TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris pokonał Mercedesa w Białymstoku! Elastyczność punktuje
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.10.2018 18:00:32 1 komentarz
fot. Kubul, phototrans.pl

Wczoraj, 4 października Urząd Miejski w Białymstoku rozstrzygnął przetarg na dostawę 18 autobusów z silnikami diesla Euro 6, z opcją zakupu kolejnych 5. O kontrakt walczyli Mercedes i Solaris, a różnica cenowa między nimi była minimalna. Zdecydowały... szczegóły.

Przypomnijmy, że przetarg ogłoszono na początku lipca. Wymagania Białegostoku wobec kolejnych diesli nie uległy większym zmianom w porównaniu z ubiegłym rokiem. Można o nich przeczytać tutaj. Zwycięzca postępowania będzie miał za zadanie dostarczyć autobusy w ciągu 360 dni od podpisania umowy.

W zamówieniu podstawowym miasto chce kupić 10 autobusów przegubowych i 8 standardowych. W opcji przewidziano zakup kolejnych 5 sztuk przegubowców. Magistrat na podjęcie decyzji o skorzystaniu z tego prawa ma 14 dni od zawarcia umowy.

21 sierpnia upłynął termin składania ofert. Na 18 pojazdów z zamówienia podstawowego Białystok przygotował 35 660 000 PLN brutto. Średnio daje to ok. 1 610 660 PLN netto za jeden autobus! To bardzo wysoko, ale... Urzędnicy doskonale wiedzą czego oczekują w pojazdach oraz na jakim poziomie ma być zapewnione wsparcie po sprzedaży. Należy więc miasto pochwalić za bardzo dobre oszacowanie budżetu. A dodatkowe powody do zadowolenia płynęły z otwartych dwóch ofert. Z dużą nawiązką są one poniżej szacunków magistratu.

Tańszą ofertę przedstawił EvoBus Polska. Opiewa ona 27 323 958 PLN brutto. Dla Białegostoku zaoferowano kolejny raz nową generację Mercedesów Conecto. Dało to średnią cenę jednostkową na poziomie 1 234 144,44 PLN netto.

Drugim oferentem był Solaris, który deptał po piętach polskiemu dystrybutorowi Mercedesów. Oferta producenta z Bolechowa opiewa na 27 382 260 PLN brutto. Jak niewielka była różnica cenowa doskonale było widać po średniej cenie jednostkowej. W przypadku Solarisa wychodziło 1 236 777,78 PLN netto za autobus.

Nie dysponowaliśmy dokładnymi cenami jednostkowymi. Nasze pobieżne wyliczenia wskazywały na to, że każdy z oferentów zaoferował autobusy klasy MAXI w cenie jednostkowej ponad 1 mln PLN netto, z kolei za przegubowce wychodziło ok. 1,4 mln PLN netto. To dużo, ale z drugiej strony wcześniej wspomnieliśmy z czego to wynikało.

Nie było też do końca pewne kto zostanie zwycięzcą białostockiego pojedynku "na bogato". Musieliśmy półtora miesiąca czekać na rozstrzygnięcie. Od wczoraj znamy werdykt miasta. Wybór urzędników padł na Solarisa, o którego zwycięstwie zdecydowały szczegóły, czyli w praktyce bardziej elastyczna oferta w zakresie niektórych rozwiązań. Obaj oferenci zaproponowali identyczne okresy gwarancji tj. 7 lat na lakier oraz 5 lat “całopojazdówki". To kryterium miało 10% wagi. W cenie, która ważyła 60% o 0,21 pkt górą był polski dystrybutor autobusów Mercedes.

Jak się jednak okazało Solaris dogonił Conecto i jeszcze trochę odskoczył w ocenie technicznej, w której było do wywalczenia do 30% punktów. Było to możliwe dzięki niższemu spalaniu w warunkach testu SORT2 Nowego Urbino 12 w porównaniu z krótkim Conecto, zaoferowaniu drzwi z napędem elektrycznym, regulacji pulpitu i kolumny kierownicy, a także niższym kosztom emisji gazów cieplarnianych. Efekt końcowy? 99,87 pkt : 96,96 pkt na korzyść Solarisa.

Pozostaje czekać na podpisanie umowy i powrót "jamnika" po trzyletniej przerwie do stolicy województwa podlaskiego stanie się faktem. Ostatnie autobusy z fabryki w Bolechowie trafiły do Białegostoku 2 lata temu. Solaris dostarczył wtedy Komunalnemu Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskie 4 sztuki Nowych Urbino 18. Czy kolejne autobusy z tej serii, a także ich standardowi bracia również zasilą flotę tej spółki? To już zależy wyłącznie od decyzji miasta.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
BKM Białystok
Solaris
Mercedes
EvoBus
  • Czajek Patryk Czajowski – 05.10.2018

    Elastyczna, bo auto w środku jest tak elastyczne że trzeszczy od razu po wyjechaniu z fabryki?

  • Karol David Bil – 05.10.2018

    Ładne lakierowanie ;)

  • Danny Tracz – 05.10.2018

    Robert Ulbrych [*]

  • Rafał Łagodzki – 05.10.2018

    I tak Evobus ładnie wygrywa

  • czeslaw2 – 05.10.2018

    @patryk czajek: każde auto trzeszczy, chyba nie jechałeś nigdy scaniozłomem albo mazem czy sorem.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....