TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris wygrywa hybrydowy pojedynek w Płocku
INFOBUS.PL - Opublikowano: 31.10.2017 16:24:03 17 komentarzy
Solaris wygrywa hybrydowy pojedynek w Płocku

26 października Urząd Miasta w Płocku rozstrzygnął dwa przetargi na zakup maksymalnie 29 autobusów hybrydowych. Za najlepsze uznano oferty Solarisa, który w pokonanym polu pozostawił Volvo i MAN-a.

Przypomnijmy, że oba postępowania ogłoszono na początku sierpnia. W pierwszym z przetargów Płock chciał kupić nawet 21 autobusów hybrydowych klasy MAXI. W zamówieniu podstawowym założono pozyskanie 17 pojazdów, natomiast dodatkowe cztery objęte są prawem opcji. Wymagania jakie wobec nowych nabytków ma miasto opisaliśmy tutaj.

Natomiast w drugim z postępowań ma zostać wyłoniony dostawca maksymalnie ośmiu autobusów spalinowo-elektrycznych. W zamówieniu podstawowym przewidziano zakup czterech takich pojazdów. Pozyskanie pozostałych czterech uwarunkowane jest skorzystaniem z opcji. Wymagania płockich urzędników wobec tych pojazdów opisaliśmy tutaj.

25 września upłynął termin składania ofert. Magistrat na zakup 21 hybryd z zamówień podstawowych przygotował 38 757 258,32 PLN brutto (nieco ponad 31,5 mln PLN netto). Tego dnia otwarto pięć propozycji, które przedstawiło trzech producentów. Jednak tylko w przetargu "przegubowym" wpłynęła oferta, która zmieściła się w płockich szacunkach.

Na zakup 17 standardowych hybryd Płock przygotował 28 228 465,92 PLN brutto. Oznacza to, że na zakup jednej urzędnicy chcieli przeznaczyć 1 660 497 PLN brutto (1 349 998,37 PLN netto). Pierwszą ofertę w tym postępowaniu przedstawiło Volvo, które jeden egzemplarz modelu 7900H wyceniło na 1 771 200 PLN brutto (1 440 000 PLN netto). Kolejna propozycja pochodzi od Solarisa. Jeden hybrydowy Nowy Urbino 12 dla Płocka miałby kosztować 1 672 800 PLN brutto (1 360 000 PLN netto), a więc nieznacznie wyżej niż wycena kosztorysowa. Ostatnią przedstawił MAN. Producent "lwów" proponuje cenę jednostkową za Lion'sa City A37 Hybrid w wysokości 1 965 540 PLN brutto (1 598 000 PLN netto).

Czas na przegubowe hybrydy. Na cztery pojazdy tego typu z zamówienia podstawowego płocki magistrat zarezerwował 10 528 792,40 PLN brutto (8 559 993,82 PLN netto). Daje to wycenę jednostkową na poziomie 2 632 198,10 PLN brutto (2 139 998,45 PLN netto). Najtańszą i jedyną mieszczącą się w płockim budżecie ofertę przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa jednego przegubowego "jamnika" z napędem hybrydowym wycenił na 2 386 200 PLN brutto (1 940 000 PLN netto). Droższą propozycję przedstawiło Volvo. W tym przypadku cena jednostkowa za autobus typu 7900LAH to 2 704 770 PLN brutto (2 199 000 PLN netto).

Wobec takiego obrotu spraw Płock musiał zdecydować co zrobić- szukać dodatkowych środków czy też unieważnić postępowanie? Zdecydowano się na najlepsze rozwiązanie, czyli pierwszą opcję. 26 października rozstrzygnięto oba przetargi i jako zwycięzcę obu wskazano Solarisa.

Na korzyść Solarisa prócz ceny przemawiały także niektóre kryteria pozacenowe. I tak w pierwszym postępowaniu producent z Bolechowa zyskał dodatkową przewagę nad MAN-em i Volvo dzięki korzystniejszemu wynikowi testu SORT2. Z kolei w drugim Solaris przewagę cenową na Volvo powiększył dzięki zaoferowaniu autobusów z większą liczbą foteli dostępnych z niskiej podłogi.

Pozostaje zatem odczekać na przewidziany prawem czas na uprawomocnienie się płockiego werdyktu. A potem już tylko szykowanie się do umowy i dopisujemy do port folio producenta "jamników" kolejne spore zamówienie z Polski na autobusy hybrydowe.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Płock
UM
KM Płock
MAN
Solaris
Volvo
przetarg
tabor
hybryda
  • Mobilek – 31.10.2017

    spoko, kolejne miasto, które kupuje sprawdzone i polskie konstrukcje. Chwała również za ujednolicanie taboru, co przekłada się na mniejsze koszty. Brawo

  • Ursus oferta – 31.10.2017

    Ujednolicenia floty nie jest dobrym pomysłem, bo producent narzuca przewoźnikowi ceny z kosmosu. Lepiej zróżnicować Tabor na 2-3 marki. A polskie konstrukcje wcale nie gorsze od Solarisa oferuje też Ursus

  • Płocczanin – 31.10.2017

    I dobrze. Lubię te wozy. Chociaż życzyłbym sobie dla urozmaicenia i porównania jakości jakąś inną markę. Nowego MANa bym chętnie przywitał. Jeździ trochę starszych Mańków w Płocku. Nowe MANy też świetne wozy jezeli nie najlepsze obecnie na rynku obok MB Citaro.

