TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris pokonał Autosana w Suchym Lesie
INFOBUS.PL - Opublikowano: 27.12.2017 16:20:57 17 komentarzy
fot. Szymon Warkocz

20 grudnia Zakład Komunikacji Publicznej w Suchym Lesie rozstrzygnął przetarg na dostawę dwóch autobusów klasy MAXI. Wybór padł na Solarisa, który przedstawił tańszą i lepszą ofertę od Autosana.

Przypomnijmy, że przetarg ogłoszono w ostatnich dniach października. Pisaliśmy o tym tutaj. Zakup pojazdów odbywa się w ramach projektu "Realizacja węzła przesiadkowego w Chludowie i Golęczewie w celu zwiększenia dostępności linii kolejowej nr 354 Poznań-Piła" dla Działania 3.3 Wspieranie strategii niskoemisyjnych, w tym mobilność miejska, Poddziałanie 3.3.3 Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznania w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

Wszystkie autobusy, które zamówi ZKP mają mieć nadwozia o długości 11,8 – 12,2 m. Muszą zapewniać podróż minimum 90 pasażerom. Na pokładzie ma być zamontowanych przynajmniej 28 siedzeń, w tym nie mniej niż sześć dostępnych z niskiej podłogi. Do pojazdów będzie można wejść dzięki dwóm parom drzwi w układzie 2-2-0.

Autobusy mają być napędzane silnikami na olej napędowy i co oczywiste spełniać normę EURO6. Jego pojemność skokową określono na min. 6,5 l, przynajmniej 1050 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 200 kW mocy. Silnik spalinowy miał być zintegrowany z przynajmniej czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. Przekładnia ma posiadać program umożliwiający optymalizację spalania paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Ostateczny termin składania ofert przewoźnik z Suchego Lasu wyznaczył na 29 listopada. Na zakup dwóch autobusów spółka przygotowała 2 091 000 PLN brutto. Oznacza to, że za jeden pojazd ZKP jest gotowe zapłacić 850 000 PLN netto.

Obie oferty, które otrzymał przewoźnik przekraczały jego szacunki. Pierwszą i jednocześnie droższą przedstawił Autosan. Opiewała ona na 2 308 956 PLN brutto. Oznacza to, że jeden SanCity 12LF dla Suchego Lasu kosztowałby 938 600 PLN netto.

Tańsza oferta została przedstawiona przez Solarisa. Producent "jamników" dwa egzemplarze Nowego Urbino 12 chciałby sprzedać ZKP za 2 177 100 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową na poziomie 885 000 PLN netto, a więc nieco więcej niż budżet przewoźnika.

20 grudnia w Suchym Lesie rozstrzygnięto przetarg. Wybór padł na Solarisa. Producent z Bolechowa pokonał swojego konkurenta z Sanoka nie tylko dzięki niższej cenie. Był lepszy od Autosana także w ocenie technicznej a także dzięki minimalnie lepszym warunkom gwarancji. To oznacza, że flota Nowych Urbino 12 w Suchym Lesie w przyszłym roku się powiększy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
ZKP Suchy Las
Autosan
Solaris
  • Kuba – 27.12.2017

    Lepszy solaris tańszy od autosanu

  • pozdro999 – 27.12.2017

    o do tego sie nadaje ta marka, kto poszpera w necie ten zobaczy jak skończyły dwie (?) sztuki niemieckiej marki... https://zapodaj.net/images/f11056e5821c5.jpg

  • no baba jaga – 27.12.2017

    ciekawi mnie jak system drzwi w solalisie 2-2-0 bedzie wyglądał?

  • pyra – 27.12.2017

    @lepszy: traktory do Etiopii

  • Przykra wiadomość – 27.12.2017

    PRZYKRE Wyrazy współczucia dla mieszkańców suchego lasu

  • niech żyje las! – 28.12.2017

    Suchy Las uchroniony od szmelcu.

  • @pozdro999 – 28.12.2017

    Nienawiść zaślepia, przecież to dostawa elektryków do Włoch ... Tych prawdziwych Włoch, Italii a nie dzielnicy Warszawy Włochy, sąsiadującej z dzielnicą Ursus.

  • @Przykra wiadomość – 28.12.2017

    Dziękujemy za te ociekające na kilometry fałszem kondolencje. Jesteśmy pewni że nasza podpoznańska gmina znajdująca się na 9 miejscu najbogatszych gmin w Polsce zniesie Solarisy produkowane w innej podpoznańskiej gminie łatwiej niż obciach w postaci wyrobów autobusopodobnych dla ubogich.

  • Edi – 28.12.2017

    @Przykra wiadomość: Aż przykro czytać takie wypociny. Autosan ma za sobą okres wyrobu autobusopodobnego. Na głupotę co prawda nie ma rady, ale problemy zwalczaj w mądrzejszy sposób. Tak swoją drogą Autosan zaczyna podnosić poprzeczkę i testować możliwości przetargowe, brawo.

  • a nie? – 28.12.2017

    Przestańcie w końcu wychwalać to siermiężne dziadostwo z Sanoka! Po co to komu? Poczekajcie trochę, za 10-15 lat aktualnie wprowadzane do użytku Autosany będą jeżdżącą kupą złomu.

  • brawo Jamnik – 28.12.2017

    Tak jest, tylko Solar!

  • the best – 28.12.2017

    Solaris the best

  • Kierecki; do roboty ! – 28.12.2017

    Wprowadzić cenzurę w postaci konieczności rejestracji komentujących, Wówczas 99% bzdurnych komentarzy przestanie istnieć a portal zyska na wiarygodności...

  • ursus – 28.12.2017

    solaris z siedzibą na cyprze heheh a czy on taki dobry?kazdy autobus po kilku latach ekspoloatacji na poznanskich drogach bedzie klekocacym badziewiem

  • ile ci zapłacili? – 29.12.2017

    @up: widzimy, że przestawiła ci się piąta klepka.

  • na zdrowie – 29.12.2017

    z tym Cyprem zrobiła się już ograna płyta... Może jakieś nowe argumenty, byleby prawdziwe

  • Trzery – 01.01.2018

    Na Omni Busie pisza ze to są autobusy z Oblechowa dobre !!!!!!!Każdy ma swój gust ale mnie nie pasują te autobusy

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....