TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris szykuje premierę 8-metrowego autobusu
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 06.02.2015 21:53:43 33 komentarze
Solaris szykuje premierę 8-metrowego autobusu

Podczas lutowej konferencji prasowej w Warszawie, Solaris przedstawił pierwsze wizualizacje nowego autobusu lokalnego o długości 8 m i masie całkowitej na poziomie ok. 7,5 t. Może on również z powodzeniem pełnić rolę gimbusa. Zdaniem zarządu firmy to naturalne uzupełnienie oferty produktowej i wejście w segment pomiędzy miejskim Urbino, a międzymiastowym InterUrbino. Pierwszy prototyp midibusa już jeździ, a jego wielka premiera ma odbyć się podczas październikowych targów w Kortrijk. Do tego momentu powstaną dwa prototypy ?niewykluczone, że drugi zostanie jeszcze wydłużony o 0,8 m. Oba przejdą serię testów, podobnie jak ich więksi miejscy bracia. Pierwszy prototyp oferuje 31+1 miejsc siedzących, układ drzwi 0-2-0, a jego stylistyka bezpośrednio nawiązuje do Nowego Urbino. Została zresztą opracowana przez to samo berlińskie biuro projektowe. Generalnie bardzo nam się podobają jego boczne ściany i tylny panel. Opadającą dolna linia przedniej szyby to znak firmowy Solarisa, natomiast nowoczesny wygląd przodu ?wyhamowują?klasyczne okrągłe reflektory. Wydaje się, że jest to celowy zabieg, aby dopasować stylistykę do gustu jak najszerszego grona użytkowników i jednocześnie podkreślić niskobudżetowy charakter autobusu. Warto pamiętać, że zgodnie z pierwszymi założeniami, pojazd ten ma być rozsądną cenowo propozycją dla gmin. Stąd też, aby maksymalnie ograniczyć jego cenę zakupu producent z Bolechowa sięgnął po masowo produkowane podwozie DAF LF. Platforma ta, wraz z wprowadzeniem nowej jednostki napędowej Euro 6, została całkowicie przeprojektowana, dzięki czemu udało się uzyskać lepszą sztywność, dobre właściwości jezdne, niską masę własną i całkowicie płaską podłogę. Co ważne, podzespoły takie jak zbiorniki powietrza i elektroniczny układ sterowania hamulcami są rozmieszczone we wnętrzu podwozia, dzięki czemu pozostawiono dużo wolnej przestrzeni na montaż innych podzespołów. Kolejny plus to różne konfiguracje rozstawu osi. W wersjach o masie całkowitej pojazdu od 7,5 do 12 t dostępnych jest aż osiem wariantów rozstawu osi ?od 3,00 do 5,40 m. W tym zakresie gabarytowym podwozie wyposażone w koła o średnicy 17,5 cala.

Strategicznym elementem autobusu jest zupełnie nowy, czterocylindrowy silnik PACCAR PX-5 o pojemności 4,5 l, który dostępny jest w trzech wersjach ?o mocy od 112 kW/150 KM do 157 kW/210 KM. Z kolei w układzie przeniesienia napędu zamontowano manualną, 6-biegowa przekładnię firmy ZF. Zalety jednostki PX-5 to m.in. długie okresy międzyobsługowe rzędu 60 000 km oraz czyszczenie aktywnego filtra cząstek stałych po 320 000 km lub po 5 latach. Dzięki technologii Euro 6 zapewnia ona również niskie zużycie paliwa. Ponadto silnik Paccar to kolejny element wspólny z autobusami Urbino, a przede wszystkim ta sama, szeroka sieć serwisowa. Podsumowując: najnowsze pojazd Solarisa to naszym zdaniem bardzo ciekawy projekt, która ma szanse przyjąć się nie tylko na polskim rynku, ale także w innych krajach naszego regionu, które cierpią na brak tanich i niezawodnych autobusów o pojemności powyżej 30 miejsc. Dzięki zastosowaniu ciężarówkowego podwozia, Solaris może zaproponować atrakcyjną cenę, a dodatkowo ma po swojej stronie gęstą sieć serwisową. Co do kosztu zakupu to jeżeli ten autobus miałby wygrywać ze swoimi konkurentami w tym segmencie, czyli modelami Autosan Tramp czy Kapena Moveo, to jego cena powinna mieścić się na poziomie ok. 400-420 tys. PLN netto. Wówczas biorąc pod uwagę pozycję Solarisa na autobusowym rynku w Polsce, można byłoby prognozować jego rynkowy sukces. I już na koniec - kwestia nazwy pojazdu. Aktualnie w Solarisie trwa wewnętrzny konkurs na najlepszą propozycję. Naszym zdaniem przy takiej segmentacji produktu powinna by ona jak najprostsza, dlatego proponujemy Solaris Regio.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
premiera
DAF
prototyp
midi
  • kkz – 06.02.2015

    Nie przypuszczałem że Solaris pokaże kiedyś swojego osiołka:).

