardo. Do tego nic nie widać z prawej strony kierowcy. Nie będę już wspominał (a tym bardziej cytował) o elektronice w Solarisach... Bluźnierstw by mi brakło.

  • sphinx – 30.03.2011

    No elektronika daje się we znaki, jak pisałem w innym wątku u nas wymontowywali pół pulpitu i odsyłali do Bolechowa bo kierunkowskaz się nie chciał wyłączyć... Jakość Solarisa mocno spadła i to jest fakt, i kilku oszołomów, uderzających w nacjonalistyczne tony i osobiste wycieczki, tego nie zmienią.

  • w temacie – 31.03.2011

    @sphinx na Twoje nie szczęście Kraków też wybrał Solarisa.

  • sphinx – 31.03.2011

    Nie na moje - na krakowian nieszczęście. I też nie są z tego faktu zadowoleni.

  • sphinx – 13.04.2011

    Zarówno MAN jak i Mercedes złożyły odwołanie do KIO.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....