TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris rusza z lubelskim kontraktem. Debiut Nowego Trollino!
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.09.2020 09:00:18
Solaris rusza z lubelskim kontraktem. Debiut Nowego Trollino!

Do Lublina przybył pierwszy z zamówionych w grudniu przez Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie trolejbus Solaris Trollino 18.

To pierwszy model Trollino z IV generacji w Lublinie.

47 pojazdów

Przypomnijmy, że wśród nowych pojazdów zamówionych przez ZTM w Lublinie znajduje się aż 47 pojazdów, w tym:

  • 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18

  • 32 elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 electric.

Ich dostawy rozłożone s na okres od listopada 2020 roku (5 trolejbusów), do kwietnia 2021 roku (10 trolejbusów) września 2021 roku (20 autobusów elektrycznych) listopada 2021 roku (7 elektrobusów) do kwietnia 2022 roku (5 elektrobusów). Łączna wartość zawartych lubelskiego kontraktu Solarisa, obejmująca trolejbusy, elektrobusy wraz ładowarkami oraz obsługą posprzedażową, przekracza 138 milionów złotych.

-"Podpisane kontrakty to kolejny krok dobudowania Lublina będącego centrum elektromobilności. Od lat stawiamy na rozwój nowoczesnego transportu miejskiego - ekologicznego i przyjaznego wszystkim użytkownikom. Inwestycje w autobusy elektryczne i trolejbusy sprawiają, że Lublin już dziś spełnia 25% próg udziału pojazdów elektrycznych w całej flocie, będąc w ścisłej czołówce systemów elektromobilnych w Polsce, a nawet w Europie. W2021 r. ta proporcja zmieni się diametralnie osiągając 50% udziału elektryków w komunikacji miejskiej – powiedział podczas podpisywania umów Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Lubelskie trolejbusy

Zamówione 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 wyposażonych zostanie w baterie Solaris High Power, o pojemności 58 kWh. Umożliwiają one poruszanie się pojazdu poza siecią trakcyjną, np. w przypadku braku prądu lub konieczności zmiany trasy. Możliwe staje się również wyznaczanie nowych linii bez konieczności budowy sieci zasilającej. Poprzez automatyczny odbierak prądu, w który wyposażone zostaną trolejbusy, energia będzie napędzać trolejbus oraz ładować baterie z wykorzystaniem systemu o nazwie In-Motion-Charging. W każdym z pojazdów zainstalowany będzie silnik trakcyjny o mocy 240 kW.

Wszystkie dostarczane trolejbusy wyposażone zostaną w elektryczną klimatyzację miejsca pracy kierowcy oraz przestrzeni pasażerskiej. Całość oświetlenia wykonana zostanie w przyjaznej środowisku i ekonomicznej technologii LED. Do dyspozycji pasażerów oddane będą ładowarki USB umożliwiające podładowanie np. telefonu. Nad bezpieczeństwem podróżujących czuwać będzie system kamer rejestrujących obraz wewnątrz pojazdów oraz przed i za nim.

Bolechowo z Lublinem

Współpraca Solarisa z Lublinem sięga 1996 roku, gdy do Lublina – jako jednego z pierwszych miast – trafiły autobusy wielkopolskiego producenta. MPK i ZTM zamówił dotychczas 146 autobusów i trolejbusów różnych długości wyprodukowanych w podpoznańskim Bolechowie, w tym pierwsze w Polsce niskopodłogowe przegubowe trolejbusy.

Ta współpraca trwa, jak widać do dzisiaj. Nie tak dawno, bo w maju br., ZTM w Lublinie na podstawie przetargu, zamówił w Solarisie 12 autobusów Solaris Urbino 12 electric. Wcześniej – w grudniu 2019 r. - 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 oraz 20 elektrycznych autobusów Solaris Urbino 12 electric. Przewoźnik inwestuje nie tylko w bezemisyjne pojazdy, alei w infrastrukturę ładowania, systematycznie rozbudowując sieć ładowarek wmieście.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
trolejbus
ZTM Lublin
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....