  • lk – 06.02.2015

    Prototyp ma układ drzwi 0-1-0

  • AleDom – 07.02.2015

    "tyś" to skrót od "tyśięcy"?

  • kkr – 07.02.2015

    Ciekawe czy ktoś chciałby sprzedać Solarisowi podwozie do porządnego autokaru. To była by szansa na wejście na ten rynek.

  • hw – 07.02.2015

    Solina już jest historią ,Solbus zupełnie olał segment lokalny a Kapena ma mały wybór,sukces tego pojazdu murowany

  • – 07.02.2015

    No i różne konfiguracje super

  • Norbert Otta – 07.02.2015

    Ciekawe, czy będzie więcej niskiej podłogi niżeli w konkurencyjnej Kapenie czy Autosanie Vetlinie.

  • ASER – 07.02.2015

    Konkurencja wymieniona tutaj nijak sie ma do tego modelu Kapena to pojazd typowo międzymiastowy a Tramp to historia ,konkurentem też nowym będzie Glaspo Magway z Płońska .Autosan,Solbus i Kapena nie mają już w ofercie autobusów typowo lokalnych,tą lukę wypełnia właśnie Glaspo i Solaris

  • w11 – 07.02.2015

    No ja jakoś nie widzę wizji u Solarisa. Niby ten projekt ma sens: Lekkie podwozie od uznanego producenta + lekkie nadwozie i jest produkt, który w zasadzie nie ma większej konkurencji w Polsce. Coś jak Jelcz 080 tylko z o wiele mniejszą masą własną i niższymi kosztami eksploatacji. Ale czy to będzie tani produkt? Chyba nie. DAF za kompletne podwozie policzy sobie odpowiednio. Niby przewozy lokalne maleją i są potrzebne mniejsze i tańsze w eksploatacji autobusy ale następcy PKS-ów dostaną produkt o małym zużyciu paliwa, ale o dość wysokim koszcie zakupu - co mając na uwadze małe zdolności inwestycyjne w/w może przesądzić o słabym przyjęciu na rynku. Gminy są jeszcze mniej skłonne do inwestowania, a projektów rządowych na gimbusy po prostu nie ma. Wolumen sprzedaży w Polsce może być więc niezbyt duży. Problemem jest też lokalizacja wejścia do autobusu: daleko od kierowcy - co jest nieakceptowalne na rynkach zachodnich. Gdyby Solaris postawił na własne samonośne nadwozie z wykorzystaniem tego samego małego 4-cylindrowego silnika, ale umieszczonego z tyłu - lepiej wykorzystałby przewagę niższych kosztów pracy w Polsce. Przy czym mógłby zbudować rodzinę zunifikowanych pojazdów MIDI zarówno z wysoką podłogą do ruchu lokalnego, jak i miejskie/podmiejskie wersje LE, a może nawet z całkowicie niską podłogą (o ile w ogóle byłoby zapotrzebowanie). Przy odpowiednim podejściu do konstrukcji udałoby się zachować małą masę własną decydującą o zużyciu paliwa. Koncepcja taka miałaby sens o tyle że europejscy konkurenci w klasie MIDI mają coraz mniej do powiedzenia z racji tego że pojazdy te, jeżeli w ogóle są (np małe Citaro) - są za duże i zbyt mocno związane konstrukcyjnie w pojazdami 12-metrowymi, więc są też za ciężkie, za drogie w zakupie w stosunku do liczby miejsc, i mają zbyt duży apetyt na paliwo. Daleko szukać nie trzeba: Solarisy Alpino i 8,9LE mają właśnie te cechy. A więc: klasa MIDI powinna porzucić związki konstrukcyjne z dużymi pojazdami: czyli lekkie 4-cylindrowe silniki, ale jednak samonośne nadwozie a nie jakaś rama i przede wszystkim: rodzina MIDI powinna celować zarówno w przewozy lokalne jak i miejskie.

  • obibok – 07.02.2015

    Co znaczy "tyś"?

  • krakowianin – 07.02.2015

    Ale paskudny !

  • krakowianin – 07.02.2015

    Ale paskudny !

