TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris w punkt w Ząbkowicach Śląskich. Hybrydowo!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.12.2019 18:00:57
Solaris w punkt w Ząbkowicach Śląskich. Hybrydowo!

Trwa autobusowe szaleństwo na Dolnym Śląsku. Pod koniec października dołączyły do niego Ząbkowice Śląskie. I wygląda na to, że miasto kupi siedem autobusów hybrydowych od Solarisa. To się nazywa oferta w punkt.

Jakie hybrydy dla Ząbkowic Śląski?
Przedmiotem zamówienia jest dostawa siedmiu sztuk fabrycznie nowych, jednoczłonowych autobusów niskopodłogowych z napędem hybrydowym dla potrzeb komunikacji autobusowej. Mają to być konstrukcje o długości całkowitej od 10,5 do 12,5 m, szerokości 2,4 - 2,55 m i wysokości całkowitej maks. 3,3 m (wraz z urządzeniami klimatyzacyjnymi). Każdy autobus musi posiadać co najmniej 54 miejsca, z tego co najmniej 38 miejsc siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 2-2-0 lub 1-2-0.

Główną jednostką napędową ma być silnik diesla spełniającymi normę Euro 6. Ma on mieć przynajmniej 145 kW mocy i osiągać min. 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru. Ząbkowice nie wskazują na konieczność zastosowania konkretnego napędu hybrydowego. Określa jedynie podstawowe jego parametry. I tak silnik elektrycznym nie może być słabszy niż 100 kW. Oczywiście ma być możliwy przejazd wyłącznie na nim na dystansie min. kilkuset metrów. A to poprzez wymóg funkcji start-stop. 

Wyposażenie
Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią uchylne okna boczne w liczbie min. siedmiu sztuk, co najmniej dwa szyberdachy i dwa wentylatory wyciągowe. Autobusy muszą być klimatyzowane za pomocą agregatów, których moc chłodnicza ma wynosić min. 20 kW. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu, portów USB dla pasażerów oraz instalacji pod montaż biletomatu. 

Dla kierowcy przewidziano kabinę typu zamkniętego. Autobusy będą wyposażone w trzy zewnętrzne diodowe wyświetlacze o standardowej rozdzielczości. W środku znajdzie się jedna tablica LED do prezentacji informacji liniowej. Nie zabraknie także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków.

Dostawa tak skompletowanych autobusów ma zostać zrealizowana do końca lipca 2020 r. Pewne jest także to, że zakupy mogą ulec rozszerzeniu. A to za sprawą zamówienia uzupełniającego do wysokości 20% podstawowego. A to oznacza w praktyce jeden dodatkowy autobus.

Strzał na złotówkę
Dziś, 5 grudnia minął termin składania ofert. Ząbkowice Śląskie na spalinowo-elektryczną siódemkę przygotowały 12 484 500 PLN brutto. A to oznacza, że za jedną są gotowe zapłacić 1 450 000 PLN netto. 

I tyle zapewne też zapłacą Solarisowi, który jako jedyny zdecydował się na start w przetargu. Dodatkowo producent "jamników" zaoferował na swoje spalinowo-elektryczne Nowe Urbino 12 następujące okresy gwarancji:

  • 36 miesięcy całopojazdowej
  • 61 miesięcy na układ napędowy
  • 60 miesięcy na trwałość zasobników energii elektrycznej
  • 144 miesiące na trwałość szkieletów autobusów oraz poszyć

Mamy więc identyczny scenariusz jak w Gorlicach w ubiegłym roku. Pisaliśmy o nim tutaj. W tej sytuacji będzie bardzo prosta akcja-akceptacja. Pytanie tylko kiedy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Ząbkowice Śląskie
Solaris
hybryda

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....