TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris wraca do Bydgoszczy. 8 czy 12 autobusów dla MZK?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 13.02.2020 17:00:41
fot. Mirek Nader, poznanskie-autobusy.pl

Dziś, 13 lutego Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy ogłosiły wynik przetargu na dostawę ośmiu lub 12 nowych autobusów z silnikami diesla Euro 6. Zdecydowała cena, a to oznacza, że pojazdy z logo jamnika wracają do Bydgoszczy po czteroletniej przerwie.

Przypomnijmy, że przedmiotem zamówienia są dostawy autobusów fabrycznie nowych w wersji miejskiej, zasilanych olejem napędowym, spełniających normę Euro 6 rok, produkcji min. 2020. Jego warunki formalne omówiliśmy tutaj. Zamówienie składa się z:

  • podstawowego – 8 szt. autobusów (w tym: 5 szt. przegubowych i 3 szt. jednoczłonowych) 
  • opcjonalnego – do 4 szt. autobusów (w tym: do 3 szt. przegubowych i do 1 szt. jednoczłonowy)

Przegubowce i "dwunastki" z zamówienia podstawowego dotrą do Bydgoszczy w ciągu maksymalnie 205 dni od popisania umowy. Przy czym pierwsze przyjadą te drugie, bo najpóźniej w 190 dniu od zawarcia umowy.

Dochodzi jeszcze kwestia zamówienia dodatkowego. Na skorzystanie z opcji MZK ma 90 dni od zawarcia kontraktu. Należy domniemywać, że przypadku skorzystania z tego prawa termin realizacji to również 10 miesięcy. Wszystkie autobusy będą objęte dwuletnią gwarancją całopojazdową. Szczegółowo o wymaganiach wobec nowych nabytków pisaliśmy tutaj.

22 stycznia minął termin składania ofert. Na sfinansowanie zamówienia podstawowego oraz opcji MZK przygotowało 16 651 280,88 PLN brutto. Uśredniając wychodziło 1 128 135 PLN netto za autobus. Po uwzględnieniu jednego szczegółu- o którym na końcu- to niezbyt dużo. Nic więc dziwnego, że obie otwarte wtedy oferty przewyższały bydgoski budżet.

Pierwszą i droższą przedstawił EvoBus Polska, a więc generalny przedstawiciel marek Mercedes i Setra w naszym kraju. Jego propozycja wyniosła 19 142 616,51 PLN brutto. MZK zaoferowano Mercedesy Conecto. Średnia cena za jeden autobus to 1 296 925 PLN netto. Tańszą ofertę przedstawił Solaris. Ta opiewała na 17 791 125,80 PLN brutto. Po uśrednieniu daje to cenę za autobus w wysokości 1 205 360 PLN netto.

Czemu takie a nie inne ceny? MZK nie wymagało szerokiego zakresu wyposażenia dodatkowego. Szkopuł tkwi w sposobie zapłaty za autobusy. Przewoźnik bowiem zażyczył sobie rozłożenia płatności za nowe nabytki na 84 raty płatne co miesiąc. Czyli de facto mamy do czynienia z koniecznością zaangażowania sektora finansowego, choć nie wprost. A to zawsze powoduje podwyższenie ceny, choć nie tak jak w przypadku leasingu czy dzierżawy.

Trzy tygodnie ważyły się losy przetargu. W międzyczasie zapadła jednak decyzja o zwiększeniu budżetu. Dzięki temu mogło być możliwe ogłoszenie dziś wyniku przetargu. MZK za lepszą ofertę uznało tą przedstawioną przez Solarisa. A decydująca była przewaga cenowa producenta z Bolechowa nad polskim dystrybutorem Mercedesów.

To oznacza, że autobusy z logo jamnika wracają do Bydgoszczy po czteroletniej przerwie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Bydgoszcz
Mercedes
EvoBus
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....