  • Głos ludu – 07.02.2015

    andy02.daportfolio.com TAK powinny wyglądać autobusy! Wybacz Andrzeju, ale musiałem.

  • @Głos ludu – 07.02.2015

    Zalatują białorusią i chińszczyzną..

  • Filip – 07.02.2015

    T R A G E D I A.

  • Artdess – 07.02.2015

    Znakomite projekty ! Spora skarbnica pomysłów, Czy ktoś z tego korzysta . bo nie wiem. Czy dla kogoś pracujesz Andy ? Takich talentów poszukujemy.

  • Tadeusz – 07.02.2015

    Rzeczywiście świetna strona andy02. Piękne i pomysłowe te autka , prawdziwe cacka wreszcie złamana pospolitość i zwyczajna nuda ! Takich niekonwencjonalnie wyglądających autobusów chciałbym dożyć jeszcze w naturze. Ma gość talent

  • dddd – 07.02.2015

    szyba z prawej strony kierowcy powinna siegac nizej, kompletne niepraktyczny i niebezpieczny ten dodatkowy element miedzy tą szybą a nadkolem

  • Teofilow – 07.02.2015

    jaka strona? nie widze..

  • Fredrikson – 07.02.2015

    Znalazłem....andy02.daportfolio.com fajniuchne i widzę. że część tego to chyba gotowe projekty. No, No

  • @ – 08.02.2015

    Chińczycy takie projekty już od dawna wdrożyli.

  • Dziad – 08.02.2015

    Ten bus wygląda trochę jak żuk albo nysa. Przód do poprawy jeszcze.

  • kkr – 08.02.2015

    Niech próbują, czy im się uda zobaczymy. Dla drobnego odbiorcy pojazd na popularnym podwoziu to zaleta. Naprawi/kupi części w każdym serwisie DAFa.

  • el Sol – 08.02.2015

    Powinni od razu opracować wersję CNG żeby gminy od razu mogły pójść w kierunku oszczędności na eksploatacji. A przy okazji byłby to pierwszy w Europie (chyba) autobus tej klasy zasilany CNG !!!

  • kkz – 08.02.2015

    Nie będzie CNG bo to gotowe podwozie. Poza tym to autobus niskobudżetowy.

  • Artystka – 08.02.2015

    Jak tak ma wyglądać ten Solaris - To ja odpadam.BRZYDACTWO !!!!

  • Inny artysta – 08.02.2015

    Mam wrażenie. ze mozna by do starej Nysy przyczepić znaczek tej firmy a już wszyscy orzekną ze to cudowny autobus i mozna na nim wywiesić wszyskie medale targowe. Jak powstanie takie paskudztwo jak na zamieszczonych zdjeciach to sami zobaczycie.

  • PR100 – 08.02.2015

    Do artystów. Co zobaczymy, tobie się nie podoba, a dla mnie ujdzie, ni piękne, ni specjalnie brzydkie, a charakterystyczne (choć to dopiero prototyp!). Design wpisuje się w koncepcję pojazdu budżetowego, ja bym go jeszcze uprościł. To ma przede wszystkim jeździć, być tanie i niezawodne, czy takie będzie, to się przekonamy, jednak porównanie do starej nysy w przypadku techniki dafa, jest nietrafione.

  • kierowca MPK – 09.02.2015

    brzydactwo!!!!

  • mickam – 09.02.2015

    Zdjęcie prototypu http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=121282204&postcount=6063

  • szofer z wieloletnią praktyka – 10.02.2015

    Przód do poprawki, już ładniejszy jest z przodu Austosan Gemini. Jeśli chce wejść na rynek i konkurować w klasie Midi to proponuję dla Solarisa by zrobić drzwi jak najbliżej kierowcy, i co bardzo ważne podnieść podłogę i zrobić większe luki bagażowe bo nawet na lotnisko tym nie będzie można jechać i odebrać grupkę 10 pasażerów a co dopiero mówić o wycieczkach szkolnych czy turystyce np lokalnej. Możecie zobaczyć jak wygłada chiński King-Long oraz np włoski NewCar na podwoziu atego. Bez tego nie wyjdziedzie daleko!!!

  • Mijagi – 10.02.2015

    NUDA I BEZNADZIEJNOŚĆ. Wszystko takie same jakby nie było pomysłowych projektantów. A to tutaj to już nawet nie powiem MASAKRA. Ale próbuj panie Solar.

  • TRAKER75 – 20.05.2017

    Witam. Właśnie mam okazję testować Solarisa na podwoziu DAFa.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....