  • CNG FAN – 31.10.2017

    Nie rozumiem co was tak ten MB i MAN podnieca :( Autobusy jak wszystkie inne tak samo się psują tylko kolegi Niemcy więcej za części wołają żeby sobie dostatnio żyć: (

  • Adrian bielsko – 31.10.2017

    Solarisy Urbino iv to dobre wozy

  • T-REX – 31.10.2017

    Podnieca czy nie podnieca trzeba to uczciwie przyznać Niemcom że pod względem technicznym robią absolutnie najlepsze wozy na rynku. Ja za Solarisem, Ursusem czy Autosanem zawsze stoję murem ale wiem że im jeszcze brakuje. Z Autosanu nie wiem co wyjdzie, myślę że jeżeli skarb państwa nie odsprzeda 60% udziałów sektorowi prywatnemu tej firmy to autosan się nigdy nie rozwinie... Ursus jest na dobrej drodze, zobaczymy co dalej. Najlepszy z tej trójki to oczywiscie Solar i choć pod względem wizualnym i dobrej jakosci materiałów użytych do wykończenia wnętrza to technicznie jest to wóz raczej średni. Nie mam info o najnowszej generacji ale III technicznie była średnia. Nie mniej jednak ja w przeciwieństwie do wielu tu komentujacych na tym forum Solarisa na pewno sie nie wstdzę gdy stoi obok MANa, MB czy Volvo. Scania, Iveco niczym nie imponują a pozostałe marki niewychodzące poza granice swoich państw to Solaris nakrywa czapką.

  • kraj bez ZASADY – 01.11.2017

    Jak patrzę na ulice naszych miast i widzę ILE JEST TAM np. NIEMIECKIEGO komunikacyjnego sprzętu ! To zastanawia mnie KIM MY JESTESMY ? Kim są DECYDENCI ? Jak w tym kraju dba się o własny interes, rynek pracy, wyciekające na zachód NASZE pieniądze ? Finansujemy DOBROBYT, ale nie u nas. A mamy takie same SWOJE, w tym na szczęście w ostatniej chwili uratowane to czego ONI nie zdołali zarżnąć.

  • Wspieram co POLSKIE – 01.11.2017

    W Polsce to tylko ugruntowany Solaris i na szczęście odradzający się POLSKI Autosan któremu po POprzedniej dywersji należy się wszelka możliwa pomoc. To Nasza Polska Marka !

  • popieram – 01.11.2017

    Świetnie napisał "kraj bez ZASADY" - popieram

  • CNG FAN – 01.11.2017

    Mercedes też jest średni jeśli chodzi o awaryjnosc:( z tego co koledzy z Norwegii dają znać to MAN euro 6 ON też za dobrze nie wypada :( dlatego mocno kibicuje Autosanowi i Solarisowi:) co do Ursusa to mam bardzo mieszane uczucia że względu na wpadki z dostawcami i ten odpychający PR na tym portalu:(

  • Jamnik walcz – 01.11.2017

    Tak trzymaj cng fan, popieram opinię!

  • Solaris oferta – 02.11.2017

    @Ursus ofertaPo co zmieniać z dobrego na badziewie? Jak różnicować to tylko na podobny poziom lub lepsze. Ponadto nikt nie chce czekać na autobusy miesiącami po terminach.

  • Fan Fan – 02.11.2017

    A nasz Ursus i tak jest o WIELE lepszy od Solara i całej tej reszty ! My tylko pozostaniemy na tym rynku

  • przyznaj sie – 02.11.2017

    @fan: ile ci zapłacili za te bzdury, hę?

  • vb – 02.11.2017

    Fan Fan tulipan Ursus jest lepszy w terminach dostaw ,ale w marketingu bije wszystkie firmy na łeb . Takie osiągnięcia w produkcji wszystkich ,nawet w kosmicznych autobusów nie ma nikt . Bije MB Mana nawet Solarisa potęgą produkcji 15 szt ,będzie niedługo monopolistą na cały świat .

  • Mobilek – 03.11.2017

    wojna na inwektywy trwa, a KM kupuje solidne, polskie autobusy. I bardzo dobrze. Psy szczekają, a karawana jedzie dalej

  • tak jest – 03.11.2017

    @mobilek: brawo, tylko Jamnik!! Masz rację, popieram:)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....